Представи си кръстовище което изглеждаа като Y . Ние идваме отдолу, и тръгваме наляво вместо на дясно. После вече знаем че е трябвало надясно, и се връщаме. На кръстовището трябва от левия клон да идем в десния. И се прави почти обратен завой. На завоя имаше камък, през който минах с дясната гума, той се повдигна, изправи се един вид, и колата с цялата тежест легна на този камък с калника си. Това става в някакво село между Габрово и Дряново. Първо помисллих че е ударило в носача, или в шенкела, но после като спряхме видях действителността...
Хах,колко познато!!! Аз моя калник го ударих по същия начин на един камък,обаче изглежда е бил по-малък и мен само ми счупи пластмасата на подкалника и ми огъна леко ръбчето. Ако ти е в помощ да ти кажа че това пластмасовото е продължение на подкалника и се лепи много лесно с поялник и пистолет за горещ въздух...ако си пазиш парчетата де. Успех
Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Колега,правилно си предположил,че болта под чистачката ще ти създаде ядове,но по спомен има един друг скрит болт,който ще ти създаде не по-малки ядове.А именно това е болта на пантата на капака!Не го подценявай,защото е на много кофти място и ако нямаш подходящ инструмент ще се озориш доста.препоръчвам ти да си свалиш цялата броня.Трудност ще имаш и с разлепянето на смолата.Съвет: сложи нещо подобно на тази смола,на новият калник,за да не ти се огъва калника след това при неправилно поставен крик(подемник)
Колега,правилно си предположил,че болта под чистачката ще ти създаде ядове,но по спомен има един друг скрит болт,който ще ти създаде не по-малки ядове.А именно това е болта на пантата на капака!Не го подценявай,защото е на много кофти място и ако нямаш подходящ инструмент ще се озориш доста.
Говорим за един и същи болт, защото всички останали се виждат и изглеждат лесни за сваляне. Най-вътрешния, най-близо до огледалото, който е заврян да не казвам къде, нали ? Ако се стигне до сваляне на бронята, става дебела работАта, щото ще ми дойде на акъла да си измия и интеркулера...
Ако не ме лъже паметта говоря за болта,който е на фиг.1 до колонката (капака) Не си спомням дали беше торкс или шестостен,но е на кофти място.Приготви си и гедоре.Това е за Мареа,но предполагам и при Брава няма да е по-различно.Всъщност сега се сещам,че майстора се мъчеше,защото камъка с накрайника падаше или нещо подобно,но все пак се справи.
Болтът е като този който се пада зад огледалото, с шестостенна глава, за ключ "шестограм" или "имбус" май че им викат някои. С гедоре е абсурд да се бръкне, с вложка имам предвид. Ще напъхам шестограма, и така... Абе ще го оправим бе, е*а го да го е*а.
и аз се преборих със смяна на калник - трябва да свалиш пластмасата под предните чистачки,след това и предния капак и всичко ти се открива почти само. има два гадни шестограма, които ти държат едновременно предния капак и калника. има един долу малко под пантата на вратата. общо взето свалиш ли бронята полувината работа си я свършил. горе-долу 27 винта ти се връзват. 10-ки, 13-ки, макс 15-ки ключове и шестограми ще са ти необходими. шестограмите нека бъдат с по-дълги тела, за да може да ти е по-удобно. останалото ти е показано на илюстрациите.
КАлникът вече е сменен. Наистина тези болтове които са под пантите - ми разказаха игрицата. Изобщо не съм си играл с някакви лепила и прочее. Бронята пък въобще не видях някакъв проблем с нея. Но си прав - ако се свали - улеснява работата. Само че за да я сваля, трябва и кората отдолу, и от там става....Новият стар калник е от Браво/а 1.2 80. Не пасна добре! За съжаление. Имаше необяснимо големи разминавания между някои дупки. Както и да е. Снимки и подробности утре.
Ето малко снимки, значи започнах със сваляне на фара, после гумата, подкалниците, докато всички болтове се виждаха добре. После Доокато открия че при пантата са 2 болта, а не един - малко време мина. Единият който държи през самата панта - е отдолу на гайка, а също и двата огромни болта, които държат капака - също ги разхлабих. Мигачът се сваля като с малка отвертка много леко се подпъхва откъм вратата. След като целият калник е откачен - се издърпва първо отзадната част настрани, и после цялостно калника се издърпва назад, за да откачи един гумен тампон който държи бронята. Новият в общи линии го сложих в обратен ред, като вкарах и малко грес в ябълката на фара, за да мога да свалям по-лесно фара и да не ми клеясва там точно. Не е философИя цялата работа, но си иска време и подходящи инструменти. На снимките се виждат очевидните разлики във фугите, а по мнение на всички които днес го видяха на срещата на форума, има разлика в цвета, но трябва да се загледаш. Някак си перлите на металика са по-разични. Калникът е по-металик от останалата кола, но малко.
И като е зяпнала цялата като някоя проститутка отдоло, какъв беше смисъла да го сменяш този калник? Върви при някой тенекеджия да ти я оправи за 50-60 лева.
1. Темата съм чел 2(два) пъти! 2. Някак си не мога да повярвам, че навсякъде искат 100 лева? На едно място, да! Но навсякъде, не вярвам.3. emzo, нещо искаш да кажеш ли? Изразявай се както трябва, че ние от "село" сме тъпи. Граждани такива.
Коментар