Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza' Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"https://www.fiat-uno.org/
Темпра 1.6 комби при 140км./ч. - 4 000 об/мин. при 160км/ч. - 4 700 об/мин. на 5-та предавка.Максимален въртящ момент при 2 900 об/мин. 13.5 по DIN.Максимална мощност при 5 800 об/мин.Всичко това го пише в книжката на колата.Ясно се вижда че максим. въртящ момент е при сравнително ниски обороти.На колегата с Голфа единичка който при 2 500 об/мин. едва ли не лети искам да му кажа че има много здраве от мен.Преди 5 години карах за малко Голф 2 GT защото някой мазохист го открадна и така не се намери.Та с него при скорост 140км/ч. на 5-та оборотите бяха точно 4 000об/мин.
Колега няма такъв четиритактов двигател при който макс. въртящ момент и максималната мощност да са при едни и същи обороти.Ако си разглеждал графики по въпроса ще разбереш за какво говоря.В тия графики се вижда как въртящият момент рязко започва да пада при много високи обороти за сметка на разхода на гориво.
Капата неможе да върви на 5-та скорост с по-малко от 80км/ч. Най-добре е на всяка скорост да си над 2500-3000 оборота. За този двигател(2000куб. см, 155к.с., V.I.S.) е специфично, че колата като преминава над 3000 оборота получава скокообразно ускорение. При 210км/ч. оборотите са 6000. За шума не съм съгласен с колегата Snake. На никакви обороти няма шум. Често когато ускорявам спирам радиото да се покефя на песента на мотора. Аз за износване и подобни неща не се замислям, има кои да го мисли. Наливам гориво, сменям масла и филтри, старая се да й угаждам и много я натискам без да я жаля. Още като я купих ме предупредиха да я карам на високи обороти, защото това обича. Конкретно моята кола има един голям кусур: на метан не върви като на бензин, поне при ускорение. Понякога големите Пасати си правят грешни изводи на светофарите. Няколко пъти се е случвало на следващия светофар на бензин нещата да си отидат по местата.
И аз карам такъв 150 к.с двигател и е вярно, че мошността му идва много странно! (на Темата обаче не е В.И.С.)Няма проблеми да се кара на 5-та с 50км/ч ама както каза, този двигател не се плаши от обороти!Примерно ако си карам на 3-та без газ (от самосебе си да си върви) на 800об и му подам газта ускорява по-бавно от типото! до кум 1500-2000об.Забелязъл съм, че ако искаш да ускоряваш, оборотомера трябва задължително да не пада под 4000об.Даже това съм го установил върху пасък.Колата си тътри бавничко на 1-ва с 800об, подавам газ и започва ускорението и като мине границата от 4000об се започва едно пушене от гумите, а преди това към 2000 няма никойА бе както казах този който не се е качил на такъв двигател, не знае как се кара и си мисли, че само газ и това му е карането, е да ама и аз така мислех (поради факта че бях карал типо преди това и при него си е точно така - газ и каквото стане), докато един запознат не ме светна как се "ръчка" този двигател.
Koлега BO уж говорим за едно и също, но май не сме на едно мнение. От 1-ва до 3-та скорост няма никакви проблеми с колко км/ч. се движи. Т. е. и да паднат оборотите се ускорява абсолютно нормално и като стигне 3000 оборота, когато очакваш, че ще ускорява със същите темпове неочаквано колата започва да ускорява двойно по-бързо. Тук пояснявам, че на 4-та и 5-та скорост този ефект е поразителен, защото на големи скорости не се очаква такова ускорение. Примерно в ситуация на изпреварване, на 5-та скорост увиснеш(няма никой в педала), първата реакция е да минеш на 4-та и каквото стане. При този двигател V.I.S. натискаш ако си под заветните 3000 оборота и от там нататак няма проблем. Днес я погледнах, когато двете стрелки са вертикални показват точно 130км/ч. и 4000оборота.Нещо друго ми прави впечатление: не намирам разлика м/у бензини с различно октаново число. Интересно ми е Браво и Мареа с такъв двигател как се държат. Едно Браво го гоних доста километри, но напразно, издуха ме с много над 200км/ч., аз нямах бензин повече от 1-2литра и на метан се отказах. Тогава не знаех, че имат този двигател и го отдадох на голямата разлика в теглото(аз с метановата съм над 1600кг).
Проблем ли е ако карам пунтака доста често с около 4000об. понеже моята скоростна кутия не знам ккаво и е но има завишени обороти и ниска скорост /казвал съм по-рано, примерно със 4000об съм само със120км/ч а с 4500 към 140км/ч, а с 3000 съм с 90км/ч/
аве колеги мисла,че тва не важи за дизелите на фиат,той и дизела иска по малки обороти,ма аз сам на 5та с 1700 некаде сам кам 90км.а на 3500 сам с 160км.с вкл.климатик,цифрите са долу-горе по памет,некой да напрай сравнение с др.марка дизел.Мотора е 2.5tdi крома-118кс.
Коментар