Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с датчик на съединителя - PUNTO 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с датчик на съединителя - PUNTO 1.9JTD

    Колеги, от днес забелязвам много странен и неприятен момент с колицата ми Значи, проблема е следния, като си карам примерно 2000 оборота и изключа от скорост, оборотите на мотора ми падат до 500-600 и понякога гасне Забелязах обаче, че в момент на падането на оборотите, ако натисна съединителя веднага си кове 850.Видях, че на педала от долу има една машинка, като тази на спирачката (стоп машинка), първоначално си помислих че нещо проблема е от нея, свалих е, отворих е, почистих е, понеже контактите и бяха леко нагорели. Та както и да е с нея, не е скъпа няма и 10лв. но мисля че проблема не е от нея.При свалена такава машинка, колата си върви чудно, няма ядове никакви. Зачудих се търгах да търся инфо за тази система която управлява тази машинка и намерих само че това е някаква "система за регулиране скороста на звижение" ха сега де.Забелязах също, че преди на ниска предавка с обороти под 700, колата си форсираше мотора и го държеше 850-900, сега без тази машинка нямам такава екстра.Та идеята ми е, някой знае ли тази система какво точно включва, и откъде може би ми е проблема?

    #2
    Тази "система" служи за да покаже на ЕКУ единствено режимите "смяна на предавка" и "включена предавка"

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Тази "система" служи за да покаже на ЕКУ единствено режимите "смяна на предавка" и "включена предавка"
      Ясно, но защо като махна машинката и всичко се успива, а като е сложа тогава ми прави пърчетата?PS: Ония ден сменях горна помпа на съединителя, възможно ли е нещо от нея да е....

      Коментар


        #4
        Като махнеш машинката (ако говориш за изключване) - компютърът работи по предварително зададен режим без нея. Игнорира липсата и, защото не може едно такова нещо да е фатално за работата на двигателя. Но като я закачиш, компютъра си я знае че я има, и започва да я взима предвид. И като не работи читаво - ето ти "пърчета" , каквото и да значи това. Всичко това са ми лични разсъждения, и е твърде възможно да са неверни!

        Коментар


          #5
          Добре де, ако тази машинка е само за ЕКУ, то се свързва физически към някакъв вход. Това означава, че нагар там не може да има. За да има нагорял контакт, то има и по-сериозен ток. А една стоп машинка си комутира сериозен ток - стоп светлините. И на мен ми е интересен този ключ как работи.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            При Либра тази машинка дава инфо на круиз контрола,смисълът и е щом пипнеш съединителя да даде инфо на компа да свали оборотите,щом си жтд и ти би трябвало да имаш опция за круиз.
            Либра 1,9 жтд 2000г. LX
            Фиат Крома 1,9 2009г.
            Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

            Коментар


              #7
              k76 написа:
              При Либра тази машинка дава инфо на круиз контрола,смисълът и е щом пипнеш съединителя да даде инфо на компа да свали оборотите,щом си жтд и ти би трябвало да имаш опция за круиз.
              Да, но има и други функции! Мойта Панда няма темпомат но има такава машинка. Хубаво ще е някой да ги разясни!
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Като ще разсъждаваме, нека и аз! :D Според мен наличието на този превключвател (всъщност бутон) е свързан с ... екологията. По-точно: с постигането на устойчива работа до по-ниски обороти при принудителен празен ход на двигателя (т.е. по-просто казано, когато
                ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                Коментар


                  #9
                  Почти съм убеден, че датчик на съединителя и на спирачката се използват от ЕКУ за изграждане на стратегия.Както и Vehicle Speed Sensor-а не е само за скоростомера !
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    [quote:5bd57b4dde="Pecho"]Като ще разсъждаваме, нека и аз! :D Според мен наличието на този превключвател (всъщност бутон) е свързан с ... екологията. По-точно: с постигането на устойчива работа до по-ниски обороти при принудителен празен ход на двигателя (т.е. по-просто казано, когато

                    Коментар


                      #11
                      Колеги, днес пробвах със стоп машинката на спирачката, колата се оправи Днес не ми остана време, но утре ще отида да си купя две машинки и да ги сменя.Като гледам цените в еврото 9лв. ще си ги купя от Александър Ауто или Динекспрес, че с тези ментаци.....

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        ...Във всички случаи, от 1000 оборота нагоре, при нула % натиснат педал - подаване на гориво няма. Не се влияе от натискането на съединителя.
                        Хм. Не смея да се съмнявам в думите ти, щом сте пробвали. И все пак, 1000 об./мин. ми се струват малко - нещо ми се мотае, че някъде бях чел за 1200 (а при по-старите двигатели дори 1700 об.). Май ще трябва да се чете.
                        ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                        Коментар


                          #13
                          Е не да се чете, нали имаш борд комп на Стилото с моментен разход, на всички коли, на които съм гледал е 0 в описания от Оги случай.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Показанията за моментния разход са доста неточни, те дават само ориентировъчна представа за разхода (всъщност дори не за моментния разход, а за средния разход за сравнително кратък интервал от време). Даже, ако говорим конкретно за Стило, на дисплея никога не се изписва стойност 0 л., а 2 л./100 км.А от четенето винаги има полза - например, за да разберем за какво всъщност служи този датчик на педала на съединителя.
                            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                            Коментар


                              #15
                              Ето какво се случва при моя автомобил. ППХ е до 1300об. На 1300 колата тръгва осезаемо, като си на скорост. До тогава на таблото изписва разход 2/100 - говоря за моментния. Дали наистина е 2 или е 0, а само изписва 2/100 да не шашка шофьора , как така се движа без гориво, не знам. Но от ППХ има доста голяма икономия на гориво. Ако съм на скорост, без газ и съм над 1300об, натисна ли леко съединителя колата тръгва(чувства се че дръпва напред и моторната спирачка изчезва), т.е. започва подаване на гориво. Това което се чудя, има ли силова верига която управлява този "бутон"?
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X