BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Махане на стабилизираща щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
Добре. До тук стана ясно, че в завой вътрешната страна на колата се повдига, защото тежестта на автомобила се пренася върху външните колела заради центробежната сила. Също потвърдено и от мен накланянето на купето "навън" е по-малко при окачване със стаб. щанга.Обаче и в клиповете се видя че като едното колело се повдига, това води и до повдигане на другото чрез щангата. Най-грубо тя има такава форма |_|.Тогава излиза, че едното колело като губи сцепление, това се отразява и на другото. Като се повдигат вътрешните колела в завоя, чрез щангата тръгват и външните.Тогава при този принцип на действие на щангата, единствено виждам логика в това, че външните колела са с по-свити пружини и чрез щангата тази сила се предава и на вътрешните като ги "натиска" към пътя. Съответно пък вътрешните се стремят да повдигнат външните, пак чрез щангата. Резултата е в баланса между двете сили и видимо се изразява в по-малко накланяне на купето.Никой обаче не ми е отговорил след като се вижда ясно че така колелата не копират 1:1 пътя с какво това спомага на сцеплението, което безспорно е най-добро като гумата копира 1:1 неравностите.Колегата Стефан Хаджов е казал няколко поста по-нагоре, че няма идеално. Едно губиш, друго печелиш.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:BO написа:bmahob написа:Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Какви са тези смешни понятия неконтролирано разпъване на пружината.Какво значи това че може да се разпъне докъто стане 2 метра дълга ли.Тя се опъва или свива кокото е ТОВАРА върху нея.В случая е свита толкова колкото има тежест върху нея.А при твоя случай принудително я свиваш за да и намалиш сцеплението с пътя.Разбери го това един път за винаги.Кола от голям Крен НЕ СЕ ОБРЪЩА,Жалко ако това не го знаеш.Кола се обръща след като поднесе,а поднасянето и НЕ ЗАВИСИ ОТ КРЕНА.Препиши си тези текстове за да не ги забравиш.
Коментар
-
BO написа:Stefan Hadjov написа:BO написа:bmahob написа:Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
Коментар
-
pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.
Коментар
-
ilko-gd написа:pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:pi4_s_bravo написа:Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
ilko-gd написа:pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.
Коментар
-
Писал съм и пак се налага да пиша :D Тези кадето ги подхвана за 2м....разпъване са много професионално обосновани от човек който на всяка цена не иска да се примери с грешката си. Неконтролирано разпъване е когато няма щанга която да предава сгъването на другото колело и да спира разгъването на пружината на вътрешното колело. Същата тази пружина ако не ти е ясно не се разгъва 2м. има си краен ход ограничен от разгъването на самия амортесьор. Колко по просто да ти го обясня незнам . От повече обяснения няма нужда , пуснах анкета. Няма да пиша повече в темата . Знам че ще има правокация от твоя страна в следващия ти пост , след като знаеш че няма да пиша . С това само ще се затвърдиш като губещ в спора. Лека вечер .Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Ми не съм от теоритиците за съжаление. Идва зима и можеш да го пробваш за да видиш че като поднесе тогава вече цялата сила се пренася върху едната част на автомобила и може да се обърнеш.Ти си се обръщал казваш, но не казваш как. Ако си изхвърчал от завоя в някое дере какво очакваш, да не се обърнеш ли?!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар