Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на хидравличната течност-как става?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на хидравличната течност-как става?

    Хидравличната течност в резервоарчето ми е чера-казаха ми че е за смяна.Взех TUTELA - ATF DEXTRON II / ZF TE-ML 09 от един магазин, като според продавача това е течността която е за BRAVA/O/MAREAПитах в някакъв малък сервиз дали могат да я сменят,но понеже беше края на раб. ден ме върнаха за друг път ама майстора набързо погледна в резервоарчето и каза, че и да се смени течността много бързо щяла пак да почернее защото имало някакъв проблем-маркуч ли, уплътнение ли и той неможа да каже със сигурност но това почерняване не било нормално. Според него хидр. течност не се сменя а само се доливала.Е да а ма мойта сигурно не е сменяна въобще сигурно до сега.Въпроса ми е как се източва старата течност-според горния майстор тя се изпомпва със спринцовка от резервоарчето и можело и сам да направя това.Попитах го дали не трябва да се източи цялата течност и дали не е необходимо обезвъздушаване след наливане на новата, ама той нищо определено не можа да ми каже. MAREA 1.8 HLX 1997г. бензин
    FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

    #2
    Колега,погледни в архива,написал съм подробно как става- и двата начина... Успех !
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      Re: Смяна на хидравличната течност-как става?

      jmi написа:
      Хидравличната течност в резервоарчето ми е чера-казаха ми че е за смяна.Взех TUTELA - ATF DEXTRON II / ZF TE-ML 09 от един магазин, като според продавача това е течността която е за BRAVA/O/MAREAПитах в някакъв малък сервиз дали могат да я сменят,но понеже беше края на раб. ден ме върнаха за друг път ама майстора набързо погледна в резервоарчето и каза, че и да се смени течността много бързо щяла пак да почернее защото имало някакъв проблем-маркуч ли, уплътнение ли и той неможа да каже със сигурност но това почерняване не било нормално. Според него хидр. течност не се сменя а само се доливала.Е да а ма мойта сигурно не е сменяна въобще сигурно до сега.Въпроса ми е как се източва старата течност-според горния майстор тя се изпомпва със спринцовка от резервоарчето и можело и сам да направя това.Попитах го дали не трябва да се източи цялата течност и дали не е необходимо обезвъздушаване след наливане на новата, ама той нищо определено не можа да ми каже. MAREA 1.8 HLX 1997г. бензин
      Я го питай как се казва тоя "майстор", та да не го наричаш с думички дето не са измислени за него!!!
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #4
        Няма проблем Vesko.t Случва се! Ставаше въпрос,че един мой приятел си смени хидравличното масло,три дни след което му протече някакво уплътнение по системата.Майсторите казаха,че това е станало понеже е сменил хидравличното масло с ново,което е с по-голям вискозитет,които от своя страна увеличава налягането в хидравличната система и понеже уплътнението е старо е протекло.Незнам до колко са прави,но има някаква логика Аз за себеси знам ,че хидравличното масло не се сменя а само се долива.
        COUPE 1.8 16V
        Volvo XC90 T6

        Коментар


          #5
          NPD написа:
          Няма проблем Vesko.t Случва се! Ставаше въпрос,че един мой приятел си смени хидравличното масло,три дни след което му протече някакво уплътнение по системата.Майсторите казаха,че това е станало понеже е сменил хидравличното масло с ново,което е с по-голям вискозитет,които от своя страна увеличава налягането в хидравличната система и понеже уплътнението е старо е протекло.Незнам до колко са прави,но има някаква логика Аз за себеси знам ,че хидравличното масло не се сменя а само се долива.
          В упътването за потребителя,/книжката,която върви с колата,/действително пише,че само се долива...обаче това важи за автомобили до 5-7 г. възраст...колкото се кара средно един нов автомобил по света,след което се продава... в Сервизното описание обаче пише,че при промяна цвета/рубинено червен нормално/към кафяво -черно, или наличие на мех. примеси,се сменя хидр.масло ...като първа стъпка...Ако е тръгнал някакъв процес на разлагане на уплътнения или маркучи,дали ще протече след 3-30 дни, или 3 мес./примерно/,никой не може да каже...Най-добрия случай е промяна на цвета следствие на естествено стареене...Успех !
          Ex. Grande Punto Driver

          Коментар


            #6
            къде (като линк) по-точно в архива- за смяна на хидр. масло

            Ако може някой, който е намерил постинга - да пусне един линк защото и аз искам да го прочета, а не мога да го открия. 10х
            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

            Коментар


              #7
              Re: къде (като линк) по-точно в архива- за смяна на хидр. ма

              niko_ymn написа:
              Ако може някой, който е намерил постинга - да пусне един линк защото и аз искам да го прочета, а не мога да го открия. 10х
              Пускам линкhttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...F1%E5%F0%E2%EE
              Ex. Grande Punto Driver

              Коментар


                #8
                От написаното как става източването ми стана ясно,обаче промиването с какво се прави и как точно става?

                Коментар


                  #9
                  peho написа:
                  От написаното как става източването ми стана ясно,обаче промиването с какво се прави и как точно става?
                  С чиста (нова) спирачна течност. Дава се фира, ама няма как...
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    kiro_of_the_day написа:
                    peho написа:
                    От написаното как става източването ми стана ясно,обаче промиването с какво се прави и как точно става?
                    С чиста (нова) спирачна течност. Дава се фира, ама няма как...
                    Течноста не е спирачна ! Промивката се прави с ново хидравлично масло-от същия тип,с който се зарежда ...Налива се,оставя се малко да изтече,затягат се охлабените съединения,запълва се системата,след това се пуска двигателя да развърти течноста-волана крайно ляво-дясно-за обезвъздушавне-следи се нивото-ако пада се долива веднага! Ако цвета на маслото в казанчето е различен от този на новото масло,операцията се повтаря...Успех !
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #11
                      vesko.t написа:
                      ...Течноста не е спирачна ! ...
                      Леле-леле-леле Ама така е като спи човек... Естествено, че не е спирачна течност.Дано не е станало някой фал и да съм подвел колегата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 А?
                      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                      Нека Силата на бъде с Нас...

                      Коментар


                        #12
                        kiro_of_the_day написа:
                        vesko.t написа:
                        ...Течноста не е спирачна ! ...
                        Леле-леле-леле Ама така е като спи човек... Естествено, че не е спирачна течност.Дано не е станало някой фал и да съм подвел колегата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 А?
                        Знам 2 случая на преобразувател на ръжда използван за доливане на спаднала спирачна течност в казанчето (погрешка). Така че - и по-странни случаи има !

                        Коментар

                        Working...
                        X