Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    BO написа:
    bmahob написа:
    Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
    Няма да оспорвам този факт, но по твоята логика често няма и уред за температура на водата.Значи може и без него.
    Да наистина може,въпреки че е желателно да го има.Тези коли които нямат уред за температурата задължително имат силна червена контролна лампа,която те предупреждава за недопустимо висока температура и ще ти извади очите като светне.Не може да не я видиш.Докъто бордовия термометър не се гледа непрекъснато и често заради това стават фалове.Е,разбира се най добрия вариант да ги има и двете,но пак стигаме до по скъпите изпълнения.Ако трябва да се избира само лампа или само термометър,лампата е за предпочитане.Идеалното е и двете. Аналогията ти е близка.Колите с повече конфорт са по накичени с разни добавки и са по скъпи.Тези коли имат и тази щанга.Но в никакъв случай не може да се каже че е абсолютно необходима както би се казало например за амортисьорите и други елементи по ходовата част.

    Коментар


      #92
      Добре. До тук стана ясно, че в завой вътрешната страна на колата се повдига, защото тежестта на автомобила се пренася върху външните колела заради центробежната сила. Също потвърдено и от мен накланянето на купето "навън" е по-малко при окачване със стаб. щанга.Обаче и в клиповете се видя че като едното колело се повдига, това води и до повдигане на другото чрез щангата. Най-грубо тя има такава форма |_|.Тогава излиза, че едното колело като губи сцепление, това се отразява и на другото. Като се повдигат вътрешните колела в завоя, чрез щангата тръгват и външните.Тогава при този принцип на действие на щангата, единствено виждам логика в това, че външните колела са с по-свити пружини и чрез щангата тази сила се предава и на вътрешните като ги "натиска" към пътя. Съответно пък вътрешните се стремят да повдигнат външните, пак чрез щангата. Резултата е в баланса между двете сили и видимо се изразява в по-малко накланяне на купето.Никой обаче не ми е отговорил след като се вижда ясно че така колелата не копират 1:1 пътя с какво това спомага на сцеплението, което безспорно е най-добро като гумата копира 1:1 неравностите.Колегата Стефан Хаджов е казал няколко поста по-нагоре, че няма идеално. Едно губиш, друго печелиш.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #93
        Stefan Hadjov написа:
        BO написа:
        bmahob написа:
        Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
        Няма да оспорвам този факт, но по твоята логика често няма и уред за температура на водата.Значи може и без него.
        Да наистина може,въпреки че е желателно да го има.Тези коли които нямат уред за температурата задължително имат силна червена контролна лампа,която те предупреждава за недопустимо висока температура и ще ти извади очите като светне.Не може да не я видиш.Докъто бордовия термометър не се гледа непрекъснато и често заради това стават фалове.Е,разбира се най добрия вариант да ги има и двете,но пак стигаме до по скъпите изпълнения.Ако трябва да се избира само лампа или само термометър,лампата е за предпочитане.Идеалното е и двете. Аналогията ти е близка.Колите с повече конфорт са по накичени с разни добавки и са по скъпи.Тези коли имат и тази щанга.Но в никакъв случай не може да се каже че е абсолютно необходима както би се казало например за амортисьорите и други елементи по ходовата част.
        А по абсолютно същата логика може и да махнем уреда за показване на горивото.Пак да разчитаме на лампа и готово
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #94
          Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #95
            Какви са тези смешни понятия неконтролирано разпъване на пружината.Какво значи това че може да се разпъне докъто стане 2 метра дълга ли.Тя се опъва или свива кокото е ТОВАРА върху нея.В случая е свита толкова колкото има тежест върху нея.А при твоя случай принудително я свиваш за да и намалиш сцеплението с пътя.Разбери го това един път за винаги.Кола от голям Крен НЕ СЕ ОБРЪЩА,Жалко ако това не го знаеш.Кола се обръща след като поднесе,а поднасянето и НЕ ЗАВИСИ ОТ КРЕНА.Препиши си тези текстове за да не ги забравиш.

            Коментар


              #96
              BO написа:
              Stefan Hadjov написа:
              BO написа:
              bmahob написа:
              Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
              Няма да оспорвам този факт, но по твоята логика често няма и уред за температура на водата.Значи може и без него.
              Да наистина може,въпреки че е желателно да го има.Тези коли които нямат уред за температурата задължително имат силна червена контролна лампа,която те предупреждава за недопустимо висока температура и ще ти извади очите като светне.Не може да не я видиш.Докъто бордовия термометър не се гледа непрекъснато и често заради това стават фалове.Е,разбира се най добрия вариант да ги има и двете,но пак стигаме до по скъпите изпълнения.Ако трябва да се избира само лампа или само термометър,лампата е за предпочитане.Идеалното е и двете. Аналогията ти е близка.Колите с повече конфорт са по накичени с разни добавки и са по скъпи.Тези коли имат и тази щанга.Но в никакъв случай не може да се каже че е абсолютно необходима както би се казало например за амортисьорите и други елементи по ходовата част.
              А по абсолютно същата логика може и да махнем уреда за показване на горивото.Пак да разчитаме на лампа и готово
              Вече отиваш в ненужна крайност.Такъв пример не може да ми цитираш на кола.Не се връзва със щангата.Опаааа,сетих се -Трабант,и той няма стаб.щанга.

              Коментар


                #97
                А защо реши че задължително трябва да поднесе преди да се преобърне? Кола с висок център на тежестта е достатъчно по-рязко да вземе завой при което да захапе асфалта или каквото е там и без да поднесе грам да се катурне.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #98
                  pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #99
                    pi4_s_bravo написа:
                    Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.
                    Да наистина си прав,че единственото хубаво е че не се НАКЛАНЯ колата.Но не че е станала по стабилна.Наклона не определя стабилноста на колата.Може хич да не се накланя и да е нестабилна-лесно да излиза от пътя при завой.

                    Коментар


                      ilko-gd написа:
                      pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.
                      Ти преобръщал ли си се с кола за да знаеш,защото аз съм се и ти казвам че не поднесе а си се катурна. Кажи ти пробвал ли си това дето твърдиш или си поредния от теоретиците зад клавиатурата?
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        Stefan Hadjov написа:
                        pi4_s_bravo написа:
                        Да де едното колело повдигало другото,а то първото. А тая кола у въздуха ли увисва като се повдигат двете колела? Тежестта ляга на външното на завоя колело и него въобще не го интересува дали онова вътрешното се опитва чрез щангата да го повдига, тоя ефект го няма защото по-голям е натиска откъм по-натовареното колело към по-разтовареното т.е по- външното повдига леко вътрешното ама като на него не ляга тежест все тая. Хубавото в случая е че не се накланя колата.
                        Да наистина си прав,че единственото хубаво е че не се НАКЛАНЯ колата.Но не че е станала по стабилна.Наклона не определя стабилноста на колата.Може хич да не се накланя и да е нестабилна-лесно да излиза от пътя при завой.
                        Да прав си,но в тоя случай вината не е на окачването а примерно на кофти гуми или ако всичко е изрядно все пак от физичните закони неможе да се избяга. В крайна сметка в граничен момент колата или поднася или се накланя-зависи от сцеплението-други варианти като финал на ситуацията няма.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          ilko-gd написа:
                          pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.
                          Браво,един колега да се искаже по същество.Точно така е.Може центъра на тежеста да се вдигне много,може в завой така да се наклони че праговете да опрът в пътя и ако не се поднесе няма обръщане.Но Атанас това не може да го вдене.

                          Коментар


                            Писал съм и пак се налага да пиша :D Тези кадето ги подхвана за 2м....разпъване са много професионално обосновани от човек който на всяка цена не иска да се примери с грешката си. Неконтролирано разпъване е когато няма щанга която да предава сгъването на другото колело и да спира разгъването на пружината на вътрешното колело. Същата тази пружина ако не ти е ясно не се разгъва 2м. има си краен ход ограничен от разгъването на самия амортесьор. Колко по просто да ти го обясня незнам . От повече обяснения няма нужда , пуснах анкета. Няма да пиша повече в темата . Знам че ще има правокация от твоя страна в следващия ти пост , след като знаеш че няма да пиша . С това само ще се затвърдиш като губещ в спора. Лека вечер .
                            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                            Коментар


                              Ми не съм от теоритиците за съжаление. Идва зима и можеш да го пробваш за да видиш че като поднесе тогава вече цялата сила се пренася върху едната част на автомобила и може да се обърнеш.Ти си се обръщал казваш, но не казваш как. Ако си изхвърчал от завоя в някое дере какво очакваш, да не се обърнеш ли?!
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
                                Фиат Крома 1.9 16v+
                                Фиат Браво 1.6 16v
                                Фиат Мареа 1.6 16v

                                Коментар

                                Working...
                                X