Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кондензиране на вода в маслото на двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кондензиране на вода в маслото на двигателя

    Преди Коледа имаше период в който температурите паднаха до -10 градуса. Два дни след като отмина този период в отвора за наливане на масло в двигателя откривам бял налеп, нещо като краве масло. Не много, колкото чаена лъжичка. Опитвал се е да влезе в тръбичката за отвеждане на картерните газове обаче се е върнал и сега се намира в кривата част на тръбата за наливане на масло в двигателя. Това ме озадачи. Потърсих малко информация по въпроса и ето до какво достигам:- маслото по принцип трябвало да има способност да абсорбира капки вода, вероятно до някаква степен- нормално е при много студено време да се образува конденз и да се отлага по капачката- този бял налеп е от маслото което е абсорбирало водаВ долния край на тръбата в която се налива масло има филтър в който може също да се кондензира вода.При много студено време този филтър ако по него има конденз, кондензът замръзва и не позволява картерните газове да излизат и се повишава налягането в картера. Описват се случаи при други коли (не Фиат) при които в резултат се изхвърля щеката на маслото от налягането. Имам следните въпроси към колегите с по-голям опит.1. Какво става с конденза който се образува в картера - отвежда ли се или го абсорбира маслото.2. Бялата субстанция която се образува в отвора за наливане на маслото от какво се получава.3. Ако влезе в маркуча за отвеждане на картерните газове възможно ли е да го запуши и какви са последствията.4. Ако успее да премине през маркуча възможно ли е да достигне до моторчето за празен ход и клапата за въздуха и да ги замърсява.5. Как е най-добре да се почисти маркучът за отвеждане на картерните газове - сгъстен въздух, промиване с топла вода, бензин или по друг начин. Имам предвид че в маркуча се намира нещо което си го превеждам като "искрогасител" и освен това вътрешният профил на маркуча не е проста тръба ами има някаква по-специална форма.6. Има ли някакъв филтър или решетка в долния край на тръбата за наливане на масло в двигателя и какъв е начинът да се разглоби и почисти. Как да се провери дали е замърсена и дали има нужда от почистване.7. Подозирам че такава решетка (филтър) при мен е замърсена и това води до покачване на нивото на маслото в тръбичката на щеката и поради това щеката ми е с масло до средата не на белезите ами на щеката. Не мога да си следя нивото на маслото.Задавам тези въпроси в една тема понеже мисля че има връзка между тях и се интересувам от коментари точно в този смисъл.Нека да добавя - изключваме случая "антифриз в маслото" или "цилиндър духа в маслото"Предварително благодаря на всеки който пожелае да сподели мнение или личен опит.
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    колега да ти споделя скромния си опит,който не знам доколкото може да ти е от помощ....имах Рено19 и причината да отварям двигателя се оказа доста прозаична-"майстора" ме излъга,че е за основен ремонт,щом хвърляло масло през щеката,а проблема бе съвсем прозаичен... Пак в студено време,запуши ми се едно "коляно" (то беше нещо побългаряван от предния собственик) и съответно не можеше да отвежда картерните газове...от там,духаше през щеката и хвърляше масло. Ако го почистиш,мисля,че няма да имаш грижа,а до какво може да доведе,ами до лоши неща,но ако не му обърнеш внимание,мисля,че навреме си видял проблемчето,просто почисти мястото. Сега се сещам и защо бе побългарявано така там,явно пича преди мен е имал вече този проблем и е отварял там. Да възможно е да запуши маркучето за картерните газове,но не мисля,че ще мине,по-скоро ще започне да ти изхвърля щеката,като гледам,че ти се качва маслото симптомите са налицеНе претендирам да разбирам много от двигатели,просто казвам с какво се сблъсках и какво четох тогава по темата
    ex.Мареа ТД100

    Коментар


      #3
      Няма проблем тази тема сме я обсъждали и друг път. Термостата изряден ли е? Двигателя достига ли работна температура преди да го изгасиш? Това са две от многото предпоставки за отделяне на конденз. Когато стартираш двигателя при такива температури винаги се образува конденз който изчезва когато температурата на маслото достигне близо до тази на завиране и изпаряване на водата 100 градуса. При леки натоварвания и ниска външна температура не винаги може да се достигнат такива температурни стойности които да плагоприятстват изчистване[изпарение] на водата от маслото. Ако това е комбинирано и с преходи на къси разтояния с достатъчен престой да изстине двигателя може да доведе до натрупване на големи количества конденз във вида описан от теб. Като предложение за почистване от конденза , мога да ти препоръчам да направиш един пробег от 15-20км. по магистрала , като не е задължително да развиваш високи скорости а да държиш двигателя на по-високи обороти. Така би трябвало да се изчисти конденза. Или някаде кадето да натовариш двигателя на по-високи обороти , упраление в планински маршрут пак ще свърши работа. Има и други методи но това е най-лесното :D Всичко това можеш да го направиш при положение че всичко е изрядно по двигателя. Термостат работи коректно и маслото е сменяно скоро и не е в края на междусменния пробег. Успех.
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #4
        Много благодаря и на двамата колеги - paralesa и Atanas71. Явно в най-скоро време трябва да почистя маркуча за картерните газове. "Да възможно е да запуши маркучето за картерните газове,но не мисля,че ще мине" - и аз мисля че е по-добре да се почисти отколкото да го продухвам. Забелязах проблема няколко дни преди Коледа и до сега съм изминал около 700 км включително и ~100 км планинско. Налепът не се увеличава, просто трябва да го изчистя.За сега гледам да карам на по-ниска предавка и на по-високи обороти. Към средата на седмицата гледам че температурите ще се повишат и ще мога да го демонтирам и почистя."При леки натоварвания и ниска външна температура не винаги може да се достигнат такива температурни стойности които да плагоприятстват изчистване[изпарение] на водата от маслото" - това също е много важно за мен понеже преди да се появи проблемът наистина съм карал предимно на къси разстояния и със сигурност температурата не се е повишила до такава степен че да се изпари водата от маслото. Предполагам че при добре загрят двигател кондензираната вода трябва да стане на пара и през маркучето за картерните газове да се изведе от картера.За другите условия - термостатът работи нормално, постоянно го наблюдавам (наблюдавам стрелката за температурата), първата и втората степен на вентилатора на радиатора работят добре, маслото е сменено преди 3 хиляди км, маслото на студен двигател е леко тъмно, няма следи от капки вода по щеката, на загрял двигател е бистро, нямам загуба на масло или антифриз.А пък налепът сигурно отива в дроселовата клапа и моторчето за празен ход. Имам си едно наум и ако ми се появи проблем с оборотите сигурно ще бъде следствие от налепа който през маркучето за картерните газове е достигнало до клапата и моторчето за празен ход.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          Не мисля че ви са много точни теориите за неодстатъчно загрял мотор.Както аз така и мои приятели имаха този така наречен проблем на "майонезата",според това какво стана после мога да кажа че главния проблем не е в загряването на двигателя.По-точно тези проблеми са 2 - изправно техническо състояние и качествено масло.За твърдението че трябвало маслото да достигне 100 градуса целзий за да се изпарял конденза.......мога само да кажа че явно вашите коли нямат термометри за маслото и явно никога не сте карали кола с такъв уред.Предишните ми Седичита,сега и Дедрата със същия мотор при нормално каране,до и с по-големи натоварвания лятото при големи температури рядко стигат 100-120 градуса,нормално държи около 70-80 градуса.Тези 100-120 градуса се постигат със системно натоварване на мотора,което надали някой от вас може да си направи на ежедневката.Така че 70-80 градуса ви е нормалната работа на мотора,а за да прехвърлите трябва да му изкарате буталата
          Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

          Коментар


            #6
            Колега при мен е така от 1 година,имаше колеги които ми казаха че няма проблем със този конденз.Засега нямам проблеми през тази 1 година съм изминал около 10 000 км и всичко е наред да чукна на дърво.

            Коментар


              #7
              А ми как да обясня не знам . Теорийте са в правилна посока , при загряването на студен двигател[говоря за зимни температури] има места в двигателя които се изпотяват образува се конденз. Когато двигателя достигне работна темпуратура и се оправлява извесно време в този температурен диапазон , конденза се изпарява. Но когато се управлява кратко и двигателя не е достигнал тези температури след стопиране конденза остава , и при последващо такова управление се натрупва. Това се потвърждава и от автора на темата който е управлявал колата по такъв начин. Никаде не съм писал че маслото трябва да достигне 100градуса , а съм писал близка температура до тази на завиране на водата. На теория и на практика всекидневно се сблъквам с температурните стойности на маслото в определен двигател и Прекалено съм на ясно в какъв температурен диапазон работи за определен двигател Не мисля че колегата ivanko_rs трябва веднага да поставя под съмнение теориите на другите. Моите уважения към тунинг проектите му , но на мен ми е такава работата да диагностицирам проблеми свързани с работата на ДВГ. Както е писано в първия ми пост : Термостата изряден ли е? Двигателя достига ли работна температура преди да го изгасиш? Това са две от многото предпоставки за отделяне на кондензТова е най-реално в случай и не мисля да изброявам всички предпоставки за създаване на този проблем. Едно методично управление като например: В през студените зимни месеци винаги да загрявате двигателя на колата до работна температура и тогава да бъде стопиран намалява този проблем до минимум. Няма невероятни и необясними неща , не смятам да хвърляме БОБ и да гадаем и усложняваме такъв елементарен проблем. Както казах една правилна експлоатация ще го елемимира . Успех на всички през новата 2010г.
              Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

              Коментар


                #8
                ivanko_rs написа:
                По-точно тези проблеми са 2 - изправно техническо състояние и качествено масло.
                Понеже виждам коментар за маслото, да допълня - маслото е Селения 20К, купено е от автокомплекса до летището.Една опаковка 2 литра в метална туба, една опаковка 1 литър в пластмасова синя туба. И една опаковка 1 литър в метална туба имах предварително. Не съм забелязал нищо подозрително в опаковката, маслото го сменяха в мое присъствие.Все пак се надявам някой да сподели дали има някаква цедка в основата на металната тръба в която се налива маслото за двигателя, може ли да се извади и да се провери за замърсявания и да се почисти.Търсих някакво описание как е монтирана тази тръба обаче до момента не откривам нищо.Може би някой от колегите които продават коли на части може да огледа и да снима начина на закрепване на тръбата към двигателя и какво трябва за да се демонтира.Ако е прекалено сложно ми хрумна мисълта да се изсмуче каквото може с прахосмукачка. Обаче не съм сигурен дали ще има някакъв ефект.
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар

                Working...
                X