ascari, в първия пост е описано, че проблема не се появява на празен ход, а при натоварен двигател, при точно определени условия. Ниски обороти, висока предавка, повече газ, вероятно обогатена смес, чука точно както едно време ладите, на които им е върнат аванса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум от мотора като от причукване от "аванс" при то
Collapse
X
-
На мен при загрял двигател се чува чукането,на ниски обороти,като не е влезнала в оборот,а на мен ми се налага да тръгна по бързо и припомпвам газта. Последно време съм забелязал че потраква и при запалване,като паля с натиснат педал на газта, но пак само когато е загряла хууубавоFiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
Точно така, и за това се чудя, възможно ли е това наистина да е голям аванс, заради повреден датчик за детонации (knock sensor)? Тоест, ЕКУ-то да връща аванса прекалено, защото не получава информация от него? Детонации по-скоро при богата, или при бедна смес е по-вероятно да се получат? Как се проверява този сензор? ЕКУ-то отчита ли грешка при дефектирането му?
Коментар
-
Здравейте колеги. Аз имам същия проблем. При рязко подаване на "газ" (на топъл мотор) изчуква аванса. Това обаче не го прави всеки път. А относно "дизеловия" звук на студен мотор, го има и при мен. По пронцип детонации се получават при бедна горивна смес. Аз си мислех, че от пикаещи дюзи може да се случва проблема. Сигурно греша... Мисля, че при пикаещи дюзи мотора работи "по-твърдо" на празен ход (и студен дори). То може и поради тази причина да се получава този "дизелов" звук при студен мотор. Дано не пиша глупости само.Bravo 1.8 16V GT ex.
Fiat Croma 1.9 16V mjet
Коментар
-
Ensure cylinder block and knock sensor matting faces are free from corrosion and clean - Демек освен това: (че трябва да бъде почистена повърхността на блока и на датчика от корозии и мръсотии) няма какво друго да му е на датчика...или просто няма с какво друго да се измери. Вече за комп. диагностика незнам,може и да го хваща.А между другото на мен дизеловия шум на студен двигател се осеща понякога,обаче май той няма нищо общо с почукването,като от аванс. Мисля че е така,защото преди почукването го нямах,а на студено двигателя пак си работеше шумно(дизелово-така да го наречем)Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
Аз четох някъде, че този датчик е нещо като специфичен микрофон. И от тук логиката ми е: не работи микрофона, за ЕКУ = няма детонации = връщай здраво аванса. И чукането не се отчита за компютъра, само ние го чуваме. Дали съм прав, обаче? Моля ви, нека някой по-навътре с нещата да даде идея .
Коментар
-
В сървис мануала за моя мотор пише че екуто дава винаги максимално възможното предварение до получаване на сигнал за детонации от датчика при което връща аванса на три стъпки по два градуса.Ако логиката на управление на вашите мотори е същата то почти сигурно е че проблемите ви се дължат на датчика /лоша връзка,замърсена площ на контактуване или прекъснат датчик.
Коментар
-
При двигателя 1.8 16В, детонационния датчик се намира под всмукателния колектор, между 2-ри и 3-ти цилиндър. Много трудно може да се стигне до него. Аз се опитвах, ама трябва канал... А за де стигне до буксата трябва да се разглобят доста неща. А как се проверява този датчик?! Нямам идея.Bravo 1.8 16V GT ex.
Fiat Croma 1.9 16V mjet
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар