Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Хм, и той спора от 8 страници, за тия 2-3% ли беше. Е вярно че в някои случаи, може да се окажат решаващи, но. Изпокарахте се тука. Забелязал съм, откакто карам Мареата, че е по нестабилна в сравнение с другите автомобили. А и го чух това и за Браво и Брава, от човек който не е вещ в тая област, като, след като ми видя колата, това бяха първите му думи. Че били нестабилни. Аз това го забелязах още като се качих в нея. Задницата има сколнност към поднасяне на сух асвалт а на мокър се държи добре, което логически е невъзможно и странно. Гумите са за сух и мокър асвалт, нови а сходимоста е проверена. Лошото е че поднасянето не възниква плавно и когато знаеш че ще се случи, а изведнъж и на пресекулки(леки подскоци), с което е по трудно контролируемо. Чудя се дали не е причината в тежкия дизел отпред (и празния резервоар, отзад ).
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      iuly_vn написа:
      Забелязал съм, откакто карам Мареата, че е по нестабилна в сравнение с другите автомобили.
      За нестабилността трябва в гумите ти да е ключът от палатката. Според мен пък си е доста стабилна. В последния месец, както писах в една друга тема, няколко пъти минавам Прохода на Републиката. Там, преди Предела, откъм южна посока, има едни доста остри, макар и широки завои. Понеже си правя експеримент да я качвам догоре на пета скорост, а това няма как да стане с ниска скорост, наблюденията са ми следните - в първите два завоя влизам с между 100 и 120 км/ч, макар и от средната лента, и нестабилност не се усеща. В левия завой малко преди превала, където май чешмичка има, че все има паркирали коли и камиони, се влиза с между 80 и 100 км/ч, а вече в най-острия последен завой - с 60-70, но просто там няма как с по-голяма скорост да се влезе, защото са ти я убили завоите преди това, няма нестабилност. Що се отнася до спора за щангата - какво сте го захапали колегата Хаджов? Той просто споделя практически опит, подплътен с теоритични постановки. Още един-двама колеги споделиха, че не усещат разлика в отрицателен план, след като са карали без щанга. Колегата Immortal каза как стоят нещата и от нАучна гледна точка и това потвърждава теорията на Хаджов. Защо тогава тези, които не сте пробвали, така го захапвате, колегата. Аз съм склонен да му вярвам, поне докато не пробвам и евентуално не се опровергае теорията му.
      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

      Коментар


        sugarboy написа:
        iuly_vn написа:
        Забелязал съм, откакто карам Мареата, че е по нестабилна в сравнение с другите автомобили.
        За нестабилността трябва в гумите ти да е ключът от палатката. Според мен пък си е доста стабилна. В последния месец, както писах в една друга тема, няколко пъти минавам Прохода на Републиката. Там, преди Предела, откъм южна посока, има едни доста остри, макар и широки завои. Понеже си правя експеримент да я качвам догоре на пета скорост, а това няма как да стане с ниска скорост, наблюденията са ми следните - в първите два завоя влизам с между 100 и 120 км/ч, макар и от средната лента, и нестабилност не се усеща. В левия завой малко преди превала, където май чешмичка има, че все има паркирали коли и камиони, се влиза с между 80 и 100 км/ч, а вече в най-острия последен завой - с 60-70, но просто там няма как с по-голяма скорост да се влезе, защото са ти я убили завоите преди това, няма нестабилност. Що се отнася до спора за щангата - какво сте го захапали колегата Хаджов? Той просто споделя практически опит, подплътен с теоритични постановки. Още един-двама колеги споделиха, че не усещат разлика в отрицателен план, след като са карали без щанга. Колегата Immortal каза как стоят нещата и от нАучна гледна точка и това потвърждава теорията на Хаджов. Защо тогава тези, които не сте пробвали, така го захапвате, колегата. Аз съм склонен да му вярвам, поне докато не пробвам и евентуално не се опровергае теорията му.
        Захапали сме го голегата Хаджов, щот се изтъпани тука с неговите си твърдения, на база на това, че е скръндза и нещял да си сменя разни неща по окачването и взел, че си махнал стабилизиращата шанга, в което като цяло няма лошо, щом го влече. Но тоз същия експериментатор взе да тръби мнооо компетентно, че видиш ли таз щанга е някво нещо, което не само че не стабилизира колата мми даже я правило по-нестабилна и влошавала пътното поведение на колата. (било и чак сбъркано името-требвало се казва дестабилизираща-тука мноо се смях аз лично :D ). Демек видиш ли тия дето са я сложили там са лемури и не разбират нищо от пътно поведение, стабилност и т.н.Прав си, че Хаджов ни сподели своя ’зъл’ експериментаторски опит, мма ти ми кажи къде виде подплътеност с теоретични постановки, нещо формулки, показващи колко благотворно влияние оказва махането на тая щанга върху стабилността на колата! Аз лично единствено видях твърдоглаво спорене и игнориране по сякъф начин на аргументите и неудобните въпроси, които му се задват.Другото, което е мноо интересно как само според него таз щанга е едно ненужно зло, а според всички автомобилни производители тя е нужна, че чак има специални електрически системи за динамичен контрол на стабилизиращите щанги (http://rb-kwin.bosch.com/bg/bg/safet...cecontrol.html).Едва ли тия от Бош и всички автопроизводители са и отделили такова внимание и развойна дейност, само щото дава некви неясни предимства, а според писанията на Хаджов даже няма предимства мми само недостатъци.Дали тия всичките инженери не са се светнали да пробат как се държи автомобила без и със тези щанги? А щом ги слагат, дали резултата е бил, че в някой завой ще можем да влезем с 2-3км/ч повече?Ти хубаво си склонен да вярваш на теорията му, мма тя неговата теория мноо отдавна е опровергана и то от инженери слагащи я серийно в съвременните автомобили.

        Коментар


          @biser_asАвтомобилните производители вкарват огромни суми за разработки, които биха намалили с 1% катастрофите по пътищата.Тук говорим за цели 3%.Понякога тези 2-3 км/ч в повече може да са фатални.Точно затова и аз съм на мнението, че без тази щанга може, но е по-добре да я има.

          Коментар


            Добре де, той не кара никого от вас насила да си я махате, а казва, че той е пробвал и кара успешно без нея. И къде става ясно, че поради това, че е скръндза, я е махнал. Експериментира си човекът и това е, само предлага да пробвате и вие и всеки да си прецени, а не да твърди само ей така, от желание да се спори. Аз не съм пробвал и не мога само ей така, защото ми се вижда кощунствено махането на един детайл, да кажа, че не може да се кара без него.
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              sugarboy написа:
              Добре де, той не кара никого от вас насила да си я махате, а казва, че той е пробвал и кара успешно без нея. И къде става ясно, че поради това, че е скръндза, я е махнал. Експериментира си човекът и това е, само предлага да пробвате и вие и всеки да си прецени, а не да твърди само ей така, от желание да се спори. Аз не съм пробвал и не мога само ей така, защото ми се вижда кощунствено махането на един детайл, да кажа, че не може да се кара без него.
              Аз разбирам мнооо добре, че на теб не ти се четеше цялата тема и реши да се включиш с 300-та в последната страница, мма не е лошо да прочетеш нещата още от началото и ти гарантирам, че хубаво ще ти се изясни кой кво твърди, кой кво е експериментирал, кой как умее да се аргументира в спора и т.н. Моля те да ми отговориш честно на един въпрос: Ти намираш ли лично за необходимо да махнеш от колата си чарк, чието име е стабилизираща щанга и да тръбиш гордо, че тоз чарк е напълно ненужен и тия дето са го сложили нищо не разбират пък на всичкото отгоре са му сбъркали името и трябвало да се казва дестабилизираща щанга?

              Коментар


                Да повторя само,че съм лаик както споделих в началото,но никой не обърна внимание на това което написах.До тук темата се води само да има спор-за спорта .Защо се ограничавате само до завои и комфорт,като има и много други фактори.На прав път неравномерно натоварен автомобил да кажем водач и пътник зад него,левите колела фул сцепление, но десните не до там.1случай без щанга-резки спирачки,кои ще отгатне на къде ще завие колата?2 случай без щанга със АВС колко ще се увеличи спирачния път от по ранното приплъзване на десните колела?Та на думата, щангата до някъде служи и за задържане на автомобила хоризонтално с цел търсене максимално възможно най-близко натоварване в ляво и дясно.Друг пример, тежкотоварен автомобил 40 тона за пресечен терен ,окачване на мост ,но и той има защо ли? може би в тежка ситуация силния натиск от едната страна преди да счупи ресор да прехвърли натоварване на другата страна.А колко ли неща не знаем?Още един пример ,една мадама няма мерак да ти даде,нищо живота продължава ,но пък ако има мерак ще е по-добре нали.Та може да се кара и в двата случая,но моето мнение е по добре със от колкото без.
                Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                Фиат Крома 1,9 2009г.
                Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                Коментар


                  Immortal написа:
                  @biser_asАвтомобилните производители вкарват огромни суми за разработки, които биха намалили с 1% катастрофите по пътищата.Тук говорим за цели 3%.Понякога тези 2-3 км/ч в повече може да са фатални.Точно затова и аз съм на мнението, че без тази щанга може, но е по-добре да я има.
                  Далеч съм от мисълта, че автопроизводителите не инвестират в подобряване на сигурността, пич! Никога лично и аз не съм казал, че не може да се кара без тая щанга и че няма коли без такава щанга! Мма то по таз логика, може и без еърбег, мма е по-добре да го има, може и без АБС и разни тракшъни и електроники за динамична устойчивост, мма е по-добре с тях и т.н. ПП. Ааа и позволи ми да не се чувствам длъжен да повярвам на некви 2-3% подобрения и разни коефициенти, само щото ти си ги споменал в постта си

                  Коментар


                    biser_as написа:
                    Аз разбирам мнооо добре, че на теб не ти се четеше цялата тема и реши да се включиш с 300-та в последната страница, мма не е лошо да прочетеш нещата още от началото и ти гарантирам, че хубаво ще ти се изясни кой кво твърди, кой кво е експериментирал, кой как умее да се аргументира в спора и т.н. Моля те да ми отговориш честно на един въпрос: Ти намираш ли лично за необходимо да махнеш от колата си чарк, чието име е стабилизираща щанга и да тръбиш гордо, че тоз чарк е напълно ненужен и тия дето са го сложили нищо не разбират пък на всичкото отгоре са му сбъркали името и трябвало да се казва дестабилизираща щанга?
                    Изчел съм темата много внимателно от самото начало и не виждам защо да не вярвам на г-н Хаджов. Уважавам много и мнението на колегата Атанас, но точно защото и той е много навътре в материята, му се вижда чисто технически, абсурдно да се махне някакъв детайл, още повече с гръмкото име "стабилизираща щанга". Тук презумпцията е, че ако се премахне, колата ще се дестабилизира, но колегата Хаджов точно това твърди - при това от собствен опит - че няма да се случи. Нищо грешно и подвеждащо не виждам в твърденията му. А ти, колега, с този нарочно търсен, леко ироничен диалект, дето вкарваш, си сбъркал адреса, а и темата, мисля Не на мен тия, дето се вика...
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      sugarboy написа:
                      biser_as написа:
                      Аз разбирам мнооо добре, че на теб не ти се четеше цялата тема и реши да се включиш с 300-та в последната страница, мма не е лошо да прочетеш нещата още от началото и ти гарантирам, че хубаво ще ти се изясни кой кво твърди, кой кво е експериментирал, кой как умее да се аргументира в спора и т.н. Моля те да ми отговориш честно на един въпрос: Ти намираш ли лично за необходимо да махнеш от колата си чарк, чието име е стабилизираща щанга и да тръбиш гордо, че тоз чарк е напълно ненужен и тия дето са го сложили нищо не разбират пък на всичкото отгоре са му сбъркали името и трябвало да се казва дестабилизираща щанга?
                      Изчел съм темата много внимателно от самото начало и не виждам защо да не вярвам на г-н Хаджов. Уважавам много и мнението на колегата Атанас, но точно защото и той е много навътре в материята, му се вижда чисто технически, абсурдно да се махне някакъв детайл, още повече с гръмкото име "стабилизираща щанга". Тук презумпцията е, че ако се премахне, колата ще се дестабилизира, но колегата Хаджов точно това твърди - при това от собствен опит - че няма да се случи. Нищо грешно и подвеждащо не виждам в твърденията му. А ти, колега, с този нарочно търсен, леко ироничен диалект, дето вкарваш, си сбъркал адреса, а и темата, мисля Не на мен тия, дето се вика...
                      Ненам как реши, че точно ти имаш некво право да ми даваш наклон в кои теми да пиша и как да пиша Предлагам ти да не почваме спор за това, щото нещата нема да завършат добре и полза никва Ся след като казваш, че си изчел хубаво всичко, тогава не видя ли, че твоя човек Стефан Хаджов не е махнал щангата за да натрие носа на производителите, мми за да не сменял разните тампони и биалетки свързани с нея и помежду другото реши да ни наложи своето мнение, че тоз детайл е с напълно грешно име и няма никви ползи от него. Слагала се само на луксозни коли за да осигури комфорт, мма не е мнооо ясно, що тогава на пунто 1,1 няма, мма ’хай-лукса’ и ’супер комфортното’ пунто ГТ има и отпред и отзад, както и примерно супер комфортните състезателни коли. После се оказа пък, че тва нещо комфорта не бил мноо добър с таз щанга, щото в минусите и било, че колата с нея друсала, возела твърдо и била нестабилна и те така. А това дето е почервенено в твоя пост, да го разбирам ли така-частите, които се слагат и вероятно доста инженери са се потили над тях с идеята колите дето караме да са по-устойчиви и по-управляеми и по-безопасни, можем с лека ръка да ги отхвърлим и изхвърлим, само щото видиш ли колегата Хаджов твърди, че нема нищо да се промени, даже ставало по-добре?В таз цялата постановка: автопроизводителите от едната страна( с целия им опит, знания и развойна дейност) и колегата Хаджов от другата страна (с неговия експеримент и последвали твърдения, противни на секва логика), мма позволи ми на мен лично да имам доверие на тия дето мислят и слагат детайлите по колите ми. :D

                      Коментар


                        biser_as написа:
                        Ненам как реши, че точно ти имаш некво право да ми даваш наклон в кои теми да пиша и как да пиша Предлагам ти да не почваме спор за това, щото нещата нема да завършат добре и полза никва ...В таз цялата постановка: автопроизводителите от едната страна( с целия им опит, знания и развойна дейност) и колегата Хаджов от другата страна (с неговия експеримент и последвали твърдения, противни на секва логика), мма позволи ми на мен лично да имам доверие на тия дето мислят и слагат детайлите по колите ми. :D
                        След като съзирам неуместна ирония в начина ти на писане, която най-малкото дразни, съм в правото си да ти обърна внимание на това. А в цялата постановка ти къде се вписваш - с това, че си пробвал и колата ти е станала по-нестабилна, или си от опитните инженери с целия им опит и прочие дейност. Аз казах, че съм независим читател на темата и поне докато/ако/ пробвам, не мога така да обвинявам човека във всичките грехове, които му приписвате.
                        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                        Коментар


                          Давам ви друг пример за размисъл и заключвам темата. В противен случай почвам да раздавам предупреждения, щото определено има за какво.Коланите в автомобила - може ли без тях? Отговорът е ДА, може. Но с тях е по-добре, въпреки, че създават за някои дискомфорт. Колите ви имат колани, но колко от вас ги ползвате?Както казах и по-горе - няма абсолютно никакъв проблем да се махне стабилизиращата щанга. Самият факт, че едни и същи купета (напр.Пунто) се произвеждат с и без такава щанга дава отовор на въпроса.Дали без щангата е по-добре - зависи от гледната точка и стилът на шофиране. Колата става по-мека, но и повече се накланя в завой.На никой не е приятно накланянето в завой, но пък всички искаме да ни вози по-меко....Балансът е някъде по средата.Отговорът на въпроса на автора на темата - дали нещу ще стане, ако за известно време си махне стабилизиращата щанга е - НЕ, НЯМА ПРОБЛЕМ ДА Я МАХНЕШ. Нито ще се обърнеш някъде, нито нищо.

                          Коментар

                          Working...
                          X