ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на калник - СМЕНЕН
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
-
Колега,правилно си предположил,че болта под чистачката ще ти създаде ядове,но по спомен има един друг скрит болт,който ще ти създаде не по-малки ядове.А именно това е болта на пантата на капака!Не го подценявай,защото е на много кофти място и ако нямаш подходящ инструмент ще се озориш доста.препоръчвам ти да си свалиш цялата броня.Трудност ще имаш и с разлепянето на смолата.Съвет: сложи нещо подобно на тази смола,на новият калник,за да не ти се огъва калника след това при неправилно поставен крик(подемник)Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Колега,правилно си предположил,че болта под чистачката ще ти създаде ядове,но по спомен има един друг скрит болт,който ще ти създаде не по-малки ядове.А именно това е болта на пантата на капака!Не го подценявай,защото е на много кофти място и ако нямаш подходящ инструмент ще се озориш доста.
Коментар
-
Ако не ме лъже паметта говоря за болта,който е на фиг.1 до колонката (капака) Не си спомням дали беше торкс или шестостен,но е на кофти място.Приготви си и гедоре.Това е за Мареа,но предполагам и при Брава няма да е по-различно.Всъщност сега се сещам,че майстора се мъчеше,защото камъка с накрайника падаше или нещо подобно,но все пак се справи.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
и аз се преборих със смяна на калник - трябва да свалиш пластмасата под предните чистачки,след това и предния капак и всичко ти се открива почти само. има два гадни шестограма, които ти държат едновременно предния капак и калника. има един долу малко под пантата на вратата. общо взето свалиш ли бронята полувината работа си я свършил. горе-долу 27 винта ти се връзват. 10-ки, 13-ки, макс 15-ки ключове и шестограми ще са ти необходими. шестограмите нека бъдат с по-дълги тела, за да може да ти е по-удобно. останалото ти е показано на илюстрациите.karolev>> Георги Каролев; Brava 100 16V SX 103hp 10.'98 - R.I.P. 04.04.2018
https://www.facebook.com/groups/FiatFIBulgaria/ - ФИАТ ФЕНОВЕ в БЪЛГАРИЯ във Facebook
Коментар
-
КАлникът вече е сменен. Наистина тези болтове които са под пантите - ми разказаха игрицата. Изобщо не съм си играл с някакви лепила и прочее. Бронята пък въобще не видях някакъв проблем с нея. Но си прав - ако се свали - улеснява работата. Само че за да я сваля, трябва и кората отдолу, и от там става....Новият стар калник е от Браво/а 1.2 80. Не пасна добре! За съжаление. Имаше необяснимо големи разминавания между някои дупки. Както и да е. Снимки и подробности утре.
Коментар
-
Ето малко снимки, значи започнах със сваляне на фара, после гумата, подкалниците, докато всички болтове се виждаха добре. После Доокато открия че при пантата са 2 болта, а не един - малко време мина. Единият който държи през самата панта - е отдолу на гайка, а също и двата огромни болта, които държат капака - също ги разхлабих. Мигачът се сваля като с малка отвертка много леко се подпъхва откъм вратата. След като целият калник е откачен - се издърпва първо отзадната част настрани, и после цялостно калника се издърпва назад, за да откачи един гумен тампон който държи бронята. Новият в общи линии го сложих в обратен ред, като вкарах и малко грес в ябълката на фара, за да мога да свалям по-лесно фара и да не ми клеясва там точно. Не е философИя цялата работа, но си иска време и подходящи инструменти. На снимките се виждат очевидните разлики във фугите, а по мнение на всички които днес го видяха на срещата на форума, има разлика в цвета, но трябва да се загледаш. Някак си перлите на металика са по-разични. Калникът е по-металик от останалата кола, но малко.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар