Колко е нормалната цена за смяна на външен маншон от едната страна? Мисля да сменя единия понеже дургия си е добре.п.с. Ако не много сложно мога и сам да се пробвам да го сменя, но трябва да има някой да помага (с акъл)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
смяна на маншон? РЕШЕН !
Collapse
X
-
Цената... според сервиза! От 15 до 40лв. според мен. А иначе за да се справиш сам ти трябват добри инструменти и най-вече накрайник с яка дръжка за гайката на карето. А иначе се откача шарнира (ако се наложи и корм. накрайник), отвива и сваля карето след, което се маха голяма скоба на маншона и се издърпва назад. После се откача карето от полуоската, маха се старият маншон, слага се новият пълни се с грес и по обратен ред.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
1. Сваляш гумата2. Откачаш накрайника3. Откачаш биалетата (може и преди да си свалил гумата)4. Откачаш шарнира5. Откачаш носача от шенкела6. Унищожаваш стария маншон, сваляйки го. 7. Почистваш доколкото ти е възможно греста от карето. 8. Виждаш къде е зегерката, и я отваряш.9. Вадиш карето от полуоската10. Нахлузваш новата малка скоба на полуоската11. Нахлузваш новият маншон, като гледаш да застане на мястото на стария, ако трябва - маркирай с нещо позицията.12. Нахлузваш новата голяма скоба13. Вкарваш полуоската в карето, или обратното, докато щракне зегерката. 14. Пълниш с грес карето, да речем 60-70 грама, защото в карето има от старата. Иначе ново каре (за 1.9 JTD например, с новия АБС, събира 90 грама). Гледай да не се престараеш с греста. (Аз лично напълних и малко в маншона).15. Нахлузваш маншона около карето.16. Стягаш скобите, най-добре с керпедени клещи.17. Закачаш носача за шенкела, стягаш шарнира. 18. Закачаш накрайника.19. Закачаш гумата.20. Стягаш биалетата.21. Палиш и заминавашАко съм майстор в сервиз, бих ти го сменил за около 20 лева, +/- 5 лева. Ако си го правил - време за работа - максимум 1 час. Ако не си - работи бавно, внимателно и не бързай, има време.Ето допълнително четиво http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32728Може да разглобиш и главината, както предлага колегата Vladim, но ти трябва допълнителен инструмент - вложка размер 36, с изтънени стени, обикновено сменят гайката (~ 5 лева), но може да навиеш и старата, и поне 1/2 метър рамо, защото усилието там е към 500 нютонметра. Аз моят маншон сменях без да разглабям главината. Втори човек за помощ е задължителен
Коментар
-
bobis написа:Ако го вземеш силиконов смяната е 10 лв. за 30 мин. като се нахлузва през фуния без да вадиш полуоската.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
ogi28b написа:Аз съвсем съм изостанал от маншоните - обяснете за тези силиконови, какво е по-специално при тях, не се сваля нищо ли ?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?
Коментар
-
ogi28b написа:Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Добре, но как се нахлузва? Той предварително е цял, или се слага, и се лепи силикона? Защото ако е първото - то разглобяването е неизбежно - като свалиш накрайника и носача от шенкела, зегерката е въпроса на секунди да я уцелиш и да извадиш карето. Явно нещо не разбирам. Може би трябва да видя наживо какво му е по-специалното, и за какво се използва тази фуния за която говорите.
Коментар
-
ogi28b написа:Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Благодаря за линка, темата стана хубава - "Смяна на маншон - Сменен", отваряш и гледаш - "Благодаря ви, ходих в сервиз" Всъщност очевидно че това от линка е неприложимо, ако не се разглоби главината. Определено ми се струва около 6 пъти по-лесно да се откачи карето от полуоската, чрез отваряне на зегерката, вместо да се търсят допълнителни инструменти и да се разглобява главина. От там нататък - може да се сложи всякакъв маншон, силиконов, неопренов, дуралуминиев.... въпрос на вкус, казало кучето.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар