pi4_s_bravo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Махане на стабилизираща щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
Добре сега и с мене ли ще спориш сякаш си бил там. Убеждавам се ,че го правиш само за да има спор. Асфалта беше абсолютно равен и имаше следи единствено от това къде гумите след повдигането хващат на външната си част и захапват отведнъж след което се катурва колата.Искаше практика-ето ти практика ама пак се спори.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Ами за това говорим. Като се е наклонила едните колела са се повдигнали, изгубили са сцеплението и така всичката сила дето действа пада на другите. Те като не могат да я удържат тя трябва да отиде някъде и обръща колата. В случая с теб това става много бързо защото явно с голяма скорост си завъртял много волана. И в клиповете се вижда как се взимат завоите на състезание и че едната част от колата остава във въздуха - точно тази сила ако е по-голяма няма само да я повдигне ами ще я обърне.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
Коментар
-
Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.Ето ти клип на едно БМВ как при дестабилизиране от накланяне и наличие на достатъчно сцепление се обръща. http://vbox7.com/play:1e554d13Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:pi4_s_bravo написа:На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Stefan Hadjov написа:pi4_s_bravo написа:На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
Коментар
-
http://vbox7.com/play:cec297b7 Това чероки дори да кажеш че леко поднесе се обърна щото се наклони и хвана сцепление,или не е така?Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.Ето ти клип на едно БМВ как при дестабилизиране от накланяне и наличие на достатъчно сцепление се обръща. http://vbox7.com/play:1e554d13
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:http://vbox7.com/play:cec297b7 Това чероки дори да кажеш че леко поднесе се обърна щото се наклони и хвана сцепление,или не е така?
Коментар
-
Леко встрани от темата - двигателят ми на Дедрата има балансиращи валове. На Темпрата ми беше абсолютно същият двигател, без балансиращи валове. В момента ремъкът на балансиращите ми валове е махнат, а те не са застопорени. Въпреки това, на пръв поглед няма абсолютно никаква разлика.Мисля, че има достатъчно аналогия.Смисълът е следния - без стабилизираща щанга може, но е желателно да я има. При разглеждане на напречната стабилност на автомобилите в завой има 2 критични скорости - критична скорост за странично плъзгане, и критична скорост за преобръщане.При повечето автомобили - ВСИЧКИ леки, повечето товарни и автобуси, Vкр за странично плъзгане е по-ниска от тази за преобръщане. Затова Хаджов е прав, че автомобилите първо поднасят, и след това се преобръщат. Товарни автомобили с високо разположен товар например, или двуетажни автобуси, е възможно да започнат преобръщане без поднасяне. Наличието на стабилизираща щанга оказва влияние на критичната скорост за преобръщане, като я повишава с около 2-3 %. Туй то.Чисто теоретично, във формулата, определяща Vкр преобръщане един коефициент е 0.97 ако няма стабилизираща щанга, и от 0.98 до 1.0 ако има такава.Със стабилизираща щанга получаваш малко повече стабилност в завой, за сметка на по-твърдо возене.Отговорът на въпроса, дали може или не без стабилизираща щанга се крие в наличието на едни и същи автомобили с и без такава. Щом има същата каросерия без такава шанга, значи без нея може.@Атанас71 - как не се запознахме на Италфеста?!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар