Здравейте,Бащата е малко скаран с компютрите и затова пиша аз от негово име. Той има Punto от 96-та година 1.1 мотор, моно. Проблема е, че не пали като стартера завърти мотора. Вчера на място не можеше да запали бутнах го (абе бая бутане беше) и запали (като преди това беше чистил свещите). И друг път не е можел да запали и даже я карахме в сервиз и там му казали че моноинжекцията скоро щяла да сдаде багажа. Знам че може да са 20 неща, така че не ви моля да гадаете от какво може да е. Пиша с цел да попитам по принцип има ли подобни проблеми с моноинжекцията при Punto-то и някой ако може да ми каже колко горе-долу е цената на една моноинжекция от човек/морга.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto 1.1 - 96г. Проблем със запалването
Collapse
X
-
Re: Fiat Punto 1.1 - 96г. Проблем със запалването
Mestral написа:Здравейте,Бащата е малко скаран с компютрите и затова пиша аз от негово име. Той има Punto от 96-та година 1.1 мотор, моно. Проблема е, че не пали като стартера завърти мотора. Вчера на място не можеше да запали бутнах го (абе бая бутане беше) и запали (като преди това беше чистил свещите). И друг път не е можел да запали и даже я карахме в сервиз и там му казали че моноинжекцията скоро щяла да сдаде багажа. Знам че може да са 20 неща, така че не ви моля да гадаете от какво може да е. Пиша с цел да попитам по принцип има ли подобни проблеми с моноинжекцията при Punto-то и някой ако може да ми каже колко горе-долу е цената на една моноинжекция от човек/морга.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
-
Стъпковото моторче, не е "стъпково", а "моторче" за празния ход. И няма не да пали, ами ще гасне след като запали, докато загрее.Иначе би трябвало да си пали колата. Не е там проблема. Това е моето мнение.На жена ми, със същия двигател, "и във слънце и във дъжд, Punto пали отведнъж".Смени сервиза е и моето мнение. Иди там, където конкретно ще установят къде е проблема за да си вземеш нужната част.И аз така от предоверие .. смениха ми моторчето за празен ход, защото в него била причината колата да гасне и да сее непрекъснато, а се оказа, че проблема се реши с един литър антифриз в охладителната система. Работа за 2 лева и една минута време.Помпата ми капела лекичко, водата намалява и не може да стигне до изпарителя на газовата уредба. Оттам е ясно нататък.Сееше и гаснеше и с новото моторче за празен ход.Смених си водната помпа и проблема беше решен. Но преди това умниците ме натикаха с ... не помня колко лева за моторчето..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:Стъпковото моторче, не е "стъпково", а "моторче" за празния ход. И няма не да пали, ами ще гасне след като запали, докато загрее.Иначе би трябвало да си пали колата. Не е там проблема. Това е моето мнение.На жена ми, със същия двигател, "и във слънце и във дъжд, Punto пали отведнъж".Смени сервиза е и моето мнение. Иди там, където конкретно ще установят къде е проблема за да си вземеш нужната част.И аз така от предоверие .. смениха ми моторчето за празен ход, защото в него била причината колата да гасне и да сее непрекъснато, а се оказа, че проблема се реши с един литър антифриз в охладителната система. Работа за 2 лева и една минута време.Помпата ми капела лекичко, водата намалява и не може да стигне до изпарителя на газовата уредба. Оттам е ясно нататък.Сееше и гаснеше и с новото моторче за празен ход.Смених си водната помпа и проблема беше решен. Но преди това умниците ме натикаха с ... не помня колко лева за моторчето.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
maskarata написа:Стъпковото моторче е "Стъпково" и се използва при работа на двигателя при празен ход.ilko-gd написа:Стъпковото моторче, въобще не е стъпково. Стъпкови електродвигатели има например в твърдите дискове на компютрите, във флопи дисковите устройства също. Това "стържене" дето се чува когато се чете информация от дискета или твърдият диск идва точно от стъпковият електродвигател, който премества с много, ама много голяма точност главите точно с една писта и това е щтракането, всичко става "на стъпки". Информацията върху твърдите дискове и дискетите е записана в окръжности, а не както при компакт дисковете в спирала и за това главите се местят рязко на стъпки, а не вървят последователно по спираловидна пътечка.При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Колега Malone тук подхождаш като лаик, като човек който си има понятие от ел. техника и електроника ти казвам че стъпковия мотор си е тип ел. мотор, a "Жигулския термин" е моторче на празен ход, за повече информация - http://en.wikipedia.org/wiki/Stepper_motor И преди да спориш се позаинтересувай малко съществува ли такова животно като стъпков мотор или не. Стъпков мотор има още и в аналоговите километражи. Друго което ще те посъветвам - отвори сервиз менюал на фиат и виж какво пише за това моторче - Step motor.Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
Проблема на Малоун е бил съвсем друг ... и че са го накарали да сменя стъпков мотор без да проверят проблема правили и го на бензин си е тяхен проблем ... Но колеги отклонявате се от темата ... , а относно стъпковия мотор , стъпков се нарича защото както е писал колегата ЕЦУто изпраща захранване на импусли и обръща посоката му на въртене от врееме на време(ту наляво , ту надясно) и се премсетва със стъпки напред или назад червяка му ... така компютъра сам си реголира притока на гориво...(а, при някои модели притока на въздух както е писал колегата),при нормално подаване на 12 волта без ЕЦУ, моторчето работи като обикновенно ... Моторчето върви на стъпки само когато взема захранване от ЕЦУто!!!>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Не подхождам, макар и инженер, аз съм лаик, специално по електротехника и електроника.Но пък съм виждал стъпкови мотори съвсем по други причини, и мога да преценя, че нито електрически, нито механично моторчето за празния ход специално на Fiat има нещо общо с тях. От любопитство и пинтилък съм отварял няколко.Ако бъркам, моля за извинение. Прочетох какво е написал колегата, който посочих и мисля, че описанието му е коректно..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Благодаря за отговорите, драмата е че бащата го закара в сервиз на една застрахователна компания и са му правили диагностика и тн. и там са му казали че моното е пред края си (което мен ме шашна).Прави сте че съм глупав и не казах, но колата е на бензин и няма газова. Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. Давил сам карбуратор (Wartburg) и там историята е горе-долу такава, но тук случая е друг.Гаранция ще отиде в друг сервиз и там ще бъде прегледана. Логично е стъпковото и бензиновата помпа да са ок, защото после като запали всичко си беше на 6, а и после си палеше.Ако може само да ми кажете горе-долу колко е моноинжекция и дистрибуторна 2ра ръка, за да мога да се ориентирам в ценовите листи на морги и магазинчета.
Коментар
-
Но идея колега разгледаи www.axm-auto.com ако намериш нещо ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Mestral написа:...Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. ...Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
sok1 написа:Mestral написа:...Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар