Възможно ли е в това време да ми замръзва скоростния лост? Отна4ло много трудно се движи, немога да включвам 1-ва и 2-ра скорост . Тръгвам на 3-та скорост след десетина минути каране се оправят и вече мога да включвам 1-ва и 2-ра(през това време освен 3-та могат да се включват всички останали включително и задна) . Нормално ли е това? Възможно ли е да нямам достатачно масло в скоростната куия и от там да идва проблема или е просто от студа? Фиат Мареа 1.9 ТД 100 Седан ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Замръзнал Скоростен лост
Collapse
X
-
Не си мислете, че като е студено е нормално да имаш проблеми със скороститте т.нар. замръзване, то маслото си се сгъстява ама това не му е проблема. Моите си работят при -20 така както и при 20, за съжаление не мога да ти дам насока за проблема гледам, че се среща доста често, който се е преборил да каже.ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
Преборих се - смених жилата, по 200 лева едното, смених целия лост - N-стотин лева, свалих и подмених всички озносени механизми по превключването, изммих кутията с короселин, и напълних с качествено масло, пълна синтетика, и накрая в комплект с нов съединител, и маховик - скоростите са номер 1. Преди да направя тези неща - карах си така, и не ме притесняваше че в студа се движи по-трудно, поради стягането на жилата.
Коментар
-
Не знам ,вероятно не е нормално,но и при мен и при братовчед ми(той с браво ,аз със мария) в началото скоростния лост се движи само наад и напред,встрани не искаНо това е първите няколко минути,като го раздвижа после вече е ок,а и в началото за какво ми е повече,то и без друго чакам 20 минути,докато падне скрежа от стъклото
ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Спокойно колега.Имах точно същата случка наскоро за която писах във форума.Диагнозата-Замазани шлици в отвора на главината на синхронизатора на V-та и замазани шлици на връхчето на първичния вал.Предполагаема причина-разхлабена голямата гайка,както се оказа /вероятно от вибрациите/ при експлоатацията и оттам аксиален луфт по първичния вал т.е главината не се нахлузва добре по шлиците а само на около 1/3 по вала и ги замазва."Кученцата"-ролчиците с пружинките бяха изхвръкнали и паднали в кутията и стрити на прах и стружки а маслото беше черно като двигателното.Майсторчето ми смени главината с друга от стара скор.кутия/макар и бензинова/ стегна ми гайката и вс. и е О.К.Ремонта става като се свали предното ляво колело, подкалника и се отвори страничният капак на кутията- за два часа.И аз бях готов да търся цяла скоростна кутия като не съм наясно с проблема.Новата главина на магазина беше около 190 лв/доколкото си спомням/ и предварителна заявка.Успех.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
Момчета, при всичките тези симптоми, включително и тотално разбъркване на предавките и самоволното им възстановяване, при мен причината се оказа много проста-разхлабване на голямата гайка под страничния капак на скор. кутия/където е V-та скорост/ и оттам аксиален луфт в първичния вал и недобро "нахлузване" на зъбн. колела по шлиците си.Смених зъбчатката на V-та, стегна се гайката и всичките си дойдоха на място.Операцията е сравнително лесна-откъм предното ляво колело, но я свърши момче/ в Ямбол/, което явно си разбираше и беше много сръчно.Поздрави на всички. p.s.Уточнение:Смени се главината на синхронизатора на v-та скорост, чиито шлици бяха изядени.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар