Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ, парното духа студено!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ, парното духа студено!

    Значи, бях писал и в темата за термостата, ама никой май не беше забелязал,
    Еньо, а за мойто Типо 1.4 карб. как стоят нещата - пак ли е цял термостат или се сменя само частта? Щото винаги съм имал съмнения че е заминал термостата, ама на... Едно ли да гледаш, друго ли ... Последно имах проблеми с перката на радиатора - загряваше - оправи се този проблем, обаче парното ми не е много силно - като седи на празен ход си духа студено направо, като я форсирам - тогава почва да духа топло. А и мисля че загрява бавно - сложих един картон отпред на радиатора тия дни - по-добре се справя, ама все пак ...
    Та напоследък, въпреки картона отпред, парното духа студено. Колата загрява сравнително бързо до 70 градуса, но на 80- 90 качва чак след 5-6 км, това нормално ли е? Проблема ми е парното - през цялото това време духа студено, и се разболях. Пътя до офиса ми е 8 км, последните 1-2, въпреки че показва че е загряла, парното духа хладко. От какво може да е проблема, дайте съвет, термостат ли да сменям, или какво, че умрях от студ вече!

    #2
    Обезвъздушил ли си го?

    Обезвъздушил ли си го? Ако ти е падало ниско нивото на антифриза скоро и след това си доливал- може да има въздух в системата!

    Коментар


      #3
      Я по-добре ми кажи как си го наврял тоя картон отпред?Само в града ли я караш с картона или и извънка?С картона по бързо ли загрява?Я кажи че и аз имам почти същия проблем.И аз пътувам по около 8км, отначало парното си дуа мразовит въздух, дЕректно в предното стъкло, някак си това помага да не се запотява, въпреки че е студен. Общо взето тъкмо когато спирам при офиса колата тъкмо е загряла - шит!Решението е просто - като пълен кретен карам в пълно бойно снаряжение само без ръкавици, но ако имах такива които да не се пързалят по волана щях да си ги нося.
      Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

      Коментар


        #4
        Значи аз имам малко предположение-разсъждение!Значи ако колата загрява до към 85С например би трябвало вече судения въздух да се затопля минавайки през парното!Е да ама ако въздуха който е навън е -20С нали се сещаш колко ще бъде по-нисък коефициента на топлоотдаване от радиаторчето на парното сравнение с въздух на -10С!!!Та има и малко по-различен вариант!-може частично и радиаторчето на парното да се е запушило-площта за топлоотделяне намалява-останалото се досещаш!Има и вариант с въдух в системата-от опит ти ги казвам тия неща с които съм се сблъсквал(не при фиат)Но ако колата загрява до 80-90С термостата не играе роля вече!Моя съм го сменил и до 90С сега на -20С външна температура ми трябват около 6км- не говоря за 80С-там са само 3км-защото термостата отваря леко и вече триябва и повече водичка да се згрее!Кажете повече предположения за да помагаме и да се избере най-точния отговор :P
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Погледни си копчето за топло/студено - то дърпа едно жило, което едновременно отваря "кранчето" за влизане на водата в радиатора на парното и държи една клапа отворена нагоре - тя служи за вкарване на въздух през радиатора или над него - т. е. студен. Понеже закрепването й е много крехко, с времето и умората на пластмасата връзката се чупи - така беше станало и при мен. Съответно клапата си пада долу /по закона на гравитацията/ и въздухът ти минава над радиатора. При всички случаи тази клапа не уплътнява добре и е нормално част от въздуха да минава и отдолу, през радиатора - и затова не е съвсем студен, а хладен.Разбира се, това е само предположение, защото е крайно неприятно ако е така - просто няма сменяне... Аз реших проблема като подпрях клапата нагоре с един маркуч /подобен на бензиновите/ - така въздухът винаги минава през радиатора, дори и лятото, а копчето на таблото служи само за спиране на водата към него.Лоша тема за рожден ден
          Alles in Ordnung

          Коментар


            #6
            Re: Обезвъздушил ли си го?

            TEMPRIERI написа:
            Обезвъздушил ли си го? Ако ти е падало ниско нивото на антифриза скоро и след това си доливал- може да има въздух в системата!
            доливал съм, но я обезвъздушаваха след това в сервиза ... надявам се да няма въздушна възглавница
            Я по-добре ми кажи как си го наврял тоя картон отпред? Само в града ли я караш с картона или и извънка? С картона по бързо ли загрява? Я кажи че и аз имам почти същия проблем. И аз пътувам по около 8км, отначало парното си дуа мразовит въздух, дЕректно в предното стъкло, някак си това помага да не се запотява, въпреки че е студен. Общо взето тъкмо когато спирам при офиса колата тъкмо е загряла - шит! Решението е просто - като пълен кретен карам в пълно бойно снаряжение само без ръкавици, но ако имах такива които да не се пързалят по волана щях да си ги нося.
            Значи картона съм го сложил отпред, върху отворите за въздух в долната часта на бронята - така че един вид е пред долната част на рациатора. Не ме питай как съм го лепил отне ми цял ден, накрая и го вързах с едни телове. Отвътре не е хубаво да се слага щото мястото е малко и може да се запали, а отвън върху решетката ще седи грозно...Извън града не съм излизал откакто паднаха големите снегове. Сега загрява по-бързо, както поисахм, щото преди хич и не искаше да загрее до офиса стигаше до 70-60 едвам едвам. А аз карам и с ръкавици, студено ми е ... Проблема е че сега, въпреки зе индикатора сочи че стига до 80, тук-там 90 градуса, парното продължава да духа студено. Затопля се почти като стигна до работата. И друго интересно - духа хладко като е форсирана, а като съм на място и на празен ход - почва да духа студено - като форсирам и почва да духа топло. Ладата ми имаше по-силно парно - на втория светофар почваше жегата. Миналата зима не съм имал проблеми с парното.
            Значи аз имам малко предположение-разсъждение! Значи ако колата загрява до към 85С например би трябвало вече судения въздух да се затопля минавайки през парното! Е да ама ако въздуха който е навън е -20С нали се сещаш колко ще бъде по-нисък коефициента на топлоотдаване от радиаторчето на парното сравнение с въздух на -10С!!! Та има и малко по-различен вариант!-може частично и радиаторчето на парното да се е запушило-площта за топлоотделяне намалява-останалото се досещаш! Има и вариант с въдух в системата-от опит ти ги казвам тия неща с които съм се сблъсквал(не при фиат) Но ако колата загрява до 80-90С термостата не играе роля вече! Моя съм го сменил и до 90С сега на -20С външна температура ми трябват около 6км- не говоря за 80С-там са само 3км-защото термостата отваря леко и вече триябва и повече водичка да се згрее! Кажете повече предположения за да помагаме и да се избере най-точния отговор
            Може и така да е - ако му е прекалено студено, или се е запушило радиаторчето... или пък ваздушна възглавница ... Щом и при теб с нов термостат пак загрява бавно - а парното как ти работи?

            Коментар


              #7
              Хора махайте тези картони-ако термостатите ви работят картона не играе никаква роля-все пак водата в радиатора от пред си стои неподвижна!А и най-вече за мен си е важно изгледа за една колица-все пак не караме каруци!!! а готини италианки с чар :P :P :P Все пак за 30лв заедно със смяната не си заслужава-картон ама падна ми ама как да го сложа ама ама....
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Кейн написа:
                Я по-добре ми кажи как си го наврял тоя картон отпред?Само в града ли я караш с картона или и извънка?С картона по бързо ли загрява?Я кажи че и аз имам почти същия проблем.И аз пътувам по около 8км, отначало парното си дуа мразовит въздух, дЕректно в предното стъкло, някак си това помага да не се запотява, въпреки че е студен. Общо взето тъкмо когато спирам при офиса колата тъкмо е загряла - шит!Решението е просто - като пълен кретен карам в пълно бойно снаряжение само без ръкавици, но ако имах такива които да не се пързалят по волана щях да си ги нося.
                И аз имам картон, защото все не намирам време да сменя термостата - картона се слага, като махнеш маската - директно върху радиатора - после си слагаш маската обратно и нищо не се вижда отвън...Другото, което искам да ви кажа, е че при мен започва да духа топло още след първите 3-4 минути работа, а след 2-3 км парното е доста силно и никога не се е налагало да го пускам на 3-тата степен - важи и за студените дни...
                Alles in Ordnung

