Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сгънах си картера- Да го сменям ли?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сгънах си картера- Да го сменям ли?

    В петъка вечера по тъмно имах доста неприятно преживяване по пътя за своге.Нацелих едно парче скала падноло на пътя точно със средата на картера, не се счупи но е ужасно много сгънат и пробката седи вдигната нагоре и незнам как ще източа маслото вече през нея.Притеснява ме да не съм засегнал цедката намаслента помпа,тя в кой край на картера се намира?Да го сменям ли или може и така да карам?Снимкиhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0...sc08482#embeds
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    На далавера си дори по-малко масло ще наливаш.Радвай се ,че не е спукан и си свиркай.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Така като гледам по снимките е редно да го смениш картера . Не се знае баш там във хлътналото дали след време няма да стане отвор и да изтече маслото от там . Пък и доста ръждив ми се вижда . Като се свали може да се опита да се поизчука ,но предполагам, че по моргите може да се намери хубав картер.
      Фиат Панда 1.2 2006година
      Синджира си идва ,а козата я няма...

      Коментар


        #4
        Като гледам вече е имало някакъв проблем , може би с пробката муфата е заварявана. Добре е да се свали и да се види състоянието и целоста на всмукателя. При евентоална пукнатина по отвеждащата маслото тръба на всмукателя може бързо да доведе до по-големи аварий. Най-добре е да го свалиш изчукаш и боядисаш , много е корозирал , както и по-горе описаните проверки.
        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

        Коментар


          #5
          Atanas71 написа:
          Като гледам вече е имало някакъв проблем , може би с пробката муфата е заварявана.
          Не е заварявана, Това дето стои като заварка са парченца от натрошения камък.За свалянето неябходимо ли е нещо вадене на полуоски или нещо такова или е лесно?А иначе цялата кола е така ръждива от долу не ме притеснява това
          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
          FIAT БРАВО 1.2 16v
          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

          Коментар


            #6
            Atanas71 написа:
            Като гледам вече е имало някакъв проблем , може би с пробката муфата е заварявана. Добре е да се свали и да се види състоянието и целоста на всмукателя. При евентоална пукнатина по отвеждащата маслото тръба на всмукателя може бързо да доведе до по-големи аварий. Най-добре е да го свалиш изчукаш и боядисаш , много е корозирал , както и по-горе описаните проверки.
            Да допълня- провери и маслената помпа вдига ли налягане.
            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

            Коментар


              #7
              подкрепям торнадо-много се задълбочавате,щом не е спукан,карай си,ако даде проблем,сменяй го тогава
              ex.Мареа ТД100

              Коментар


                #8
                Подкрепям колегите paralesa и Tornado. При подобна случка, (да не кажа едно към едно), преди 7-8 години, огънах по същият начин картера на пежото, на баща ми. От тогава събира 0.5л. масло по-малко, и е изминал около 100 000км. Нищо му няма . Карай така, от време на време проверявай какво става, и това е.
                00' Bravo 105 JTD

                Коментар


                  #9
                  nikolce написа:
                  Подкрепям колегите paralesa и Tornado. При подобна случка, (да не кажа едно към едно), преди 7-8 години, огънах по същият начин картера на пежото, на баща ми. От тогава събира 0.5л. масло по-малко, и е изминал около 100 000км. Нищо му няма . Карай така, от време на време проверявай какво става, и това е.
                  Колега така на сляпо и на "чуждо" е лесно да се дават такъв тип препоръки. От случай до случай разликата е голяма. Да не говорим че при твоя пример става въпрос Пежо. Само в една от посоките ще тръгнем и ще разбереш че въобще не е добре това двигателя да събира по-малко масло [от това което е сметнал производителя] заради смачкан картер. Казваш 0.5 масло по-малко , ако маслото се намира в средата на измерителната щека това прави вече 1л. по-малко . Като се има в предвид че минимум-максимум количеството е 1л. Тук става въпрос за двигател DOHC-Double overhead camshaft[два разположени в главата разпределителни вала] когато такива двигатели се експлоатират в високи обороти при голямо натоварване препоръчително е маслото да е в горната част на щеката на мах. Причината е че при високи обороти кадето тези двигатели работят най-добре[най-висок въртящ момент и мощност] в областа на разпределителните валове се задържа голямо количество масло което се стича по-бавно към картера от колкото помпата качва. При толкова намалено количество на маслото всмукателя започва да засмуква и определена част въздух и запенва подаваното масло , по нататък първия потърпевш от това е коляномотовилковия механизъм. Нарушения маслен клин си свършва работата "отлично". Такъв случай по учебник имаше в Алфа форума преди 1-2 години. Но там поради ниско ниво на маслото и продължително каране на високи обороти. Друго е че при 0.5л. по-малко[заради смачкания картер] и при евентоално работа на двигателя при ниво на маслото в средата на щеката имаш общо един литър по-малко с което останалите 2.8 литра се загряват доста повече и по-бавно се охлаждат . Работата на маслото при високи температури също не е добра за двигателя Не пожелавам тези неща които описах по-горе на колегата и заставам зад първия ми пост по темата , плюс допълнението от колегата dobrujanetza първо да провери също и налягането което дава маслената помпа. Успех
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #10
                    infineon написа:
                    Atanas71 написа:
                    Като гледам вече е имало някакъв проблем , може би с пробката муфата е заварявана.
                    Не е заварявана, Това дето стои като заварка са парченца от натрошения камък.За свалянето неябходимо ли е нещо вадене на полуоски или нещо такова или е лесно?А иначе цялата кола е така ръждива от долу не ме притеснява това
                    Колега това със стрелките което съм показал , много ми прилича на предишна заварка. Може да е от предишния собственик и поради тази причина още повече клони към това да го свалиш и провериш всичко описано . Добра е и идеата за смяна с друг , този е доста корозирал.
                    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                    Коментар


                      #11
                      Atanas71 не можеше да го каже по-точно! А аз този картер даже и да не беше крив щях да го сменя! Ама всеки си знае и си прави сметка за себе си!!
                      ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                      // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                      Коментар


                        #12
                        Сменяй или го изправи. Не знам само ако е затворен отгоре с друга ламарина дали ще можеш да бръкнеш да го изправиш или ще трябва да се ползва обратен чук. Не са и само тези нещата които изброи колегата @Atanas71 за намаленото масло и.................оправи го за да не си блъскаш после главата.

                        Коментар


                          #13
                          Ако иначе колицата е добра и върви то не е лошо първо да отидеш на пароструйка да измиеш хубаво двигателя и със свалянето на картера да отстраниш и тук там от където тече масло ,че чесно да ти кажа двигателя ти е в грозно състояние така като го гледам . Всичките коли които съм карал до сега двигателите са им били чисти и бели като пуканка. :D
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            като си го ударил ако нее повредена паслената помпа щото там някъде е смукатела ще те изкара още но вътре има и още една ламарита и може да ти прави проблемпреди време на мен ми взеха 50 лв да ми го оправят ама нищо не бяха пипали уж със вакум нещо да го изтеглят тоггава таман почвах да карам ама колата не вдигаше повече от 40 км оказа се 1/2бобина смених е и сега си е карам а ти ако имаш възможнос свали капака и го провери как е от въвтре /само сваляш болтовете и силикона/ има доста коли вече все ще намериш някоя за части ако трябва да се сменя
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Вземи от Италианеца в Овча Купел втора употреба и го смени.Не рискувай-може смукателя на маслото да е пострадал.И като караш из дефилето-внимателно,защото не си първия,обрал камъните.Мои приятели и с алуминиеви джанти се простиха.

                              Коментар

                              Working...
                              X