На мен основната идея ми е да сложа едно "картонче" пред радиатора за да загрява по-бързо и ако ще се налага да се сваля бронята по-добре до го подпъхна отдолу. На Типото беше лесна процедурата ама на Стилото ще е трудно май.Благодаря ти за отговора GTipo
http://www.fiatforum.com/stilo-guide...lle.htmlАко всеки със стило научи линка ще намира на едно 90 от 100 въпроса, отговор на нещата в картинки. Ако колата ти загрява бавно ... термостат почти сигурно.
'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Ок, отново спам - ...как да разберем че термостата е запецнал отворен?Живо ме интересува за да проверя и моят.ПП: До сега четох писанията в темата за термостатите. Излиза че ако пада температурата при движение извънградско, и то драстично, значи термостата е запецнал отворен.
Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Ок, отново спам - ...как да разберем че термостата е запецнал отворен?Живо ме интересува за да проверя и моят.ПП: До сега четох писанията в темата за термостатите. Излиза че ако пада температурата при движение извънградско, и то драстично, значи термостата е запецнал отворен.
Точна диагностика .... сутрин рано когато колата ти е напълно студена - отваряш капака и пипаш радиатора и горния маркуч от термостата към входа на радиатора. Те трябва да са студени, палиш колата и караш докато стрелката на температурата не започне да ти отплепя от минимума, спираш, отваряш капака и пипаш същия маркуч заедно с радиатора. При напълно отворен термостат маркуча ще е топъл до горещ както и радиатора, при функциониращ термостат маркуча трябва да е напълно студен както и радиатора. При мен с напълно отворен термостат и прецакан излизах от гаража правех 300 метра и когато пипах маркуча на термостата беше топличък заедно с радиатора, като смених термостата с чисто нов маркуча е лед студен чак докато колата не стигне средата на скалата и не отвори термостата. Ясно е защо това е достатъчно добър метод за диагностика, при студен мотор трябва термостата да е затворил и вода през радиатора да не циркулира съответно той и маркуча към него да са със околната (външна) температура. При отворен термостат дирекция при палене въртиш целия кръг и топлинката на мотора отива по радиатора и съответния маркуч който води към него, затова и незагряваш.btw на студено Стилото с преебан термостат няма да загрее до оптимална температура, лично съм тествал ... на 4-5’C съм карал 30-40 км градско и не съм стигал средата, трябва да бъдат яки газировки та да загрее.GTipo ако има срещи тука около мен в квартала, и аз мога да мина и лесно ще го диагностицираме твоя термостат, пусни едно ПМ кога, къде се събирате.
'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Ок, отново спам - ...как да разберем че термостата е запецнал отворен?Живо ме интересува за да проверя и моят.
А ето и след тези 6км до къде стигна стрелката:Дефакто си стига до средата, но иска доста каране.
btw на студено Стилото с преебан термостат няма да загрее до оптимална температура, лично съм тествал ... на 4-5’C съм карал 30-40 км градско и не съм стигал средата, трябва да бъдат яки газировки та да загрее.
Именно, затова смятам моя за полуотворен или прекалено рано отварящ.
Коментар