Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капачката на разширителен съд колко бара?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Danchojn написа:
    BO написа:
    Danchojn написа:
    Ще отговоря с конкретен пример. Транспортер 2литра. Дизел, изправен! Миналото лято в голямата жега, но зареден само с вода. Бяха забравили да му сложат "капачката" на разширителния съд и водата му завря. Купиха му нова и до ден днешен си се движи. Неговата мисля беше на 1бар. При друг автомобил сигурно ще е различно, може изобщо да не се случи. Но теорията казва, че система под налягане ще отдалечи точката на завиране на дадения флуид. Някои автомобили са си проектирани за нехерметични охладителни системи, но Фиатовете не са така. Напълно реална ситуация според мен е - Лятна жега, газ до червената зона на ниска предавка.
    А аз да ти кажа с автомобил Фиат каран 2.5 години без работещ въпросен клапан.Как пък веднъж не се случи нещо?Успех.
    Така е, може и нищо да не се случи. Само че тук има една подробност Клапана не отваря, или стои отворен? Това е много важно. Защото по-добрия вариант все пак е да не отваря!
    Естествено, че стои отворен постоянно - няма го. Само капачка да не влизат мишките и да пият от антифриза.А и трябва да си доста мазохист, за да си налееш само вода в охладителната система. Може и да сложиш някоя добавка примерно във водата, за да завира на 50 градуса да речем :D Както казах, ако си така, както си е описано в книжката на автомобила - антифриз:вода - 50:50, стигнеш ли до ситуация, която да разчиташ на капачката от това че отваряла на 1 бар вместо на 0.7, това ще ти бъде последното, от което ще се интересуваш.Поздрави.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #32
      Е, аз не казвам, че ще поправи нещо, а че може да доведе до проблем. Качвам се често в Стара планина и там имам километри на 1-ва и наклони по 30гр. Натоварването е сериозно. Нагледал съм се на много случаи, но не твърдя че знам всичко. От изврели антифризи до спукани маркучи - се резултат от неизправен клапан. Там в планината като стигна на върха и вдигна капака винаги съм чувал моя клапан да изпуска. Антифриза се вдигаше доста над максимума, докато не ми беше изправен този клапан. Но при изправен, разширението е много по-малко. В града много рядко се случва това. На старата ми кола редовно се включваше и в града, не съм имал проблеми с охлаждането.При постоянно отворена система не се ли налага често да доливаш? Все пак ако системата е оразмерена за 0,7бара може и да не се усети, но при 1,4бара се усеща.Живи и здрави!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар

      Working...
      X