                Коментар


                  #9
                  Zaphod написа:
                  Кейн написа:
                  Я по-добре ми кажи как си го наврял тоя картон отпред?Само в града ли я караш с картона или и извънка?С картона по бързо ли загрява?Я кажи че и аз имам почти същия проблем.И аз пътувам по около 8км, отначало парното си дуа мразовит въздух, дЕректно в предното стъкло, някак си това помага да не се запотява, въпреки че е студен. Общо взето тъкмо когато спирам при офиса колата тъкмо е загряла - шит!Решението е просто - като пълен кретен карам в пълно бойно снаряжение само без ръкавици, но ако имах такива които да не се пързалят по волана щях да си ги нося.
                  И аз имам картон, защото все не намирам време да сменя термостата - картона се слага, като махнеш маската - директно върху радиатора - после си слагаш маската обратно и нищо не се вижда отвън...Другото, което искам да ви кажа, е че при мен започва да духа топло още след първите 3-4 минути работа, а след 2-3 км парното е доста силно и никога не се е налагало да го пускам на 3-тата степен - важи и за студените дни...
                  ми ще ходя в сервиз... да видят дали е обезвъздушена, после термостата, и евентуално радиаторчето на парното в краен случай... щото тоя студ не се търпи ...

                  Коментар


                    #10
                    Според мен има и вариант да губи антифриз от водната помпа, от там нивото спада и за това духа студено.Мисля, че този вариант е възможен защото за мен не е нормално при тези температури колата да загрява до тези градуси само за 7-8км.(значи няма антифриз). Често ли доливаш? Тва е от мен пичове!Успех
                    FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
                    FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

                    Коментар


                      #11
                      Не съм специалист, но не виждам какъв е проблемът с обезвъздушаването - системата на Типо-то в това отношения е перфектна - аз няколко пъти съм сменял целия антифриз - сипваш течността, пускаш колата да работи и стискаш леко долните маркучи - капачката стои отворена, излизат няколко мехурчета, докато даваш по-високи обороти и това е - просто не може да се образува въздушна възглавница, защото най-високата точка е радиатора, за разлика от други автомобили, които имат специални кранчета за обезвъздушаване...
                      Alles in Ordnung

                      Коментар


                        #12

                        Коментар


                          #13
                          Сто процента имаш проблем било в обезвъдушаването било в ръчките за парното.При мен пунтото почва да духа топло 3-4 минути след запалване независимо че стрелката на уреда за отчитане на температурата почва полека да се покачва.По скоро имаш проблем в обезвъдушаването щом казваш че като форцираш колата духа долу горе топло защото тогава през радиаторчето минава по голямо количество течност и когато намалиш газта почва да духа студено защото естествено минава по малко количество топла течност.Не може при загрят двигател на 70-80 градуса да ти духа студено независимо каква е температурата вънка.Значи или не е обезвъдушена или клапите които отварят притока на въздух през парното да не ти отварят и всъщност ти влиза само студен въздух.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #14
                            Реших да съживя тази тема, за да не пускам нова, та...При мен проблема е идентичен. Духа хладко и при напълно загрял двигател, а не беше така-толкова горешо духаше, че едва ли не да се опариш. Някой знае ли как се обезвъздушава Типо (1.4 карб.), при положение, както е казано по-горе, че парното е най-високата точка на системата? При мен се чува от време на време едно доста неприятно бълбукане, което може да бъде само от наличието на въздух в него. От това предполагам, че е само част от проблема при мен. Другата част от проблема е предполагам от другия обсъждан дефект - счупване на пластмасата, която движи въздушната клапа, посредством жилото. Проблема възникна с времето. И преди се е случвало по няколко пъти да въртя среднотокопче (за топъл/студен въздух) преди да задуша топъл въздух.
                            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                            Нека Силата на бъде с Нас...

                            Коментар


                              #15
                              парното е в най-вътрешния кръг и още след една две минути след като колата е била запалена трябва да почне да духа парно и когато отвори термостата вече трябва да духа много горещо при мен от десет чифта тръбички само през две циркулираше водата а за запушено парно има лесен тест колата като е загряла на 70-80 градуса като пуснеш парното в първия момент трябва да духа топло и после да почне да духа студено споре мен клапата ако е счупена трябва да падне и да духа под парното не над нея това е моето мнение
                              Fiat Croma 2.5TD 86

                              Alfa Romeo 2.5TD 94

                              Коментар

                              Working...
                              X