Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Устройство на уредите(километраж,оборотомер...) на Стило

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Устройство на уредите(километраж,оборотомер...) на Стило

    Дефектира ми уреда на термометъра(показанията му не са реални).Реших да разглобя таблото и да се опитам да отстраня проблема,но уви...Нужна е подмяна с нов.Споделям с Вас колеги,какво представляват самите уреди.Това са 4 стъпкови двигателчета,които се управляват от електронна част монтирана на самото табло.Разликата между старите уреди и тези на Стилото,а и предполагам на много други нови модели е огромна.Старите се управляваха по ток(представляват обикновени амперметри които отчитат тока през съответният датчик(температура,ниво на горивото).При Стилото информацията за състоянието се изпраща от датчиците и посредством АЦП се преобразува в импулси,които задвижват двигателчетата на уредите.Самият двигател представлява две бобини(статор),магнитопровод в който е поставен и самиат статор на двигателя и редуктор.Самото тяло,редуктора и леглата в които лежат зъбчатките на редуктора са пластмасови и именно от там идва проблема.Явно след определен брой цикли на рабора леглата се износват и се нарушава съосието между отделните зъбни колелета на редукторчето.Съответно и проблема-зъбчатките преплъзват или затягат една спрямо друга и от там несъответствието в изместването на стрелката спрямо реалното показание.Установих също че при всяко даване на контакт докато тече CHEK-a,двигателчетата завъртат в посока към най ниската стойност на показание,явно с цел нулиране и калибриране.След това стрелките тръгват в посока на показанието и ако всичко е ОК ще отчетат реалната стойност на параметъра.След изключване на контаткта двигателчетата отново завъртат в посока към нулите и се пребират в изходно положение.При мен зъбчатките на уреда на температурата преплъзват(боксуват) една спрамо друга и по точно редуктора спрямо една междинна зъбчатка и така не може да се върне стрелката в изходна позиция или да стигне до реалната стойност на температурата.Моята е ясна... :D Ще сменям уредите с други втора употреба,защото не се предлагат нови двигателчета. П.С. Ивинявам се за недоброто качество на снимките!
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    #2
    след 10 год колите ще се двицжат до 100 000 и ще се хвърлят....
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      И сега белите хора ги карат по 100 000,но болшинсвото от нас в БГ започваме да им се радваме от 100,дори от 200 нагоре :D :D
      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
      Kawasaki ER-6n'2012

      Коментар


        #4
        iakvvu написа:
        И сега белите хора ги карат по 100 000,но болшинсвото от нас в БГ започваме да им се радваме от 100,дори от 200 нагоре :D :D
        за нас 100 000 е чисто нова... ние ги вземаме над 300 000 и се радваме.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар

        Working...
        X