Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спешен проблем, скъсано жило на съединителя - РАЗРЕШЕН

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спешен проблем, скъсано жило на съединителя - РАЗРЕШЕН

    Колеги, отново проблем, скъсах жило на съединителя. Историята е неприятна, защото ще трябва да злословя по адрес на хит-ко.Преди 2 месеца минах през сервиза му в ямбол и сменихме съединител + жило, 4 амортисьора, накладки, ангренажен ремък и ролки масла и филтри.Та за някои неща си замълчах в темата за проблемната мареа от преди седмица, но сега ще ги споделя, пък вие си правете изводите.Веднага след ремонта на път за софия колата започна да поскърцва, рекох сигурно е от новите амортисьори и на следващия ден се отбих в един сервиз до офиса да видят къде е проблема, оказа се къс носач, смених го, но при смяната ми направи впечатление че под двуцевката на ауспуха зеят 2 дупки, все едно че току що са развити болтове, звъннах му и му казах че нещо липсва и о, изненада, били забравили нещо метално като кора да я сложат, та би трябвало да са ми я пратили в софия да мина и да си я взема. Това хубаво, случва се, но си рекох, я да мине време и тогава да го похваля и какво последва. След време гледам в гаража петна под колата, а до преди ремонта такива признаци нямаше, най-вероятно не са затегнали някоя пробка, но не съм проверил още. След като застуди при първо запалване на колата ремъците вият, което говори за незатегнат ремък. Имам чувството че задните амортисьори вече хлопат, но може да е субектвно.От няколко дена нещо скоростите ми не се превключват добре, и ето ти резултата скъсано жило.Честно да ви кажа в момента вече се притеснявам и за монтажа на ангренажния ремък.Не исках да опиша проблемите, до последно мълчах защото не обичам да злословя, но вчера ми кипна просто, останах с дете насред пътя в софийско задръстване. Моля ви, дайте ми съвет как да го отремонтирам това жило, защото довечера трябва да имам кола в движение. Изчетох що има по тази тема, но ме притеснява проблема с качествените жила, откъде и какво да си купя и как да го монтирам.Благодаря ви за вниманието.Хит-ко, добър човек си, но младежите онзи ден са си оставили ръцете при монтажа.Само за твое сведение, аз съм математика със синята марея с ремонта от 25 август.
    Fiat Marea Sedan 98, 1.6 16v, 138K km

    #2
    не мога(или по скоро не искам) да повярвам че имаш проблем след Христо. Няколко пъти съм ходил там и не съм имал проблеми , но явно на теб ти е излязъл лошият късмет. На мен тези неща ми се случват по другите сервизи. Съчувствам ти колега.
    F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
    F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

    Коментар


      #3
      Неприятна история. Че се случват лоши неща, случват се, но така като чета целия ремонт е кофти. Съжалявам колега!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Колеги, отстраних проблема собственоръчно на инат.Проблемът е възникнал по-скоро от некачествено жило, и то не точно жилото, а пластмасовия цилиндър (лесно чупещият се), който влиза в гумения пръстен, който уплътнява входа на жилото в купето (уф, май прекалено много прости изречения навързах). Та, този пластмасов цилиндър няма издатък, който да не му позволява да се връща назад към двигателя. На всичкото отгоре стига до 2/3 от дължината на гумения пръстен. Та оттук нататък ви е ясно, цилиндъра изпада и жилото започва да се трие в метала.В сервиза са ми монтирали "дълго" жило, сега монтирах "късо". Да се надяваме, че съм успял, но се старах да направя всичко като по учебник.Благодаря ви за съболезнованията, ще допусна, че него ден момчетата на Христо не са се наспали и ще пия една студена вода. Сега остава да видя защо под скоростната ми кутия капе масло.
        Fiat Marea Sedan 98, 1.6 16v, 138K km

        Коментар


          #5
          Как го монтира това късо жило? И аз съм с дълго, но педала има доста неравномерен ход и въпреки, че сменях жилото и го напълних с грес... пак не е като на рено 19 например.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Re: Спешен проблем, скъсано жило на съединителя - РАЗРЕШЕН

            KaRaM написа:
            Колеги, отново проблем, скъсах жило на съединителя. Историята е неприятна, защото ще трябва да злословя по адрес на хит-ко.Преди 2 месеца минах през сервиза му в ямбол и сменихме съединител + жило, 4 амортисьора, накладки, ангренажен ремък и ролки масла и филтри.Та за някои неща си замълчах в темата за проблемната мареа от преди седмица, но сега ще ги споделя, пък вие си правете изводите.Веднага след ремонта на път за софия колата започна да поскърцва, рекох сигурно е от новите амортисьори и на следващия ден се отбих в един сервиз до офиса да видят къде е проблема, оказа се къс носач, смених го, но при смяната ми направи впечатление че под двуцевката на ауспуха зеят 2 дупки, все едно че току що са развити болтове, звъннах му и му казах че нещо липсва и о, изненада, били забравили нещо метално като кора да я сложат, та би трябвало да са ми я пратили в софия да мина и да си я взема. Това хубаво, случва се, но си рекох, я да мине време и тогава да го похваля и какво последва. След време гледам в гаража петна под колата, а до преди ремонта такива признаци нямаше, най-вероятно не са затегнали някоя пробка, но не съм проверил още. След като застуди при първо запалване на колата ремъците вият, което говори за незатегнат ремък. Имам чувството че задните амортисьори вече хлопат, но може да е субектвно.От няколко дена нещо скоростите ми не се превключват добре, и ето ти резултата скъсано жило.Честно да ви кажа в момента вече се притеснявам и за монтажа на ангренажния ремък.Не исках да опиша проблемите, до последно мълчах защото не обичам да злословя, но вчера ми кипна просто, останах с дете насред пътя в софийско задръстване. Моля ви, дайте ми съвет как да го отремонтирам това жило, защото довечера трябва да имам кола в движение. Изчетох що има по тази тема, но ме притеснява проблема с качествените жила, откъде и какво да си купя и как да го монтирам.Благодаря ви за вниманието.Хит-ко, добър човек си, но младежите онзи ден са си оставили ръцете при монтажа.Само за твое сведение, аз съм математика със синята марея с ремонта от 25 август.
            Много мислих дали да взема отношение, понеже виждам, че всичко това си го писал ядосан, но след като прочетох, че "майсторите са си оставили ръцете" и че "момчетата ни не са се наспали " такава обида трудно мога да преглътна!Съжалявам, че си изпаднал в такава ситуация, и аз бих се ядосал по същия начин за в момента.....но после бих се замислил върху причините!Цитирам ти фактите които си нахвърлил и ще направя коментар за всеки поотделно:- "оказа се къс носач" - носачи знаеш, че не сме сменяли и нямам представа какъв е бил- "били забравили нещо метално като кора да я сложат" - това е единственното което приемам, наш пропуск е, пропуснали сме я, най-вероятно понеже повечето от Мареите са без нея, но след като ни информира, планката е изпратена в София- "След време гледам в гаража петна под колата, а до преди ремонта такива признаци нямаше, най-вероятно не са затегнали някоя пробка, но не съм проверил още." - Да, но дали е така, сменихме единия маншон на полуоската, след 2 месеца може да е просълзил другия..... и изобщо много други причини може да има, но ако не е дозатегнато нещо щеше да текне ведага!!!- "След като застуди при първо запалване на колата ремъците вият, което говори за незатегнат ремък" - да, но неправилно опънатия ремък щеше да просвири още веднага след монтирането му, а в твоя случай вероятно алтернатора се натоварва след стартиране- "Имам чувството че задните амортисьори вече хлопат, но може да е субектвно" - да, може и да е субективно, но защо трябва да се цитира тогава, още повече, че амортисьорите си имат и гаранция?- "в момента вече се притеснявам и за монтажа на ангренажния ремък" - защо, само за да се доочерни картината ли?- " скъсах жило на съединителя" - щях да те питам на кое място е скъсано, за да търся причини, но се оказва, че е счупен пластмасовия му накрайник който се хваща към педала! - Ако това жило не е монтирано правилно в самото начало, то или веднага ще се счупи, или ще се откачи от педала, но явно пластмасата не е издържала, при това причината е в жилото, сам си го констатирал: "Проблемът е възникнал по-скоро от некачествено жило" а причината не в майсторлъка!От всичко цитирано до тук, аз не виждам някаква основателна причина за некадърна или безотговорна работа, помисли и сам ще се убедиш!По-скоро хвърля лоша светлина върху сервиза ни и върху многото компетентно и качественно свършена работа!Вярно е, че сме допускали и грешки, но това е 20 годишна дейност / тази година честваме 20 годишен юбилей / - никога до сега не сме си позволили да бъдем безотговорни!Всички ремонти извършени в сервиза ни имат 6 месеца гаранция, макар, че ако нещо сме пропуснали, недозатегнали или неправилно монтирали то ще се обади още първите километри, същото важи и за частите които монтираме!Така, че ние сме отговорни пред всичко което сме ремонтирали през този период и ако има рекламации, пак при нас трябва да се констатират, както си му е реда!Или поне един телефон, така и така се получи със жилото, щеше да отидеш до магазина ни, да погледнат жилото и няма да пиеш една студена вода! Много трудно се гради авторитет, много бавно, много качествен труд се иска и се руши много бързо, стига да иска човек да го направи.....

            Коментар


              #7
              spark написа:
              Как го монтира това късо жило? И аз съм с дълго, но педала има доста неравномерен ход и въпреки, че сменях жилото и го напълних с грес... пак не е като на рено 19 например.
              Не претендирам за професионализъм нито на монтажа нито на описанието. Направих го така, както сметнах, че трябва да е.Късото жило се монтира без да се извива под формата на U за разлика от дългото. Първо се отделят внимателно черният гумен пръстен и пластамсовият цилиндър, които ще бъдат вкарани един в друг малко по-късно. След това се вкарва в купето краят с държача за педала. Гуменият пръстен се вкарва в дупката (аз малко го смазах и влезе лесно), внимателно без да се смазва се вкарва и белият цилиндър. Вътре в купето жилото се захваща за педала. Захващането отвън го направих по следния начин. Първо в статичния държач на корпуса на скоростите мисля, се застопорява твърдата "чашка", която е преди последното гофрирче за предпазване на жилото. След това дългата шпилка на края на жилото се захваща за подвижното рамо, като за целта аз лично използвах старите пласмаси и гумички. Пластмасовата гайка я законтрих след като изрязах и оставих само главата на старата пластмасова контра. (не мога да го обясня по-ясно, за което се извинявам) Като резултат мога да кажа, че късото жило направи педала по-мек от дългото, дори когато второто беше ново.
              Fiat Marea Sedan 98, 1.6 16v, 138K km

              Коментар


                #8
                В отговор на Христо:Не искам да изпадаме в полемика, приемам, че ако са възникнали проблеми, то това е поради моята неудачност. Само ще посоча:- да, бях ядосан, когато ги написах съобщенията, това си и личи от тона ми - самото жило е скъсано на една педя от пластмасовата част, която се захваща за педала, а не самата пластмаса да е счупена (обяснил съм го подробно). За мен жилото, което сте монтирали конструктивно е недоизмислено, ако искате ще го снимам.- след като скъсах жилото се обадих първо в ямбол, но младежът отсреща не каза и не предложи нищо, обучете го- за маслото, до смяната на съединителя нищо не капеше, но както и да е, може да е станало нещо друго, ще се провери- не съм ви обвнил за късия носач, просто така забелязах липсата на частта и го разказах- виенето на ремъка, може проблема да не е във вас, както сте посочили, времето ще покажеНе съм искал да почерня "картината" и да вредя на имиджа ви, фактът че всички са доволни говори достатъчно. Понякога обаче, посочването на негативната страна е в полза на "оплютия", стига той да се възползва от фактите и да коригира грешките си, ако ги има.Извинявам се на всички, които съм обидил по един или друг начин. Фактът, че Христо взе позиция и доизяснихме проблематиката говори само в негова полза. Желая успехи на AXM и през следващите 20 години.Предлагам на модератора да заключи темата.
                Fiat Marea Sedan 98, 1.6 16v, 138K km

                Коментар

                Working...
                X