Много съм се чудил, защо фиатките като ги настъпиш-примерно извънградско, така е сметната, че оборотите са твъде големи?Ето аз примерно на 140км/ч на 5-та съм с 4400об/мин!Според мен това си е твърде много!Едно приятелче с едно голфче еденичка на 140 е с 3200об/мин!!!А това си е много разлика!Не би ли следвало че нашите двигатели ще се износат по-бързо-едно е да се върти с 3200 друго си е с 4400 това са си 38% разлика!Споделете колко оборота и при каква скорост точно се движите вие!Ще ми бъде интересно да сравня!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
С колко оборота карате?
Collapse
X
-
при мен на 2200 об. 85 км., на 3000 - 110 км. мотора е 2.0 115 к.с. 93 година, темпра комби. при пежо 405 105 к.с. на брат ми на 2000 - 82 км., 2600 - 110 км.ч. това зависи от предавателнети числа на скоростите и диференциала. според мен също е по-добре на по-ниски обороти да се достига по-висока скорост, но конструктурско решение какво да се прави.TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046
-
"Голфчетата" развиват максимален въртящ момент при по ниски обороти и за това може от 1ва да сложиш 4та и пак ще върви също така на изкачване са като планински козички, но за сметка на това нямат коне няма динамика. Италянките максималния въртящ момент вече се достига при 5-6 хил оборота и за целта трябва да са по-бързо оборотни - за да се изтрелват, но нямат еластичност. Скоро ги сравнявахме тук с фенове и като невежи просто решихме че с Голф може да се оре!ГолфІІІ 1.8 - 75 k.cFiat Brava 1.6 - 103 k.c.
Почиствам пътни знаци.
Коментар
-
това идва от късия ход на коляновия вал -мощност на високи обороти,при японците е обратно при един и същи обем мотори имат по-малък диаметър на цилиндъра и по-голям ход. за типо1.4-ход66ммф-76мм за 1.6 май че бяха 66мм ход на ф-80ммвиж кво правят ферари на формула1,при тях хода и диаметъра е почти като на уно 1.3,е ама са с12 цилиндъра и към 900 к.с.не знам кое е по-добре, може би тези с по-големи ход да са по-икономични....
типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
dan4o написа:това идва от късия ход на коляновия вал...Моето мнение е-за да бъде по-високо оборотен един двигател, то инерционните сили от възвратно-постъпателно движещите се маси трябва да са по-малки. А именно големината на инерционните сили зависи от масите на подвижните части, ускоренията им, разстоянието до оста на въртене и там още други. Затова се налага и уравновесяване на динамичното действие на същите. А това значи, голям ход
по-големи маси
по-големи противотежести
по-ниски обороти при еднакви мощности. Сравнявайки два двигателя с еднаква мощност, но различни диаметър на цилиндъра/ход, то този с по-голям ход ще бъде и по-бавно оборотен. Затова си мисля, че японците, известни с по-високо оборотните си двигатели(повечето)едва ли увеличават работния обем чрез хода. Автомобилните инженери правят това със хода за да използват същия блок, спестявайки много пари според мен. Само един пример, малко по-различен, един ниско честотен 5-цилиндров корабен двигател с мощност 5000 КВ. е висок колкото триетажна къща примерно и е с ход на буталото няколко метра, а същата мощност високооборотен звездообразен двигател е с габарити примерно 2 на 3,5 метра, само че е с 56 цилиндъра е с ход на буталото в сантиметри. Работите според мен са чисто инженерни решения, тя цялата работа си е наука, хората пишат учебници на тая тема, там крива на мощността, изследвания сто кила работи с които да се съобразяват. А това на колко оборота с каква скорост се движи колата не е фактор, ако не се съобразят предавателните числа на предавките,ако двата двигателя са с еднакви кутии с еднакви предавателни числа да ли ще е същата картина със скоростите...
Коментар
-
Пунтото ми го карам с 2000 до 2500 оборота.И почти навсякъде върви на 5та със скорост около 50 км/ч Няма придърпване и върви идеално.Докато Мерцедеса ми 2.5Д немога да включа на 4та ако съм със скорост по малка от 60-70км.Пък за пета да не говоря нея само на магистралата и то след като съм вдигнал 90км.Така че всяка марка си е сама за себе си .И запомнете от мен едно няма лоши коли има лоши водачи.
Коментар
-
коцев написа:Пунтото ми го карам с 2000 до 2500 оборота.И почти навсякъде върви на 5та със скорост около 50 км/ч Няма придърпване и върви идеално.Докато Мерцедеса ми 2.5Д немога да включа на 4та ако съм със скорост по малка от 60-70км.Пък за пета да не говоря нея само на магистралата и то след като съм вдигнал 90км.Така че всяка марка си е сама за себе си .И запомнете от мен едно няма лоши коли има лоши водачи.ex Fiat Bravo GT
Коментар
-
Искам да направя малко пояснение!На моя фиат на 5-та го карам и с 1000об/мин и няма да придрапне няма нищо просто го натискаш педала до ламарината примерно и докато вдигнеш 50-60 ще има да чакаш (по равно де-не говоря за 10-15% наклон :P )Благодаря ви за мненията но също ме интересуваше чисто механичното въдействие на двигателя как се отразява!Както споменах примерно към морето с 140км/ч аз с моя фиат си карам с 4400об/мин до мен един авер си кара с 3200 с неговото голфче 1-цаТа за тия 700км където минахме нали се сещате къде става разликата в оборотите и за самия двигател!!!!!-натоварването би следвало на ноя фиат да е доста по-голямо!!!Та за това попитах дали има разлика реално толкова голяма в натоварването-чисто механически за двигателя!Както се видя от темата колегите с двулитрови мотори са пак доста с по-големички обороти-малко странна история!!!Общо взето като сравня мояа 5-та е като 4-та на голфа-измерени в обороти!A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Чисто теоретично, примерно 100 часа работа на двигател на 4500 1/мин. и работа за същите часове на 3300 1/мин. на друг двигател, то първия ще бъде с по-голямо износване. Въпроса е каква работа ще получиш за същото време от двата двигателя. От там и ако двете коли са с еднакви мощности, то би следвало твоя двигател да получи по-голямо износване от този на голфа. Работата е в предавките, ако и Голфа има 5 скорости, то 5-тата му е ’’по-дълга’’ от твоята 5-та и трябва да има ’’по-къси’’ 1,2,3,4 от твоите. Това пък би направилао твоята по-икономична в градски условия. Всичко при условие,че разликите са само в предавателните числа, а двигателите са с еднакви параметри, еднакво калибровани километражи, еднакви размери гуми и т.н. което прави нещата относителни. Това е според мен.
Коментар
-
Ако ти се чете за теория за двигатели ще драсна и аз нещо (с предварителна уговорка че не съм специалист) За износването на двигателя: ВО, ако го караш под натоварване с под 1500 об. (все едно да даваш газ на 5-а с 50) двигателят не се смазва добре и познайте какво следваПри големите обороти (над 6000) инерционните маси стават твърде големи. Триенето също, съответно загряването. Голяма част от мощността отива за компенсирането им. За двигателя не е полезно и рентабилно да работи при тия режими затова е сложен ограничител. НО износването на стените на цилиндъра, респ. сегменти/бутала зависи от това колко път изминават за оборот, а не с колко оборота върви т.е от хода на буталото. За един късоходов двигател какъвто е на повечето италианки високите обороти не означават че ще се износи по-бързо от тоя на голфа да речем, щото хода на буталата при голфа е повече. Казано с по-прости думи буталото на голфа е навъртяло пак толкова метри колкото и на фиатката, нищо че е при по-ниски обороти. Това е заложено още при конструирането на мотора. Има един параметър наречен средна скорост на буталото и се определя при дадени обороти. При равни условия той е по-малък при късоходов двигател. Познайте сега кой двигател се натоварва повече, на фиата или на голфа? :D Иначе разлика има, но тя е в параметрите. Дългоходовите двигатели са с по-голям въртящ момент от по-ниски обороти. Това значи на практика че са по-еластични. Но пък са доста по-мудни и по-бавнооборотни. Италианците обратно - правят двигателите си с по-къс ход на буталото. Такива са всички спортни двигатели. Имат по-малък въртящ момент, който се постига при големи обороти, но са пъргави и мощни. Всичко това е съобразено с предавателните числа на скоростната кутия, затова ти се струва че твойта 5-а е като 4-а на голфа (а бе той да не си е с 4?) Имам впечатления щото предната ми кола беше VW polo, а сега карам и suzuki swift 1,6 16v и предавките са много по-различни от на типото.Какъв е извода: колеги, не си мъчете колите да ги карате с 1500об., няма да е по-икономична а не е добре за двигателя, даже и да върви без да придърпва. Карайте в оптималния диапазон. Аз лично карам най-често с 2500-4500. Най-добре се държи като ускорение м/у 3000 и 5000, Там на мойто типо (1,4 моно) е максимумът на въртящ момент. Най-икономична ми е м/у 2000 и 3000. Наистина всеки може да кара както намери за добре, но нека се научим да сме шофьори, а не карачи и да получим най-доброто от нашите италиански красавици..
FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
tonov аз не съм съгласен с някои работи, които си написал. Може и да греша. Ти ако съм разбрал правилно казваш, че буталото изминава за примерно 50 оборота в мин. на единия двигател същият път както 35 оборота(примерно) за по-дългоходовия. Така е.НО износването на стените на цилиндъра, респ. сегменти/бутала зависи от това колко път изминават за оборот, а не с колко оборота върви т.е от хода на буталото. За един късоходов двигател какъвто е на повечето италианки високите обороти не означават че ще се износи по-бързо от тоя на голфа да речем, щото хода на буталата при голфа е повече. Казано с по-прости думи буталото на голфа е навъртяло пак толкова метри колкото и на фиатката, нищо че е при по-ниски обороти
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар