Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум от мотора като от причукване от "аванс" при то

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ascari, в първия пост е описано, че проблема не се появява на празен ход, а при натоварен двигател, при точно определени условия. Ниски обороти, висока предавка, повече газ, вероятно обогатена смес, чука точно както едно време ладите, на които им е върнат аванса.

    Коментар


      #17
      На мен при загрял двигател се чува чукането,на ниски обороти,като не е влезнала в оборот,а на мен ми се налага да тръгна по бързо и припомпвам газта. Последно време съм забелязал че потраква и при запалване,като паля с натиснат педал на газта, но пак само когато е загряла хууубаво
      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

      Коментар


        #18
        Точно така, и за това се чудя, възможно ли е това наистина да е голям аванс, заради повреден датчик за детонации (knock sensor)? Тоест, ЕКУ-то да връща аванса прекалено, защото не получава информация от него? Детонации по-скоро при богата, или при бедна смес е по-вероятно да се получат? Как се проверява този сензор? ЕКУ-то отчита ли грешка при дефектирането му?

        Коментар


          #19
          Здравейте колеги. Аз имам същия проблем. При рязко подаване на "газ" (на топъл мотор) изчуква аванса. Това обаче не го прави всеки път. А относно "дизеловия" звук на студен мотор, го има и при мен. По пронцип детонации се получават при бедна горивна смес. Аз си мислех, че от пикаещи дюзи може да се случва проблема. Сигурно греша... Мисля, че при пикаещи дюзи мотора работи "по-твърдо" на празен ход (и студен дори). То може и поради тази причина да се получава този "дизелов" звук при студен мотор. Дано не пиша глупости само.
          Bravo 1.8 16V GT ex.
          Fiat Croma 1.9 16V mjet

          Коментар


            #20
            Ensure cylinder block and knock sensor matting faces are free from corrosion and clean - Демек освен това: (че трябва да бъде почистена повърхността на блока и на датчика от корозии и мръсотии) няма какво друго да му е на датчика...или просто няма с какво друго да се измери. Вече за комп. диагностика незнам,може и да го хваща.А между другото на мен дизеловия шум на студен двигател се осеща понякога,обаче май той няма нищо общо с почукването,като от аванс. Мисля че е така,защото преди почукването го нямах,а на студено двигателя пак си работеше шумно(дизелово-така да го наречем)
            Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
            Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
            Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

            Коментар


              #21
              Аз четох някъде, че този датчик е нещо като специфичен микрофон. И от тук логиката ми е: не работи микрофона, за ЕКУ = няма детонации = връщай здраво аванса. И чукането не се отчита за компютъра, само ние го чуваме. Дали съм прав, обаче? Моля ви, нека някой по-навътре с нещата да даде идея .

              Коментар


                #22
                В сървис мануала за моя мотор пише че екуто дава винаги максимално възможното предварение до получаване на сигнал за детонации от датчика при което връща аванса на три стъпки по два градуса.Ако логиката на управление на вашите мотори е същата то почти сигурно е че проблемите ви се дължат на датчика /лоша връзка,замърсена площ на контактуване или прекъснат датчик.

                Коментар


                  #23
                  Благодаря за отговора . Твоята система не е ли пак Hitachi?

                  Коментар


                    #24
                    Да хитачи е същото като твоето.А датчика е пиезокристал .

                    Коментар


                      #25
                      Следя развитието на темата. Благодаря на всички които вземат участие в нея.Бих искал да попитам къде се намира този датчик? Как да го намеря?

                      Коментар


                        #26
                        За различните мотори на различно място но най често под всмукателните колектори.Изтегли си мануала за твоя мотор и виж.

                        Коментар


                          #27
                          Има ли начин да се провери този датчик дали работи? Единственото, което ми хрумва, е да се наблюдава аванса в движение, и да се провери дали не е много голям, но като не знам как трябва да бъде, задачата става непосилна за мен.

                          Коментар


                            #28
                            Аз тези дни ще намеря къде се намира моя датчик по мотора и ще почистя каквото може да се чисти,защото вече при всяко палене почуква. Дано да има ефект
                            Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                            Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                            Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                            Коментар


                              #29
                              При двигателя 1.8 16В, детонационния датчик се намира под всмукателния колектор, между 2-ри и 3-ти цилиндър. Много трудно може да се стигне до него. Аз се опитвах, ама трябва канал... А за де стигне до буксата трябва да се разглобят доста неща. А как се проверява този датчик?! Нямам идея.
                              Bravo 1.8 16V GT ex.
                              Fiat Croma 1.9 16V mjet

                              Коментар


                                #30
                                Днес ми свърши газта, покарах малко на бензин, и аванса пак се разчука. На газ почти няма проблеми. Вече все по-силно се съмнявам, че наистина има проблем с предварението. Дайте идея как да го проверя този датчик?

                                Коментар

                                Working...
                                X