Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с пръчката на маслото- показва нещо шантаво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с пръчката на маслото- показва нещо шантаво

    Пръчката за мерене на маслото на Бравото е някакъв много голям шит.В момента от едната страна дето е сплескана и назъбена показва че няма масло, ак като я погледнеш от другата страна само в горната половина на назъбеното има масло, а в най долния край няма.Над ръба на максимума пък има едно кръгло като топче и над него щеката е 1 см в масло.Това го меря сутрин като колата е спряна на равно и щеката е обърсана предварително.При вас има ли го тоя момент?Как се получава така че най долния край ( минимума) където щеката би трябвало да се потапя в маслото е суха, а над максимума има 1 см масло,Долях 200 грама обаче не се промени.Как да разбера аджеба колко е маслото.Страх ме е така че или ще е малко или пък ще е доста повече.
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    това сме го обсъждали, ебахти простотията е тази пръчка. не мога да ти помогна, дори съм забелязъл, че първия път като я извадиш и покзва нещо, после нивото "спада" това го прави като е по-сттаричко маслото, докато е на 2-3000 км се различава, след това... божа раота ..
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Не си първия с такива проблеми: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=25149
      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

      Коментар


        #4
        До колкото разбирам, остава масло по стените на тръбата, което омазва щеката при второто ѝ поставяне. Аз правя следното:Когато паркирам вечер колата, изваждам щеката, и я поставям някъде върху двигателя. Сутринта всичкото масло от тръбата се е стекло в картера, пъхам щеката, вадя я, и виждам нивото. Имам право на един опит, след това тръбата пак е омазана.

        Коментар


          #5
          tomny написа:
          До колкото разбирам, остава масло по стените на тръбата, което омазва щеката при второто ѝ поставяне. Аз правя следното:Когато паркирам вечер колата, изваждам щеката, и я поставям някъде върху двигателя. Сутринта всичкото масло от тръбата се е стекло в картера, пъхам щеката, вадя я, и виждам нивото. Имам право на един опит, след това тръбата пак е омазана.
          Егати много сложна тая проверка на масло стана, от вечерта да я приготвям Няма ли по лесен начин? Да сложа примерно твърда пръчка от лада и да изхвърля тая гъвкава шитня заедно с кривата и тръба?На предната смяна така винаги показваше че има докато накрая по завоите почна да ми светка лампата за налягането, а оно си показваше че е на максимум гадната клечка.
          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
          FIAT БРАВО 1.2 16v
          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

          Коментар


            #6
            няма никакъв друг вариант. това е, гърчиш се с тази пръчка
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              и аз съм със същия проблем и мислех да пускам тема но колегата ме е преварил..когато купих колата го нямаше този проблем.от година и нещо гадната пръчка ми е омаслена и над топчето над максимума иначе на разграфяването си стои на мах после сухо и нагоре пак масло
              1.6 16v Abarth

              Коментар


                #8
                Идиотски въпрос : Ако не гледам пръчката и карам до светване на лампата, има ли сериозна опасност да повредя мотора?Ясно ми е че щом не свети няма да е фатално да блокира ама все пак?Мнения?
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #9
                  Светне ли ти лампата ще е вече късно. На мойта кола, ако сложиш пръчката така, че сплесканата част на която се показва до къде е маслото е по дължината на колата от ляво е по-високо нивото от колкото от дясно. Ако я сложиш по ширината показва еднакво и от двете страни. Аз така я слагам и гледам. Ако нямаш масло на мястото където трябва да ти показва нивото, според мен значи, че наистина нямаш масло в мотора. Това дето се цапа пръчката на горе си е проблем, но не те бърка. Трябва да има на мястото за проверка масло, няма ли лошо. Пръчката влиза в маслото директно. Нямам как да няма масло на нея ако в картера има масло.
                  KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                  Land Rover Discovery 2.5TD '94
                  EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                  EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                  EX: Fiat Regata 1.7D '84

                  Коментар


                    #10
                    няма д ае късно, лампата ще светне първо или при изкачване на наклон, при силно лашкане, при вземане на 90 градусов завой с висока скорост... нали разбираш- да лашне маслото нанякъде, да всмукне въздух и тогава светва- след секунда - две ще изгасне без да е фатално- доливаш и караш.
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Много преди лампата да светне колата при работа на по-високи обороти ще има недостиг на масло, тя налягане си държи за да не светне датчика, но количеството е малко. Така смазването няма да е достатъчно и докато светне лампата вече повишеното триене ще си е взело своето. Казвам го от личен опит. Заради каране с масло под минимума на единия цилиндер на Регатата едно време имах едни много готини каналчета. И аз тогава си мислех, че треа да светне лампата и си давах газ спокойно. Ама лампата не светна. Само дето след това изведнъж разхода на масло стана огромен и като я отворихме стана ясно защо. Та ако искаш да си караш колата по-дълго време, не трябва да чакаш лампата да светва. :D
                      KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                      Land Rover Discovery 2.5TD '94
                      EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                      EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                      EX: Fiat Regata 1.7D '84

                      Коментар


                        #12
                        Тази лампа не е контролна а аварийна - адски грубо е да чакаш от нея да светне.При някой модели автомобили има лампа за ниво на масло.Виж нея може да ползваш за напомняне но не и тази, сигнализираща, че нямаш налягане.Лошите неща за двигателя ще да са започнали доста преди да я видиш светеща
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #13
                          Толкова години по-късно, това не се е променило!
                          Бахти щеката. На студен двигател, не се намокря изобщо - все едно не я потапяш никъде. След работа, цялата е оцапана по стените си, но ясно защо.
                          Точно на завой ми подаваше информация, че е намаляло маслото. Долял съм литър - предупреждението спря да се показва, но нивото на щеката не се променя!
                          Дори започнах да се съмнявам, че са ми я сменили с някаква по-къса.
                          Явно ще си се доверявам на контролните лампи.
                          Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                          Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                          Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                          Коментар


                            #14
                            На 159-та ми, нивото спрямо щеката е поне 8-10см. над максимума, но ако я оставя на наклон понякога ми светва на таблото че нивото не е на макс. преди палене(който е карал 159, ще разбере за какво говоря). Та явно тези щеки въобще не са достоверни като показания.
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар


                              #15
                              8-10см. ???
                              Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                              Коментар

                              Working...
                              X