Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto 1.1 - 96г. Проблем със запалването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Punto 1.1 - 96г. Проблем със запалването

    Здравейте,Бащата е малко скаран с компютрите и затова пиша аз от негово име. Той има Punto от 96-та година 1.1 мотор, моно. Проблема е, че не пали като стартера завърти мотора. Вчера на място не можеше да запали бутнах го (абе бая бутане беше) и запали (като преди това беше чистил свещите). И друг път не е можел да запали и даже я карахме в сервиз и там му казали че моноинжекцията скоро щяла да сдаде багажа. Знам че може да са 20 неща, така че не ви моля да гадаете от какво може да е. Пиша с цел да попитам по принцип има ли подобни проблеми с моноинжекцията при Punto-то и някой ако може да ми каже колко горе-долу е цената на една моноинжекция от човек/морга.

    #2
    Re: Fiat Punto 1.1 - 96г. Проблем със запалването

    Mestral написа:
    Здравейте,Бащата е малко скаран с компютрите и затова пиша аз от негово име. Той има Punto от 96-та година 1.1 мотор, моно. Проблема е, че не пали като стартера завърти мотора. Вчера на място не можеше да запали бутнах го (абе бая бутане беше) и запали (като преди това беше чистил свещите). И друг път не е можел да запали и даже я карахме в сервиз и там му казали че моноинжекцията скоро щяла да сдаде багажа. Знам че може да са 20 неща, така че не ви моля да гадаете от какво може да е. Пиша с цел да попитам по принцип има ли подобни проблеми с моноинжекцията при Punto-то и някой ако може да ми каже колко горе-долу е цената на една моноинжекция от човек/морга.
    До сега никои не се е оплакал от моноижекциона ... Маи проблема не е в него а в сервиза ... по добре го сменете .(зада пали трудно вероятно има проблем със стъпковото моторче)... (или го свалете и почистете или си земете ново) закачете колата за компютър да покаже какви са проблемите ... и не се занимаваите със селски автомонтиори дето само разбират от ЛАДИ и Москвичи тяхната ера отмина.Наи добре компютърна диагностика ... (вероятно като запали имате проблем и с оборотите ако не ги държи равномерни стъпковото моторче е за смяна ... ) Punto не палили от място зарежи бутането личен опит пали на 3-4 зъб с умрял акумолатор
    >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

    Коментар


      #3
      Стъпковото моторче, не е "стъпково", а "моторче" за празния ход. И няма не да пали, ами ще гасне след като запали, докато загрее.Иначе би трябвало да си пали колата. Не е там проблема. Това е моето мнение.На жена ми, със същия двигател, "и във слънце и във дъжд, Punto пали отведнъж".Смени сервиза е и моето мнение. Иди там, където конкретно ще установят къде е проблема за да си вземеш нужната част.И аз така от предоверие .. смениха ми моторчето за празен ход, защото в него била причината колата да гасне и да сее непрекъснато, а се оказа, че проблема се реши с един литър антифриз в охладителната система. Работа за 2 лева и една минута време.Помпата ми капела лекичко, водата намалява и не може да стигне до изпарителя на газовата уредба. Оттам е ясно нататък.Сееше и гаснеше и с новото моторче за празен ход.Смених си водната помпа и проблема беше решен. Но преди това умниците ме натикаха с ... не помня колко лева за моторчето.
      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
      www.cyxap.com

      Коментар


        #4
        Стъпковото моторче е "Стъпково" и се използва при работа на двигателя при празен ход.
        Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

        Коментар


          #5
          Malone написа:
          Стъпковото моторче, не е "стъпково", а "моторче" за празния ход. И няма не да пали, ами ще гасне след като запали, докато загрее.Иначе би трябвало да си пали колата. Не е там проблема. Това е моето мнение.На жена ми, със същия двигател, "и във слънце и във дъжд, Punto пали отведнъж".Смени сервиза е и моето мнение. Иди там, където конкретно ще установят къде е проблема за да си вземеш нужната част.И аз така от предоверие .. смениха ми моторчето за празен ход, защото в него била причината колата да гасне и да сее непрекъснато, а се оказа, че проблема се реши с един литър антифриз в охладителната система. Работа за 2 лева и една минута време.Помпата ми капела лекичко, водата намалява и не може да стигне до изпарителя на газовата уредба. Оттам е ясно нататък.Сееше и гаснеше и с новото моторче за празен ход.Смених си водната помпа и проблема беше решен. Но преди това умниците ме натикаха с ... не помня колко лева за моторчето.
          Колегата с проблема не е дал повече инфо .. какво друго прави ... колата , но за да пали трудно , и без да се натиска педала на газта се пак мисля ,че участва и стъпковото моторче,щото при карбораторите как беше натискаш педала на газта и въртиш стартера , а тук само въртиш ключа и пали следователно сама си подава газ... ама това са само мои размисли .... )Моторчетата са 80-90 лева , а за проблема без вода ... несъм го срещал а, наистина колата ми е оставала без литар вода няма разлика само парното се ебава,колата ми е от същия модел 1.1 96 година 5 врати S купе ... пали от раз ...и съм на газ ... Но за старт на бензин ... нете засяга колко вода има , а със замръзването на изпарителя ми е позната история, едно време обяздвах лада хах рита ли не рита ... но това ва е за газ ... колегата не е споменал дали я пали на газ ... пък и дори да я пали на газ първо се пали на бензин ,във всички случаи...На едно аверче ... му е прецакано стъпковото и вика натискам газта зада запали ... и после ми играят оборотите ... и след като загрее след 5 часа се нормализира ... Пробваи да натискаш педала на газта при палене , ако запали ... знаеш къде е проблема
          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

          Коментар


            #6
            maskarata написа:
            Стъпковото моторче е "Стъпково" и се използва при работа на двигателя при празен ход.
            а при старт кой подава газ ?зада запали ?
            >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

            Коментар


              #7
              maskarata написа:
              Стъпковото моторче е "Стъпково" и се използва при работа на двигателя при празен ход.
              Хич не ми се спори за "жигулски" термини, доколко моторчето за празен ход е "стъпково", дали всички копирни машини се казват "ксерокс" и дали всички накладки се казват "феродо".ilko-gd е имал търпението да обясни подобно и ако не те мързи, прочети описанието.Вземи два кабела, дай му ток от акумулатора ако не върви гладко, а "на стъпки", ще ти купя едно шише ракия.На Tipo, с първо [+] и четвърто краче [-] "прибира". Пиша ти това, за се сетиш, че имам някакъв практически опит с подобна част. Поне съм виждал как се движи.
              ilko-gd написа:
              Стъпковото моторче, въобще не е стъпково. Стъпкови електродвигатели има например в твърдите дискове на компютрите, във флопи дисковите устройства също. Това "стържене" дето се чува когато се чете информация от дискета или твърдият диск идва точно от стъпковият електродвигател, който премества с много, ама много голяма точност главите точно с една писта и това е щтракането, всичко става "на стъпки". Информацията върху твърдите дискове и дискетите е записана в окръжности, а не както при компакт дисковете в спирала и за това главите се местят рязко на стъпки, а не вървят последователно по спираловидна пътечка.При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки.
              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
              www.cyxap.com

              Коментар


                #8
                Колега Malone тук подхождаш като лаик, като човек който си има понятие от ел. техника и електроника ти казвам че стъпковия мотор си е тип ел. мотор, a "Жигулския термин" е моторче на празен ход, за повече информация - http://en.wikipedia.org/wiki/Stepper_motor И преди да спориш се позаинтересувай малко съществува ли такова животно като стъпков мотор или не. Стъпков мотор има още и в аналоговите километражи. Друго което ще те посъветвам - отвори сервиз менюал на фиат и виж какво пише за това моторче - Step motor.
                Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                Коментар


                  #9
                  Проблема на Малоун е бил съвсем друг ... и че са го накарали да сменя стъпков мотор без да проверят проблема правили и го на бензин си е тяхен проблем ... Но колеги отклонявате се от темата ... , а относно стъпковия мотор , стъпков се нарича защото както е писал колегата ЕЦУто изпраща захранване на импусли и обръща посоката му на въртене от врееме на време(ту наляво , ту надясно) и се премсетва със стъпки напред или назад червяка му ... така компютъра сам си реголира притока на гориво...(а, при някои модели притока на въздух както е писал колегата),при нормално подаване на 12 волта без ЕЦУ, моторчето работи като обикновенно ... Моторчето върви на стъпки само когато взема захранване от ЕЦУто!!!
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    Не подхождам, макар и инженер, аз съм лаик, специално по електротехника и електроника.Но пък съм виждал стъпкови мотори съвсем по други причини, и мога да преценя, че нито електрически, нито механично моторчето за празния ход специално на Fiat има нещо общо с тях. От любопитство и пинтилък съм отварял няколко.Ако бъркам, моля за извинение. Прочетох какво е написал колегата, който посочих и мисля, че описанието му е коректно.
                    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                    www.cyxap.com

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за отговорите, драмата е че бащата го закара в сервиз на една застрахователна компания и са му правили диагностика и тн. и там са му казали че моното е пред края си (което мен ме шашна).Прави сте че съм глупав и не казах, но колата е на бензин и няма газова. Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. Давил сам карбуратор (Wartburg) и там историята е горе-долу такава, но тук случая е друг.Гаранция ще отиде в друг сервиз и там ще бъде прегледана. Логично е стъпковото и бензиновата помпа да са ок, защото после като запали всичко си беше на 6, а и после си палеше.Ако може само да ми кажете горе-долу колко е моноинжекция и дистрибуторна 2ра ръка, за да мога да се ориентирам в ценовите листи на морги и магазинчета.

                      Коментар


                        #12
                        Но идея колега разгледаи www.axm-auto.com ако намериш нещо ...
                        >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                        Коментар


                          #13
                          Mestral написа:
                          ...Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. ...
                          Колега, как ти е акумулатора? Закачи един волтметър на АБ и кажи колко е напрежението при завъртане на стартера.
                          Stop giving directions, just say "Follow me."
                          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                          Коментар


                            #14
                            sok1 написа:
                            Mestral написа:
                            ...Това което ме шашна е че не запали от стартера (само върти и толкова), а като буташ запали, цялата история замирисва странно на тоци според мен, идеята е че като запали 2 дни колата вече няма проблеми. ...
                            Колега, как ти е акумулатора? Закачи един волтметър на АБ и кажи колко е напрежението при завъртане на стартера.
                            Съмняваме ... както и да е палил съм с тотално умрял акомулатор , врът , врът и на 3ото врът пали ... тука става дума при колегата за яко въртене според мене ... и ме съмнява ,че ко му бил слаб акомулатора ,че няма да пали ... ама деда знам ...
                            >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                            Коментар


                              #15
                              Моно втора ръка взимах в понеделник за такова пунто,комплект 80лв , ама не търсих много,че ми беше зор да го сглобя по бързо,сигурно може и по евтино да се намери.

                              Коментар

                              Working...
                              X