Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем

    Вчера като се прибирах и на 50 м от дома ми светна проклетията, просто бях намалил, след това угасих и пробвах на няколко пъти да запаля, палеше, но не угасваше лампата и двигателя не работеше нормално, поизчаках малко 2-3 мин и след това всичко се оправи. Като я пусна по инерция пак се получава този проблем. Още като я купих я закачих на комп и той даде грешка в температурния датчик и затова го смених. Термостата не ми създава проблеми имам си парно и си отваря и затваря нормално. Това ме мъчи вече втора зима.Вижте какво намерих: Intake air temperature sensor Intake air temperature is measured by temperature sensor (B) located on the butterfly valve case. This sensor consists of a plastic case on which is located the reactive element (1), which consists of a resistance (N.T.C.) that varies in inverse proportion to temperature. If temperature is between 15° C - 30° C, resistance is 3.3 -1.5 kQ. If temperature is about 80° C, the resistance is 0.280 - 0.360 Q. Terminal 13 of the ECU (A) supplies terminal 1 of sensor (B); the circuit is earthed from terminal 2 of the sensor to terminal 27 of the ECU. When the sensor is disconnected, the ECU supplies a voltage of 5 V. With the sensor connected, the supply voltage alters according to temperature (internal sensor resistance). Recovery When the air temperature sensor is short-circuited (d.c.) or circuitis open (a.a), the ECU receives implausible signals, i.e.: - d.c. sensor: air temperature > 128° C - a.c. sensor: air temperature < -50° C In these cases, the ECU implements a Recovery strategy which takes an air temperature of 20° C as a reference. това е от: Bravo_Service_Manual_Part_1.pdf страница 134 Само там не съм бутал, т.е. датчика за температурата на въздуха. Мисля най-напред да я кача на компа, после да меря и накрая да почистя, ако пак не се оправи ще се насоча към смяна.На ясно ли е някой как работи системата? Аз разсъждавам така: компа си проверява данните от температурния датчик на антифриза и данните от температурния датчик на въздуха, следи и положението на педала и тогава си определя дозирането на горивото. Когато отпусна педала той минава на празен ход, ако някой от двата температурни датчика го лъже той не дозира правилно. Дали съм прав?И още нещо ме смути при прегледа на документацията, говорят за температурен датчик на въздуха при инжекциона и за такъв във въздушния филтър, къде е той всъщност?
    Прикачени файлове
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Колега аз имам същия проблем като твоя .Сменил съм и двата датчека ,синия който е за онжикциона и на входящия въздух който е на всмукателните колектори тъий като на диагностика изписа грешка Р0105 и пак същата работа.Майстра вдига рамене и се чуди от какво друго е.Ако някой може да ни посъветва предварително му благодаря.

    Коментар


      #3
      dan_06 написа:
      Колега аз имам същия проблем като твоя .Сменил съм и двата датчека ,синия който е за онжикциона и на входящия въздух който е на всмукателните колектори тъий като на диагностика изписа грешка Р0105 и пак същата работа.Майстра вдига рамене и се чуди от какво друго е.Ако някой може да ни посъветва предварително му благодаря.
      А какво ще кажеш за другия дето го пишат по книгите, този в/у инжекциона? Убедих се вече че тука пишман майстори бол. Колко струва датчика на филтъра?
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Този датчик който го смених за входящия въздух се намира върху всмукателните колектори .Комбиниран е с тем.датчик и страваше около 200лв.На диагностиката изписа грешка Р0105 че е дефектен.След смяната същата работа.Толкова пари за нищо.А и тук майсторите да им е.а не ми се говори...

        Коментар


          #5
          Малиййй, зави ми се свят от цена! Каква точно ти е колата?
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Пунто 1.2 16в 2000г. признаците са едно кам едно като твоите.

            Коментар


              #7
              Забравих да ти кажа този датчик се води МAP сензор

              Коментар


                #8
                Дано някой колега даде съвет .

                Коментар


                  #9
                  За ето тази джуджавка става дума, как се казва точно и какъв му е каталожния номер, мисля че в него е проблема.
                  Прикачени файлове
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Това ти е температурен датчик за постъпващия въздух.

                    Коментар


                      #11
                      pugsy написа:
                      Това ти е температурен датчик за постъпващия въздух.
                      И аз така предположих, само дето никъде немогат да ми го намерят, междувпрочем SanDsTorM ме навежда на едно по-просто решение на въпроса - термостат, нека той да го опише за да не му вземам актива.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #12
                        Колега вземи един мултимер и го провери! В първия документ който си показал е показана зависимоста м/у температурата и съпротивлението - мери и виж какво е положението. Ако е дал фира, ще ти дам един втора ръка.
                        Fiat Marea 1.8 16V ELX

                        Коментар


                          #13
                          tedynaidenov написа:
                          Колега вземи един мултимер и го провери! В първия документ който си показал е показана зависимоста м/у температурата и съпротивлението - мери и виж какво е положението. Ако е дал фира, ще ти дам един втора ръка.
                          Както писах по-горе смятам да направя това с меренето, но ако е дал фира, защо не го прави постоянно?А ето какво ми написа на ЛС SanDsTorM , за публикацията без негово разрешение му се извинявам:"Не съм барал там, но май си реших проблема. Какво се случи, в крайна сметка при мен грешката май беше логическа, защото не стоеше като налична. Странното беше, че лампата не ми светеше когато беше топло вънка, оказа се че това не е странно термостата ми е бил постоянно отворен и не затваря при което се върти всичката вода постоянно и спирам на място колата вдига температурата до колкото трябва, но след 200-300 метра права отсечка с 60 км/ч температурата падаше от 80-90 градуса на 60-65. И какво става когато запаля и колата тръгне обратно на всякаква логика вместо да загрява тя изстива и лампата светва, а компютъра казва, че това е невъзможно и дава веднага датчика за проблемен. Преди и аз си мислех. че парното ми работи, но сега разликата е много по голяма перката на 1 или 2 и вътре не може да се стои когато е набухано на макс топлото от копчето с градусите. Минал съм около 100 км след като вчера смених термостата и бая потествах спирах за около час да охлади пак тръгвах гасих палих и не се появи дерта повече и лампата не светна нито веднъж, затова си мисля, че всичко е идвало от термостата. Сега с новия за около 4-5 км колата си вдига 90 градуса и ги държи независимо дали си в движение или не, което преди беше абсолютно непосилно. Самия термостат не е от най-евтините 57 лв и някакви стотинки струваше и след словестни схватки в сервиза, че са ме накарали да сменям датчик за тоя дето духа се съгласиха да не ми взимат пари за смяната на термостата. Провери си твоя, защото може да е същия дерта при мен както казах теста се състоеше в това: колата работи на място известно време вдигна си работната температура на 80-90 градуса, покарах малко и се върнах пак да я закачим на компа и о изненада по студена отколкото когато тръгнах, което се отчита и от уреда на таблото де. Не знам при теб как е, но при изправен термостат колата загрее ли веднъж трябва да държи 90 градуса постоянно независимо дали караш градско или извънградско. При мен когато святкаше лампата, нали ти казах, че гася за минута две паля и форсирам леко и тя изгасва, поне моето обяснение за това е, че като я изфорсирам водната помпа завърта по бързо от колкото на празен ход и течността до датчика се променя идва по-топла от това което е измерил и е решил, че е грешка и изгасва. Ами това е от мен за сега успех и дано се реши и при теб проблема, защото лично мен адски много ме дразни всичко светещо по таблото по време на вдижение различно от фарове и мигачи :"
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            NikMar написа:
                            tedynaidenov написа:
                            Колега вземи един мултимер и го провери! В първия документ който си показал е показана зависимоста м/у температурата и съпротивлението - мери и виж какво е положението. Ако е дал фира, ще ти дам един втора ръка.
                            Както писах по-горе смятам да направя това с меренето, но ако е дал фира, защо не го прави постоянно?А ето какво ми написа на ЛС SanDsTorM , за публикацията без негово разрешение му се извинявам:"Не съм барал там, но май си реших проблема. Какво се случи, в крайна сметка при мен грешката май беше логическа, защото не стоеше като налична. Странното беше, че лампата не ми светеше когато беше топло вънка, оказа се че това не е странно термостата ми е бил постоянно отворен и не затваря при което се върти всичката вода постоянно и спирам на място колата вдига температурата до колкото трябва, но след 200-300 метра права отсечка с 60 км/ч температурата падаше от 80-90 градуса на 60-65. И какво става когато запаля и колата тръгне обратно на всякаква логика вместо да загрява тя изстива и лампата светва, а компютъра казва, че това е невъзможно и дава веднага датчика за проблемен. Преди и аз си мислех. че парното ми работи, но сега разликата е много по голяма перката на 1 или 2 и вътре не може да се стои когато е набухано на макс топлото от копчето с градусите. Минал съм около 100 км след като вчера смених термостата и бая потествах спирах за около час да охлади пак тръгвах гасих палих и не се появи дерта повече и лампата не светна нито веднъж, затова си мисля, че всичко е идвало от термостата. Сега с новия за около 4-5 км колата си вдига 90 градуса и ги държи независимо дали си в движение или не, което преди беше абсолютно непосилно. Самия термостат не е от най-евтините 57 лв и някакви стотинки струваше и след словестни схватки в сервиза, че са ме накарали да сменям датчик за тоя дето духа се съгласиха да не ми взимат пари за смяната на термостата. Провери си твоя, защото може да е същия дерта при мен както казах теста се състоеше в това: колата работи на място известно време вдигна си работната температура на 80-90 градуса, покарах малко и се върнах пак да я закачим на компа и о изненада по студена отколкото когато тръгнах, което се отчита и от уреда на таблото де. Не знам при теб как е, но при изправен термостат колата загрее ли веднъж трябва да държи 90 градуса постоянно независимо дали караш градско или извънградско. При мен когато святкаше лампата, нали ти казах, че гася за минута две паля и форсирам леко и тя изгасва, поне моето обяснение за това е, че като я изфорсирам водната помпа завърта по бързо от колкото на празен ход и течността до датчика се променя идва по-топла от това което е измерил и е решил, че е грешка и изгасва. Ами това е от мен за сега успех и дано се реши и при теб проблема, защото лично мен адски много ме дразни всичко светещо по таблото по време на вдижение различно от фарове и мигачи :"
                            Колега в документа, част от който си показал по-горе, е написано съвсем ясно как компютъра приема, че датчика за темп на антифриза е дал фира: може да го прочетеш на страница 33 и 34. От това, което пишат хората, няма начин чек-а да ти светне ако е паднала температурата на водата, след като е била висока. Възможно е обаче голямата разликата между две последователни четения да се приеме за грешка. След като имаш възможност да прочетеш грешката (предполагам с Visa), не разбирам защо си губиш времето да се правиш на гадател?!? Тука боб трябва да хвърляме и да слушаме всеки, дето му е светвала лампата, да казва защо е светнала ... Прочети грешката, виж кой сензор се шие и после се опитай да го хванеш в крачка. Възможно да е от лошо съединение, може някъде да влиза влага и какво ли още не. Последното и най-лошото е сами датчик да е за смяна.
                            Fiat Marea 1.8 16V ELX

                            Коментар


                              #15
                              Днес смених термостата, след очакваните проблеми с махането на проклетите скоби и доста време за обезвъздушаване, сега колата се държи съвсем като истинска. Стария термостат не затваряше до край. Сега си ми държи оптималната температура, лампата не свети и парното е фантастично.Благодаря на всички отзовали се и най-вече на SanDsTorM.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар

                              Working...
                              X