Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво има в десния подкалник на Мареа 1.8 16?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво има в десния подкалник на Мареа 1.8 16?

    Ето за какво става дума, при определени обороти се чува някакъв шум като леко резониране, цъкане и аз не знам как да го опиша.Първоначално си мислех, че е от чистачките защото се чува в десния ъгъл, да ама не.После някъде около говорителя в таблото и там не беше, накрая излязох от колата и подавах газ.Звука отново се чуваше отворих предния капак и застанах пред двигателя, подавах газ и локализирах точно шума, в десния подкалник в близост до вратата. Погледнах леко отдоло между калника и пластмасата и видях една букса (вероятно за мигача или нещо друго), после съзрях маркуч и скоби, и си викам дали това (тяло което си мисля е оная система за втечняване на бензиновите пари) не знам дали така се наричаше нещо свързано с екологията!?Прав ли съм, че точно там се намира тая черна кутия или греша.Мисля утре ако имам време да я вдигна на крик и да погледна щото или това е принципа ан работа да си поцъква или има нещо разкачено и подрънква в калника п.с.Сори ако има подобна тема но не я открих, търсих и в гугъл и пак нищо Ама и аз имам страшен слух, как ги чувам тия шумове идея си нямам че и другите трудно ловят шума като им обеснявам и ги крам да слушат в калника
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    #2
    Прав си. Т.нар. карбонов филтър е там.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Rokambol написа:
      Прав си. Т.нар. карбонов филтър е там.
      А трябвали да издва някакъв звук когато сработва тази технология!?
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #4
        Колега и аз от скоро има същото "цъкане". Аз си мислех че е нещо в купето но понеже сега е много студено не съм правил нищо по диагностиката.Мисля като се постопли времето и аз да се захвана с този звук. А сега ще следя темата случайно ако се открие решение да знам. Поздравип.с. При мен се забелязва и още един ефект. Цъкането се променя /засилва се като честота/ в зависимост от това колко газ съм подал. Дали и при теб е така?
        Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

        Коментар


          #5
          popai145 написа:
          Колега и аз от скоро има същото "цъкане". Аз си мислех че е нещо в купето но понеже сега е много студено не съм правил нищо по диагностиката.Мисля като се постопли времето и аз да се захвана с този звук. А сега ще следя темата случайно ако се открие решение да знам. Поздравип.с. При мен се забелязва и още един ефект. Цъкането се променя /засилва се като честота/ в зависимост от това колко газ съм подал. Дали и при теб е така?
          И при мен е така но при определени обороти цъкането изчезва!Днес ако има време отивам в един сервиз да я разглобя да видя за какво става дума! Снощи като почуквах по калника с ръка, звука беше отново на лице .едит: Това със сервиза отпада и ако си прежаля акъла може да се заема в гаража си
          now. BMW E39 523i '98 170hp
          ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
          ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

          Коментар


            #6
            И моята издава звуци т.е. цъка при определени обороти или по-точно не цъка при определени обороти. При по студено време е по-осезаемо. Пиши ако намериш решение.
            ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
            Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

            Коментар


              #7
              Говорих с колегата ilko-gd и ето неговото мнение!"Не съм забелязал да се променя честотата на цъкането, иначе звука е точно като от реле. Зимата ми се струва че го чувам по-често отколкото като е по-топло времето. Аз съм я изолирал цялата тази система, само клапана ми стои закачен за да може да не запише грешка за изгорял/прекъснат клапан."Не случайно попитах колегата дали звука е като от цъкащо реле, като направя сравнение на звука от релетата под жабката и звука в калника разликата е голяма.Звука в калника наподобява нещо като резониране и при пълен ляв завой с много газ дрънка в калника(това го установих днес), вероятно има нещо откачено в него!
              now. BMW E39 523i '98 170hp
              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

              Коментар


                #8
                колега махни кората на подкалника и провери филтъра да не се е развил щото като се развие и опира в калника и дрънка просто си го затегни и провери нещо да не се е разкачило

                Коментар


                  #9
                  6omi написа:
                  колега махни кората на подкалника и провери филтъра да не се е развил щото като се развие и опира в калника и дрънка просто си го затегни и провери нещо да не се е разкачило
                  Това мисля да направя и аз има 3-4 рапидки , малко пластмаси, смъкване на колелото и ще лъсне всичко.Само че си е доста студеничко и не знам дали ще издържа п.с.Колега да не си го минал това упражнение?
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #10
                    Тази вечер си прежалих акъла След като напарвих и друг експеримент.Отворих вратата на пътника(отпред и форсирах) звука като от резониране се чуваше ниско долу и се заех с работа.Махнах колелото, смъкнах пластмасата под калника и там наистина си е филтъра за втечняване на бензиновите пари.Всичко е здраво закрепено, няма нищо разхлабено.Запалих двигателчето и започнах да форсирам до около 2500-3000 оборота(диапазона в който се появява шума) нямаше го. Останах потресен, слизам гледам пак и нищо нередно не откривам.Сглобих всичко по обратния ред, отивам паля, форсирам и съвсем леко се доловяше резонирането.Звука мога да го оприлича с звука, който издава детско колело когато има закачена картичка на спиците да си ромоли....нещо подобно но слабо доловимо(шум от пластмаса)И накрая се предадох Та това беше, веротно шума е от самата пластмаса на подкалника щом без него го няма а с него го има!п.с.Писах си и с Христо (hit-ko), той също потвърди, че ако цъкането е от самия клапан то той няма никаква връзка с оборотите на двигателя.Такаче този шум не е от клапана!
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #11
                      dimmX написа:
                      Тази вечер си прежалих акъла След като напарвих и друг експеримент.Отворих вратата на пътника(отпред и форсирах) звука като от резониране се чуваше ниско долу и се заех с работа.Махнах колелото, смъкнах пластмасата под калника и там наистина си е филтъра за втечняване на бензиновите пари.Всичко е здраво закрепено, няма нищо разхлабено.Запалих двигателчето и започнах да форсирам до около 2500-3000 оборота(диапазона в който се появява шума) нямаше го. Останах потресен, слизам гледам пак и нищо нередно не откривам.Сглобих всичко по обратния ред, отивам паля, форсирам и съвсем леко се доловяше резонирането.Звука мога да го оприлича с звука, който издава детско колело когато има закачена картичка на спиците да си ромоли....нещо подобно но слабо доловимо(шум от пластмаса)И накрая се предадох Та това беше, веротно шума е от самата пластмаса на подкалника щом без него го няма а с него го има!п.с.Писах си и с Христо (hit-ko), той също потвърди, че ако цъкането е от самия клапан то той няма никаква връзка с оборотите на двигателя.Такаче този шум не е от клапана!
                      Колега аз не мислия че е от пластмаса поне при мен. Това скапано време ми пречи да проуча по добре. поздрави
                      Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

                      Коментар


                        #12
                        Малко странно ама проблема го хванах случайно. Десния калник има един винт с шайба( долу където почва прага), който се вижда като се отвори вратата, не знам как и защо но шума идва от шайбичката и се предава по калника.Сега въпроса е как да стегна видийката, защото при макс отворена врата и най късата отверка не можах да направя нищо Като е затворена вратата шума е лек, като я отворя обаче гумата в долната част на вратата не притиска видията и шайбата и шума е по-силен. Сега ще го мисля как да стегна винта, нямам никаква опора и място....а не ми се смъква врата Ще му мисля като се стопли
                        now. BMW E39 523i '98 170hp
                        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                        Коментар


                          #13
                          Колега, не знам колко място има, но има "гъвкави" отвертки. С такава няма ли да стане?
                          Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                          ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                          ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                          ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                          Коментар

                          Working...
                          X