Колеги,обработих двигателя /835С1000/с Форсан.Фотсан не е добавка за масло.Това е нанотехнология,каквото и да означава това.Същността на тази технология се изразява в следното:в зоните на контакт на повърхностите на триещите се двойки на механизмите,се формира металокерамичен слой,представляващ монокристал,израстващ върху кристалната решетка на повърхностния слой на самия метал.Колкото по-качествен е металът,толкова по-качествен е и монокристалът.Ефектът при западни автомобили се запазва до към 1 000 000км.При руските двигатели 500 000км. поради по-ниското качество на металите.Това са данни на производителя.Рекорда за пробег без капка масло в двигателя е 990км.и принадлежи на технологията Форсан.Сега ще обясня защо го направих: 1.Три пъти по-дълъг живот на двигателя. 2.Изключително нисък коеф. на триене/нисък разход на гориво. 3.Устойчивост на корозия на триещите се двойки в двигателя. 4.След обработката няма значение с какво масло карате. 5.Маслото може да се кара до 50 000км. 6.Вдига и изравнява компресията на всички цилиндри. 7.Намалява разхода на масло.Освен двигателя съм обработил и скоростната кутия.До момента съм изминал 10 000км. след обработката.Колата върви супер.Двигателя мърка като коте.Маслото още не е почерняло.Карам само на бензин.Ако има интерес към темата ще ви дам още подробности.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обработих двигателя с Форсан
Collapse
X
-
Форсана го купих от офиса на фирмата.В момента офиса се мести но имам телефон за връзка 089 848 20 37/Иван Брадев техн.дир.Обработката се извършва на три етапа. 1.Когато ви остават 1000км. до смяна на маслото, сипвате в маслото на топъл двигател първата доза.За двигатели до 2 000куб. тя е 100мл.След 1 000км. се сменя маслото и масления филтър. 2.След смяната, на топъл двигател се сипва втората доза, и се кара поне 20-30км.Тя също е 100мл. 3.След пробег от 2 000км. се сипва третата доза -100мл.На 10 000км. се сменя маслото и масления филтър.Обработката е завършена.В скоростната кутия се сипва 50мл. след което се кара по 5-10мин. на всяка предавка.Аз го направих, като карах с 2 500 об/мин.Цената която платих за всяка доза беше по 28лв.За скоростната кутия 14лв.Тия дни ще купувам за мотора.С форсан се обработват и дизелови двигатели.Слага се и в нафтата за обработка на помпата и дюзите на дизела.Има и грес Форсан за лагери.Между другото военните обработват с него дулата на различни оръжия.Ако има въпроси ще отговоря с удоволствие.
Коментар
-
Аз също съм много ама много скептичен към този "род" обработки. какво значи "качествен" и по-не"качествен" метал. До сега познатите методи са закалка сиреч нагряване до определена температура при която въглеродните атоми се натрупват на повърхността, или карбонитриране сиреч-нагряване на стоманата до около 600 градуса и "набиване" на въглерод по повърността на стоманата. За сега това са най-евтините и доказано качествени методи на повърхностна закалка на стоманата. И си мисля че ако наистина това е нова нанотехнология въобще няма да е толкова евтина. Помислете че на тази цена тя вече щеше да е завладяла пазара.П.П. Изказвам мое мнение не съм чел подобни материали,ама ми се струва прекалено нереално.Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Y
Коментар
-
Re:Форсан...
Колеги,пускам един линк към Украинската версия на продукта,българския превод обаче е малко посъкратен от оригиналния текст,този продукт ми е известен от поне 5г., лично не съм го изпробвал...Цените също са близки...Личното ми мнение за продукта-...не очаквайте чудеса...!? http://www.xado.com/_new/Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Ползвал съм подобна добавка за двигател - Slick 50.Честно казано освен по-лесното завъртане на стартера през зимата, друг ефект не съм усетил - нито разхода на бензин ми намаля забележимо, нито "Двигателя мърка като коте".Вече си мисля, че ако тези добавки, на тази цена за краен потребител наистина правеха дори 10% от това което им се приписва като действие, ръководствата на концерните ФИАТ, ФОЛКСВАГЕН, АУДИ, ОПЕЛ и т.н. щяха да се избият да го препоръчват на клиентите си и щяха да извършват това третиране още в завода, преди да ви продадат автомобила. Ясно е че всеки от автомобилните производители би дал мило и драго да може да продава автомобила си не със 100 000км гаранция за двигателя, а с 500 000км. Това би било супер реклама за тях. Но щом те мълчат - сами си правете изводите. След опита ми със Slick 50, вече съм скептично настроен.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Виждам,че някои колеги са особено скептични.По принцип никога не отричам нещо което е ново инепознато за мен.Затова се разрових тук там и ще ви дам информация за какво иде реч.Развитието на това направление в приложната наука започва от средата на 50-те години наминалия век, когато руски учени откриват явлението избирателен процес,проявяващо се в системи със значително триене /авиотехника/.В резултат на избирателния процес се изгражда самоорганизираща се система за автокомпенсация на износването,посредством образуването на защитен /сервовитен/ слой.Сервовитен от латинското серво вита-спасява живот.До тогава се е считало,че триенето при подвижните съединения е само разрушителен процес.Тази технология руснаците я разработват в продължение на 30г.Може да се пише още много по въпроса но нямам толкова много време.Накратко при форсан технологията в зоните на контакт на повърхностите се формира металокерамичен слой представляващ монокристал израстващ върху кристалната решетка на повърхностния слой на самия метал.Без да съм специалист не мога да се съглася с колегата че качеството на металите при всички производители е еднакво.Доказателство за това е раличния ресурс на двигателите макар че за това влияят и други фактори.За фирмата която го продава открих че е съвместно предприятие между руската компания NEW MEN И българският холдинг СТАРА ПЛАНИНА и участва в софийските автоизложения.Правили са демонстрации с лада без масло в двигателя като са изминали 140км. без проблем за двигателя.За повече информация изписвате на търсачката форсан на кирилица.
Коментар
-
На колегите с добавките искам да им кажа че форсан не е добавка.Аз самият съм изпробвал през последните 12 години най различни добавки и мога да ви кажа че ефектът от тях е краткотраен.За предпочитане са добавките с металоплакиращи смазочни материали /ултра дисперсни прахове с размер до 0.1мкм. от ралични метали исплави/.Имат ефект само до 10 000-15 000км.Затова трябва да се слагат при всяка смяна на маслото.Недостатък е това че увеличават окисляемостта на маслото с около 11%.Другите добавки съдържат полимерни материали-тефлон,епилам,фторопласт и др.Недостатък при тях е че при повторна употреба неколкократно се намалява продължителноста на тяхното действие, тъй като тефлоновото покритие на повърхността на триене се насища с частици от износването.Врезултат се образува абразивен кръг детайл.На всичко отгоре способстват за образуване на смолисти отлагания с бял нагар на буталата.По-големи концентрации водят до изменение на физико-химичните свойства на маслото.Веднъж се прекарах и сложих тефлонова добавка на stp в резултат на което при -5С маслото стана като буца краве масло и помпата не можеше да го засмуче.Останах без кола докато не се стопли времето.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар