Чак сега виждам темата, но заради постоянно отворен термостат датчика светва ако се кара по инерция точно защото като намалеят оборотите температурата пада и компа се шашка. Не си първия колега във форума с подобен проблем, как пък никой досега не се сети да пише
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
Collapse
X
-
NikMar точно това е причината.Аз съм правил следният опит - като сменях термостата преди 3 години при развиването на датчика от старият го счупих. Тогава пак се падаха нещо почивни дни и няколко дни докато ми прати Христо нов датчик карах колата без него.От това установих следното - без този датчик компютъра не може да разбере кога загрява мотора, НО като запалиш постепенно до няколко минути каране си сваля оборотите до нормалните за загряла кола. Това си го прави по предварително зададена таблица за времето през което загрява нормално колата. Само предполага че е загряла де, реално няма как да разбере.Та при неработещ термостат след като за определеното максимално време за загряване колата не може да достигне температура, ЕКУ-то записва точно грешка в датчика, защото "мисли" че не мери вярно. Самият компютър не може да разбере по никакъв начин дали се върти водата в големият или само в малкият кръг - за него термостата си е винаги работещ и като не се достига температура "обвинява" датчика.Дори и с работещ термостат можеш да предизвикаш такава грешка и да ти светне лампата. Ето как - трябва ти достатъчно голямо спускане, например поне 15-20км. Палиш колата и започваш да спускаш на скорост без да натискаш въобще газта, нито един път. Разбира се колата трябва да е напълно студена, поне 12 часа да не е карана. До достигане на 50-55 градуса ЕКУ-то ще подава гориво въпреки пуснатият педал на газта и спускането на скорост, но като достигне тази температура ще започне да работи системата за ППХ и импулсите към инжектора ще спрат. Тогава от 50 до 90 градуса няма кой да топли мотора, както казах НИТО ВЕДНЪЖ за цялото спускане не трябва да пипаш газта. Така минава време, колата се движи по наклона, но не продължава да вдига градуси и лампата светва.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар