Здравейте всички! Собственик съм на Fiat Brava 1.8 ELX производство 1995 г. карам колата вече 4-та год и съм си доволен от нея. Забелязах следното нещо: Когато колата е топла, загряла и над оптимална работна температура, например стрелката е малко над централното деление, при превклюване на предавките и последващо подаване на "газ" и натоварване на мотора се чува причукване, като от "аванса".Смених различни бензини, колата има тяга и върви много добре, не е от слаб бензин. Интересно ми е че това се появява пак казвам само когато мотора е загрял и то дори малко над оптимума.Моля помогннете! Какво е това? Опасно ли е това? От какво може да е ? каквии мерки да взема?Поздрави на всички читатели и ползватели на форума.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум от мотора като от причукване от "аванс" при то
Collapse
X
-
Ами ако не е от аванса, т.е. неработещи правилно датчици- температура, маф и останалите или връзките на някой датчик към EKU, то подобен е и звука от износен бутален болт. Разликата във звука е само с по-висок тон. Много често се бърка с аванса. Затова на автодиагностика, за да се установи първо дали електронно управляващата система е наред и после извод за проблема. Ако се окаже износен бутален болт то не е опасно и може да издържи десетки хиляди км пробег още. Шума от бутален болт, с успех се установява със стетоскоп. Чува се при подаване на газ, в областа на буталата. Този звук изчезва при изваждане на кабела на свеща на съответния цилиндър. Само че при двигатели с електронно запалване свеща се изключва не като се извади кабела а като се сложи товар преди това, за да се избегнат аварий с бобината.Fiat Marea TD100
-
Какво означава малко над оптимума. Ако грее мотора започва да чука, защото има по-голямо разширение от нормалното. Стрелката трябва да е точно посредата. Може би пречуква някой повдигач. Прави го на топло поради факта, че маслото става по-тънко. С какво масло си и на колко км.? Според мен трябва да смениш и маслото преди отваряне на двигателя. Друго, което ми идва на ум е погрешно зацепен ангренажHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Да се намеся и аз с коментар...и на мен ми чука нещо така последно време(аз обаче имам газ) може ли да е нещо от обедняване,обогатяване на сместа,също така имам подозрения за блокирал термостат,който се оправя като го прасна малко по-силно с ръката. Маслото ми е на 10000км. За смяна еFiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
Здравейте,От известно време абсолютно същото такова тракане се появи и при мене.Прави го също така и когато колата е на място при работещ двигател при натисната спирачка и при леко подаване на газ.Тракането е някъде от двигателя,но не знам точно от къде.Тези дни имам ходене в Ямбол при господин Христов и там дано установим проблема.Иначе в движение и при по висока скорост при превключване на скоростите не се чува.Колата ми е тази от подписа.Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
Ами пробвай с по-голям вискозитет на маслото и друга марка. Ангренажа сменян ли е?И да знаеш че не е нормално стрелката да подминава средата. Ако я подмине...то трябва да е 1-2мм и да пусне вентилатора, който да я върне в норма (средата)Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Такова чукане има и при мен. Само на бензин, само на високи обороти. На газ - никога. Когато колата е студена и първия километър карам на бензин - няма го това чукане. Явно не е само мой проблем и се надявам с помощта на по-знаещите колеги да го разнищим.FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Абсолютно същото го има и при мен, от много време. Най-добре се чува лятото, с включен климатик в града. Стрелката не подминава средата, но температурата в коша е достигнала максимална стойност. При висока предавка и ниски обороти трака точно като чукане на аванс. До сега никой не ми е дал смислен отговор от какво е, и дали е опасно. Сигурен съм, че не е аванс, някакъв механичен проблем е. Много ще се радвам да заедно да намерим причината. Твоят двигател трака ли като дизел, когато е студен?
Коментар
-
tomny написа:Абсолютно същото го има и при мен, от много време. Най-добре се чува лятото, с включен климатик в града. Стрелката не подминава средата, но температурата в коша е достигнала максимална стойност. При висока предавка и ниски обороти трака точно като чукане на аванс. До сега никой не ми е дал смислен отговор от какво е, и дали е опасно. Сигурен съм, че не е аванс, някакъв механичен проблем е. Много ще се радвам да заедно да намерим причината. Твоят двигател трака ли като дизел, когато е студен?Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
Колега @ivannik при теб двигателя е съвсем различен и имаш вакум помпа на спирачките която може и тя да щрака. При колегите просто си има не нормално горене. Имам фиеста която на студено чука точно като дизел, целият мотор е отварян и всичко е напълно изрядно. Заключението на много специалисти включително и в мото пфое я карах е детонационно горене в първите няколко минути след студен старт и никой не може да каже от какво се получава. Едно време един комшия си купи чисто нов москвич и той тракаше много странно, всичко му беше здраво, но си тракаше и един му каза карай и той сам ще спре и така стана.
Коментар
-
Не ми се вижда възможно при този двигател да има грешка в предварението. Смятам че проблема идва от повдигачите, или някъде от разпределителните валове. Чува се при условията, при които се появява, като подаваш рязко газ с ръка, как чука някъде при главата. Говоря за чукането, което прилича на звук от неправилно регулиран аванс, не тракането като дизел при ниски обороти и натоварване, до което май стига всеки един 1,8 в определен момент.
Коментар
-
chaveto написа:Колега @ivannik при теб двигателя е съвсем различен и имаш вакум помпа на спирачките която може и тя да щрака. При колегите просто си има не нормално горене. Имам фиеста която на студено чука точно като дизел, целият мотор е отварян и всичко е напълно изрядно. Заключението на много специалисти включително и в мото пфое я карах е детонационно горене в първите няколко минути след студен старт и никой не може да каже от какво се получава. Едно време един комшия си купи чисто нов москвич и той тракаше много странно, всичко му беше здраво, но си тракаше и един му каза карай и той сам ще спре и така стана.Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
Вдигам темата, тъй като днес ми хрумна нещо:Възможно ли е това чукане наистина да е голям аванс, поради дефектирал датчик за детонации (knock sensor). Тоест, ЕКУ-то да се лъже от грешни стойности (или липса на сигнал за детонации), и да дава някакво максимално предварение? При мен е факт, че при каране на газ, чукането е по-рядко, което, може би, се дължи на по-високото октаново число? Как се проверява този датчик?@ivannik: Колега, твоят двигател е дизелов, така че е много малко вероятно да имаш нашия проблем.
Коментар
-
дфсфс
не че разбирам кои знае колко мн ама да ви кажа нещо почнете да дигате оборитите бавно на нулева и вижте дали в даден диапазон от обороти се чува повече и дали изчезва след това ... за мен това което вие обяснявате е или повдигачи или износен биелен болт ... ама се пак ас не сам маистор и наи добре някои специалист да ви погледне колатаEx Bravo HGT 20.20v 150hp+
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар