Много съм се чудил, защо фиатките като ги настъпиш-примерно извънградско, така е сметната, че оборотите са твъде големи?Ето аз примерно на 140км/ч на 5-та съм с 4400об/мин!Според мен това си е твърде много!Едно приятелче с едно голфче еденичка на 140 е с 3200об/мин!!!А това си е много разлика!Не би ли следвало че нашите двигатели ще се износат по-бързо-едно е да се върти с 3200 друго си е с 4400 това са си 38% разлика!Споделете колко оборота и при каква скорост точно се движите вие!Ще ми бъде интересно да сравня!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
С колко оборота карате?
Collapse
X
-
при мен на 2200 об. 85 км., на 3000 - 110 км. мотора е 2.0 115 к.с. 93 година, темпра комби. при пежо 405 105 к.с. на брат ми на 2000 - 82 км., 2600 - 110 км.ч. това зависи от предавателнети числа на скоростите и диференциала. според мен също е по-добре на по-ниски обороти да се достига по-висока скорост, но конструктурско решение какво да се прави.TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046
-
"Голфчетата" развиват максимален въртящ момент при по ниски обороти и за това може от 1ва да сложиш 4та и пак ще върви също така на изкачване са като планински козички, но за сметка на това нямат коне няма динамика. Италянките максималния въртящ момент вече се достига при 5-6 хил оборота и за целта трябва да са по-бързо оборотни - за да се изтрелват, но нямат еластичност. Скоро ги сравнявахме тук с фенове и като невежи просто решихме че с Голф може да се оре! ГолфІІІ 1.8 - 75 k.cFiat Brava 1.6 - 103 k.c.Почиствам пътни знаци.
Коментар
-
това идва от късия ход на коляновия вал -мощност на високи обороти,при японците е обратно при един и същи обем мотори имат по-малък диаметър на цилиндъра и по-голям ход. за типо1.4-ход66ммф-76мм за 1.6 май че бяха 66мм ход на ф-80ммвиж кво правят ферари на формула1,при тях хода и диаметъра е почти като на уно 1.3,е ама са с12 цилиндъра и към 900 к.с. не знам кое е по-добре, може би тези с по-големи ход да са по-икономични....типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
dan4o написа:това идва от късия ход на коляновия вал...
Коментар
-
Пунтото ми го карам с 2000 до 2500 оборота.И почти навсякъде върви на 5та със скорост около 50 км/ч Няма придърпване и върви идеално.Докато Мерцедеса ми 2.5Д немога да включа на 4та ако съм със скорост по малка от 60-70км.Пък за пета да не говоря нея само на магистралата и то след като съм вдигнал 90км.Така че всяка марка си е сама за себе си .И запомнете от мен едно няма лоши коли има лоши водачи.
Коментар
-
коцев написа:Пунтото ми го карам с 2000 до 2500 оборота.И почти навсякъде върви на 5та със скорост около 50 км/ч Няма придърпване и върви идеално.Докато Мерцедеса ми 2.5Д немога да включа на 4та ако съм със скорост по малка от 60-70км.Пък за пета да не говоря нея само на магистралата и то след като съм вдигнал 90км.Така че всяка марка си е сама за себе си .И запомнете от мен едно няма лоши коли има лоши водачи.ex Fiat Bravo GT
Коментар
-
Искам да направя малко пояснение!На моя фиат на 5-та го карам и с 1000об/мин и няма да придрапне няма нищо просто го натискаш педала до ламарината примерно и докато вдигнеш 50-60 ще има да чакаш (по равно де-не говоря за 10-15% наклон :P )Благодаря ви за мненията но също ме интересуваше чисто механичното въдействие на двигателя как се отразява!Както споменах примерно към морето с 140км/ч аз с моя фиат си карам с 4400об/мин до мен един авер си кара с 3200 с неговото голфче 1-цаТа за тия 700км където минахме нали се сещате къде става разликата в оборотите и за самия двигател!!!!!-натоварването би следвало на ноя фиат да е доста по-голямо!!!Та за това попитах дали има разлика реално толкова голяма в натоварването-чисто механически за двигателя!Както се видя от темата колегите с двулитрови мотори са пак доста с по-големички обороти-малко странна история!!!Общо взето като сравня мояа 5-та е като 4-та на голфа-измерени в обороти!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Чисто теоретично, примерно 100 часа работа на двигател на 4500 1/мин. и работа за същите часове на 3300 1/мин. на друг двигател, то първия ще бъде с по-голямо износване. Въпроса е каква работа ще получиш за същото време от двата двигателя. От там и ако двете коли са с еднакви мощности, то би следвало твоя двигател да получи по-голямо износване от този на голфа. Работата е в предавките, ако и Голфа има 5 скорости, то 5-тата му е ’’по-дълга’’ от твоята 5-та и трябва да има ’’по-къси’’ 1,2,3,4 от твоите. Това пък би направилао твоята по-икономична в градски условия. Всичко при условие,че разликите са само в предавателните числа, а двигателите са с еднакви параметри, еднакво калибровани километражи, еднакви размери гуми и т.н. което прави нещата относителни. Това е според мен.
Коментар
-
Ако ти се чете за теория за двигатели ще драсна и аз нещо (с предварителна уговорка че не съм специалист) За износването на двигателя: ВО, ако го караш под натоварване с под 1500 об. (все едно да даваш газ на 5-а с 50) двигателят не се смазва добре и познайте какво следва При големите обороти (над 6000) инерционните маси стават твърде големи. Триенето също, съответно загряването. Голяма част от мощността отива за компенсирането им. За двигателя не е полезно и рентабилно да работи при тия режими затова е сложен ограничител. НО износването на стените на цилиндъра, респ. сегменти/бутала зависи от това колко път изминават за оборот, а не с колко оборота върви т.е от хода на буталото. За един късоходов двигател какъвто е на повечето италианки високите обороти не означават че ще се износи по-бързо от тоя на голфа да речем, щото хода на буталата при голфа е повече. Казано с по-прости думи буталото на голфа е навъртяло пак толкова метри колкото и на фиатката, нищо че е при по-ниски обороти. Това е заложено още при конструирането на мотора. Има един параметър наречен средна скорост на буталото и се определя при дадени обороти. При равни условия той е по-малък при късоходов двигател. Познайте сега кой двигател се натоварва повече, на фиата или на голфа? :D Иначе разлика има, но тя е в параметрите. Дългоходовите двигатели са с по-голям въртящ момент от по-ниски обороти. Това значи на практика че са по-еластични. Но пък са доста по-мудни и по-бавнооборотни. Италианците обратно - правят двигателите си с по-къс ход на буталото. Такива са всички спортни двигатели. Имат по-малък въртящ момент, който се постига при големи обороти, но са пъргави и мощни. Всичко това е съобразено с предавателните числа на скоростната кутия, затова ти се струва че твойта 5-а е като 4-а на голфа (а бе той да не си е с 4?) Имам впечатления щото предната ми кола беше VW polo, а сега карам и suzuki swift 1,6 16v и предавките са много по-различни от на типото.Какъв е извода: колеги, не си мъчете колите да ги карате с 1500об., няма да е по-икономична а не е добре за двигателя, даже и да върви без да придърпва. Карайте в оптималния диапазон. Аз лично карам най-често с 2500-4500. Най-добре се държи като ускорение м/у 3000 и 5000, Там на мойто типо (1,4 моно) е максимумът на въртящ момент. Най-икономична ми е м/у 2000 и 3000. Наистина всеки може да кара както намери за добре, но нека се научим да сме шофьори, а не карачи и да получим най-доброто от нашите италиански красавици..FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
tonov аз не съм съгласен с някои работи, които си написал. Може и да греша. Ти ако съм разбрал правилно казваш, че буталото изминава за примерно 50 оборота в мин. на единия двигател същият път както 35 оборота(примерно) за по-дългоходовия. Така е.НО износването на стените на цилиндъра, респ. сегменти/бутала зависи от това колко път изминават за оборот, а не с колко оборота върви т.е от хода на буталото. За един късоходов двигател какъвто е на повечето италианки високите обороти не означават че ще се износи по-бързо от тоя на голфа да речем, щото хода на буталата при голфа е повече. Казано с по-прости думи буталото на голфа е навъртяло пак толкова метри колкото и на фиатката, нищо че е при по-ниски обороти
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар