Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

имат ли ефект добавките за радиатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    имат ли ефект добавките за радиатор

    Колеги какво ли не изчетох във форума за загряването, какво ли не пробвах - смяна термостат, смяна датчик, обезвъздушване - няма оправия. Цяла зима при минусови температури мина ли 15 км стрелката на температурата минава средата и включва перката. Става въпрос за Пунто 1.1 94 г. Някои казват че това е нормално защото бил малък двигателя и щом перката успявала да свали температурата колата била добре - други пък казват не не е нормално перката би трябвало да включва само през лятото и то в натоварен трафик. Та незнам вече на кого да вярвам - за това моля за съвет какво да правя. Притеснява ме да не я пригрея. Инъче съм решил да пробвам добавките за радиатори - ако някой ги е ползвал да сподели опита си
    Punto SX 1.1 55

    #2
    Re: имат ли ефект добавките за радиатор

    Punto SX написа:
    Колеги какво ли не изчетох във форума за загряването, какво ли не пробвах - смяна термостат, смяна датчик, обезвъздушване - няма оправия. Цяла зима при минусови температури мина ли 15 км стрелката на температурата минава средата и включва перката. Става въпрос за Пунто 1.1 94 г. Някои казват че това е нормално защото бил малък двигателя и щом перката успявала да свали температурата колата била добре - други пък казват не не е нормално перката би трябвало да включва само през лятото и то в натоварен трафик. Та незнам вече на кого да вярвам - за това моля за съвет какво да правя. Притеснява ме да не я пригрея. Инъче съм решил да пробвам добавките за радиатори - ако някой ги е ползвал да сподели опита си
    Извинявай, ама не разбрах какви добавки си решил да пробваш? Има добавки за теч от радиатор. Такива явно не ти трябват. Изясни си първо проблема и тогава мисли за добавки. Мойта кола държи нормална температура, но ако някой светофар ме задържи 4-5 минути и включва перката, не мисля, че това е проблем. Ако имаш съмнения за намалена пропусквателна способност на радиатора то (вероятно) има добавки за промивка - може и да има полза, ама при стара кола винаги има опасност да протече.Преди да предприемаш действия си изясни проблема и доколкото можеш причината. Като включва перката какво показва уреда на таблото за температурата? В движение ли включва перката или само в задръствания? И може и да звучи абсурдно, но: Имаш ли достатъчно и качествено масло в двигателя?
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      Значи веднага изключвам маслото - добро е и е в нормата като количество.Относно перката в движение рядко включва извън градско инъче градско включва и в движение и включи ли се успява да свали температурата до 90 градуса. Но нормално ли е да включва при минусови температури Относно добавките става въпрос за добавките за промиване. А инъче стрелката стои постоянно малко над 90-те градуса - това ме притеснява. Под 90 пада само след продължително спускане и то с висока скорост когато и циркулацията на въздух е по добра.
      Punto SX 1.1 55

      Коментар


        #4
        Има нещо гнило в Дания Така както го описваш - със сигурност, но щом температурата е в границите няма проблем - може да се кара и така. Чудя се как е лятото? Seek and Destroy - че лятото лошо.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Спорд мен би трябвало когато ти отвори термостата температурата да се понижи и след това плавно да се покачи до 90градуса. След това е нормално да се вкл.перката.
          BRAVA 1,4 12V
          Nissan Navara

          Коментар


            #6
            Re: имат ли ефект добавките за радиатор

            може и да има ефектно може и да ти се появи теч някъде от радиаторадосега цепнатината да е била пълна с мръсотия, но след почистването да протечещом си сменил всичко трябва друга да е причинатаима вероятност и някоя от новите части да не е читава и пак да имаш същия проблема да си мислиш, че е нещо другоако решм, че всичко е наред може и да няма топлообменно слагай добавка само ако си сигурен че всичко вруго е окпърво може да разкачиш тръбопроводите и да видиш дали са проходимии след това да слагаш добавка
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              kiro_of_the_day написа:
              Има нещо гнило в Дания Така както го описваш - със сигурност, но щом температурата е в границите няма проблем - може да се кара и така. Чудя се как е лятото? Seek and Destroy - че лятото лошо.
              Колега и аз от това се притеснявам че иде лято. Незнам как ще е тогава защото колата я взех миналия октомври. А като потвърждение на това че перката включва прекалено често е това че лагера и е разбит и има зверски луфт - та скоро и перка ще се сменя .Но тя е малкото зло въпроса е как да разбера първопричината. Не мога да я гледам тая стрелка на температура 1мм над средата - де да беше 1мм под средата на скалата.
              Punto SX 1.1 55

              Коментар


                #8
                Колега силно ми прилича на дефектирал температурен датчик за вентилатора - просто включва на по-ниска температура. Можеш да го смениш профилактично, струва 15-тина лева, за смяната ти трябва само да сложиш един леген от долу за да събереш изтеклия антифриз, който после наливаш обратно в казанчето.Не ти пречи и така да караш, но лятото перката ще е нон-стоп включена и действително ще ти разбие лагерите на вентилатора.Иначе за смяна на перката - перфектно става от Типо, струва 20-тина лева при Италианеца.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар

                Working...
                X