Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не ми уплътняват свещите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    да ще се пробвам пък да видим )

    Коментар


      #17
      Нистина не развивай на топла глава. По принцип при втулки ,тръби при нагряване вътрешния отвор се оголемява ,но при главата е точно обратното. Освен това при нагряване алуминия по-лено "повлича’ и може да скъсаш или замажеш резбата.
      125s/1600ccm/100ps

      Коментар


        #18
        FIAT 125s написа:
        Нистина не развивай на топла глава. По принцип при втулки ,тръби при нагряване вътрешния отвор се оголемява ,но при главата е точно обратното. Освен това при нагряване алуминия по-лено "повлича’ и може да скъсаш или замажеш резбата.
        Би ли потвърдил че току-що написа "при нагряване на главата отвора на свещта става с по-малък диаметър" ?

        Коментар


          #19
          jamie написа:
          FIAT 125s написа:
          Нистина не развивай на топла глава. По принцип при втулки ,тръби при нагряване вътрешния отвор се оголемява ,но при главата е точно обратното. Освен това при нагряване алуминия по-лено "повлича’ и може да скъсаш или замажеш резбата.
          Би ли потвърдил че току-що написа "при нагряване на главата отвора на свещта става с по-малък диаметър" ?
          Уф, Jamie, човека може би има предвид това което и аз се опитах да обясня по-напред, но не съм те разбрал какво точно питаш и затова не съм бил много ясен в обясненията. Сега разбрах какво имаш предвид - явно идеята ти е че отвора за свщта се разширява по посока на диаметъра повече отколкото се разширява самата свещ и един вид би трябвало да се получи разхлабване. ОК, по посока на диаметъра на отвора е така, но това не е определящото, защото размера на свещта е много по-голям в НАДЛЪЖНА посока, т.е. по продължение на оста на свещта (представи си свещта като болт - диаметъра му е много по-малък от дължината на болта). Вече предполагам се досещаш, че при различното разширяване на двата метала, по дължината на свещта се получава доуплътняването и повишеното триене. Виж картинката която направих специално за да стане по-ясно.
          Прикачени файлове
          минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
          Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

          Коментар


            #20
            Peter e прав, които невярва да пробва и ще се убеди
            PUNTO 1.1 94г.

            Коментар


              #21
              velko_sz написа:
              Peter e прав, които невярва да пробва и ще се убеди
              И аз съм на това мнение,но и другото което казах макар и чудно е така.Та колега jamie това се опитвах да кажа че при масивни детайли става обратното на втулките(примерно отвор в дебела планка и по-големичка като размер при нагряване отвора свива).А колега adashe по принцип ако се преебат резбите на главата,мога да кажа как постъпих аз защото имах същия проблем и го оправих без сваляне на глава.
              125s/1600ccm/100ps

              Коментар


                #22
                peter е прав за това което е показал, но колега 125 - пишеш абсолютна глупост Без да се засягаш.ПП: Поради известни неясноти си позволявам да цитирам по-подробно:
                Та колега jamie това се опитвах да кажа че при масивни детайли става обратното на втулките(примерно отвор в дебела планка и по-големичка като размер при нагряване отвора свива).
                Как тогава колега бихте описали процеса на набиване на сухи ризи при ремонт на двигател ? Примера е прост, несвързан със свещите но е показателен - детайла е масивен достатъчно (двигателен блок).

                Коментар


                  #23
                  Как тогава колега бихте описали процеса на набиване на сухи ризи при ремонт на двигател ? Примера е прост, несвързан със свещите но е показателен - детайла е масивен достатъчно (двигателен блок).[/quote]Ами не се засягам естествено :D ,това че си спорим смятам по приятелски.Та това което аз знам за набиването на ризи е че те се охлаждат преди да се вкарат в блока(т.е. не се натоварва температурно масивния детайл а цилиндровата втулка)А бях казал че ДА втулките при нагряване се разширява вътр.отвор съответо и външния диаметър,а при охлаждане обратно.Това което бях писал го написах защото практически ми се е случвало, и бих се опитал да го обесня но с думи незнам дали ще се получи(трябва да го начертая),но понеже нямам скенер после дa кача чертежа... ,ще трябва да го чертая на компа в което не съм особено добър. Надявам се колегата adashe да не се сърди че му пълним темата.
                  125s/1600ccm/100ps

                  Коментар


                    #24
                    нека да има... все нещо ще се научи

                    Коментар


                      #25
                      adashe написа:
                      нека да има... все нещо ще се научи
                      Е щом е така:набивал съм сухи ризки. Само че през ’92-ра - никой не бе чувал за течен азот - та ризките в камерата на хладилника. Ефекта щеше да е никакъв. Но блока - гол - в пещ и го понагряхме леко. После ги набихме, стегнаха и престъргахме.ПП: За колегата Фиат 124с - има материали с отрицателен коефициент на топлинно разширение. Те се свиват при затопляне. Това обаче зависи само от материала, от нищо друго !

                      Коментар


                        #26
                        Колега Адаше, според мен произхода на проблема може да е по две причини. Едната е накриво завита свещ. Това не е трудно да се установи. Другата е, че може пъва свещ да е с втулка. Това помръдване и затягане ми прилича на такова. Не е страшно ако са разбити резбите, правят се втулки.Трудното е да уцелиш майстор. Аз на твое място щях да се консултирам във Ванто трейд. Пиши за разрешаването на проблема, от полза ще е за други. Успех.
                        Lancia Kappa, 2.0 20V, 155 k. с., бензин/метан

                        Коментар


                          #27
                          и аз мисля да я заведа да я погледнат във ванто трейд. като има развитие ще го споделя непременно.

                          Коментар


                            #28
                            Та рекох да напиша аз как се справих с проблема.И на трите цилиндъра като се стечеше масло от капаците на клапаните забелязах балончета от около свещите,това явно беше подсказващо за случката която ми се случи на 30 декември.(никой да не си прави колата по това време!!! :D )Реших да си сменя свещите и на завиване на първата нова още ,тя превъртя.Та решението направих алуминиева втулка с външна резба М18 и вътрешната за свеща естествено М14. Разпробих старата резба с свредло мисля че беше 16.5мм(за всеки случай питай някой стругар),това много внимателно като бях седнал на двигателя . Нарязах после новата резба с метчик и удължението на гидора.Обаче бях си направил предварително един преход от тръба, на която единия край с диаметър колкото тръбата на прахосмукачката а другия за шлаух 8-10 мм.Вкарах го през отвора за свеща и обиколих навсякъде в цилиндъра и най-вече по ръбовете м/у буталото (което беше малко над средно положение но не в ГМТ) и цилиндъра.После навих втулката в/у свеща. Намазах резбата на втулката с лепило за резби на Локтайд(скъпичко е а трябва само две капки,хубаво че един приятел имаше) и след това я навих в главата.Колата я запалих на следващия ден и след това ми се е налагало само веднъж да развивам свеща и нямах проблем.П.С. Съжалявам че се забавих с отговора,дано да е от полза.П.П.С.Може преди да завиеш втулката да запалиш колата ако има останала стружка да излезе,въпреки че при мен нямаше останали. :D
                            125s/1600ccm/100ps

                            Коментар


                              #29
                              Колега Fiat ти си най-малко гениален монтьор. Кажи на каква кола е всичко това.
                              Lancia Kappa, 2.0 20V, 155 k. с., бензин/метан

                              Коментар


                                #30
                                По прицип полски фиат НО е с мотор от FIAT 125 s -1600ccm 100к.с. Два вала 8 клапана и скоростна кутия от Фиат 132
                                125s/1600ccm/100ps

                                Коментар

                                Working...
                                X