Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Немога да я отмина с мълчание . Ти защо не мина през Италфеста да спорим по тази тема много хора те чакахме имаше и подготвена кола за практически тестове. Стига с тези клавир-"майсторски" изпълнения. Кой си ти , та аз съм длъжен да те убеждавам в нещо и изобщо струва ли си При тез налудничави твърдения аз невиждам нищо сериозно и затова немога да отмина темата . Утре ще решиш да твърдиш че на колата не и трябват 4 спирачни апарата а един , другите могат да се изолират За това ти трябва мониторинг :D няма да лъжеш децата
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #77
      Колеги, спазвайте добрия тон.

      Коментар


        #78
        Atanas71 написа:
        Немога да я отмина с мълчание . Ти защо не мина през Италфеста да спорим по тази тема много хора те чакахме имаше и подготвена кола за практически тестове. Стига с тези клавир-"майсторски" изпълнения. Кой си ти , та аз съм длъжен да те убеждавам в нещо и изобщо струва ли си При тез налудничави твърдения аз невиждам нищо сериозно и затова немога да отмина темата . Утре ще решиш да твърдиш че на колата не и трябват 4 спирачни апарата а един , другите могат да се изолират За това ти трябва мониторинг :D няма да лъжеш децата
        С постове от този тип доказваш че не можеш да спориш градивно,защото нищо не казваш в подкрепа на противното.Недоумявам каква е тази злоба в теб и как може толкова примитивно да спориш.Разбрахме ти мннението и ако не можеш да кажеш нещо в повече сериозно престани.Повтаряш се.Не е оргинално.

        Коментар


          #79
          Тоест да обобщим:Да се кара без стабилизираща щанга е глупост.Естествено допускаме,че може да се кара ВРЕМЕННО без стаб. щанга. Тъй ли е ? :D
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
          Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
          Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

          Коментар


            #80
            Противниците на мнението на Хаджов нека да обяснят защо мислят така, но логически и технически обосновано!Аз лично не съм много съгласен с него. При рязко завиване наляво (примерно) по-голямата част от тежестта се пренася на предно дясно колело. Предно ляво се стреми да се отлепи от пътя (понякога успява). Нека разгледаме случая, в който предно ляво колело няма контакт с пътя. Тогава цялата тежест на предницата се пренася на предно дясно колело. Ако допуснем, че контактната част на гумата с пътя е константа, то тогава общата контактна част на предницата е намаляла два пъти (защото едното колело е във въздуха). Това е съвсем хипотетично разгледано, защото при такова завиване предна дясна гума се "разплесква" повече, с което увеличава контактната си част с пътя. Въпроса е с колко и дали това е достатъно...Това са само някои от доводите ми да НЕ съм съгласен с колегата Хаджов. Моля всеки друг, който не споделя неговото мнение да обясни точно и ясно защо.
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              #81
              Колеги миналата година аз карах с свалена стабилизираща щанга 2 седмици градско в София и едно извънградско пътуване до Видин през Петрохан!На прав очастък няма никъкви проблеми.По завоите трябва много да се внимава,без щангата колата се накланя адски много-обръщането е много лесно в такава ситуация.Колата е Фиат типо 1.4 93’.Това е личен опит и не налагам на никой мнението си.Препоръчвам да не се маха щангата,колата се накланя много повече в завоите отколкото с щангата.Изглежда не напразно е сложена.
              Fiat Tipo
              Corsa b комби !

              Коментар


                #82
                Stefan Hadjov написа:
                Atanas71 написа:
                Немога да я отмина с мълчание . Ти защо не мина през Италфеста да спорим по тази тема много хора те чакахме имаше и подготвена кола за практически тестове. Стига с тези клавир-"майсторски" изпълнения. Кой си ти , та аз съм длъжен да те убеждавам в нещо и изобщо струва ли си При тез налудничави твърдения аз невиждам нищо сериозно и затова немога да отмина темата . Утре ще решиш да твърдиш че на колата не и трябват 4 спирачни апарата а един , другите могат да се изолират За това ти трябва мониторинг :D няма да лъжеш децата
                С постове от този тип доказваш че не можеш да спориш градивно,защото нищо не казваш в подкрепа на противното.Недоумявам каква е тази злоба в теб и как може толкова примитивно да спориш.Разбрахме ти мннението и ако не можеш да кажеш нещо в повече сериозно престани.Повтаряш се.Не е оргинално.
                Ти не се ли повтаряш аз казах каквото има и то е самата истина с която са съгласни много голям процент от четящите темата. Интересно е ти спориш сам срещу всички , и се опитваш да ни наложиш нещо което не е вярно по всякакъв начин и на всяка цена. Това че пишеш след забележка на модератор не те прави прав във спора. Ти плюеш върху труда на хиляди инженери работещи върху усъвършенстването на окачването на автомобила Налагаш си мнението по особен начин и постояно правиш опит за манипулации с изопачаване на чужди коментари , по начин по който на теб е удобно да наклониш спора. За да решим спора пусни една анкета ..."За и против ст.щанга"....и ако "За" е преобладаващо , то значи че това което си написал за мен по-горе важи за всички гласували със "ЗА" Хайде пусни анкета , това мисля е най-добрия начин да разберем какви са общите нагласи във форума по тази тема. А колкото за теб и мен се разбра че всеки си има свое мнение и държи на него.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #83
                  gamma написа:
                  Противниците на мнението на Хаджов нека да обяснят защо мислят така, но логически и технически обосновано!Аз лично не съм много съгласен с него. При рязко завиване наляво (примерно) по-голямата част от тежестта се пренася на предно дясно колело. Предно ляво се стреми да се отлепи от пътя (понякога успява). Нека разгледаме случая, в който предно ляво колело няма контакт с пътя. Тогава цялата тежест на предницата се пренася на предно дясно колело. Ако допуснем, че контактната част на гумата с пътя е константа, то тогава общата контактна част на предницата е намаляла два пъти (защото едното колело е във въздуха). Това е съвсем хипотетично разгледано, защото при такова завиване предна дясна гума се "разплесква" повече, с което увеличава контактната си част с пътя. Въпроса е с колко и дали това е достатъно...Това са само някои от доводите ми да НЕ съм съгласен с колегата Хаджов. Моля всеки друг, който не споделя неговото мнение да обясни точно и ясно защо.
                  Колега това го обеснявах точно и ясно в началото на темата но колегата умишлено не споменава за моите коментари . Защото новочетящите темата обикновено четат въпроса на темата , няколко коментара надолу и после последното по темата. Малко са хората изчели всичко. Колегата добре го знае това и веднага прави манипулация с изявление в стил:..."С постове от този тип доказваш че не можеш да спориш градивно,защото нищо не казваш в подкрепа на противното" Е как да спориш с човек когато веднъж си казал вече мнение по въпроса и след 15 негови поста вече е забравил и пак иска доказателства. Това градивно водене на спор ли е Не , не е и той го знае добре но с такива коментари като последния към мен се опитва да накланя везните към себе си и умаловажава чуждото мнение по темата.
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #84
                    Atanas71 написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Atanas71 написа:
                    Немога да я отмина с мълчание . Ти защо не мина през Италфеста да спорим по тази тема много хора те чакахме имаше и подготвена кола за практически тестове. Стига с тези клавир-"майсторски" изпълнения. Кой си ти , та аз съм длъжен да те убеждавам в нещо и изобщо струва ли си При тез налудничави твърдения аз невиждам нищо сериозно и затова немога да отмина темата . Утре ще решиш да твърдиш че на колата не и трябват 4 спирачни апарата а един , другите могат да се изолират За това ти трябва мониторинг :D няма да лъжеш децата
                    С постове от този тип доказваш че не можеш да спориш градивно,защото нищо не казваш в подкрепа на противното.Недоумявам каква е тази злоба в теб и как може толкова примитивно да спориш.Разбрахме ти мннението и ако не можеш да кажеш нещо в повече сериозно престани.Повтаряш се.Не е оргинално.
                    Ти не се ли повтаряш аз казах каквото има и то е самата истина с която са съгласни много голям процент от четящите темата. Интересно е ти спориш сам срещу всички , и се опитваш да ни наложиш нещо което не е вярно по всякакъв начин и на всяка цена. Това че пишеш след забележка на модератор не те прави прав във спора. Ти плюеш върху труда на хиляди инженери работещи върху усъвършенстването на окачването на автомобила Налагаш си мнението по особен начин и постояно правиш опит за манипулации с изопачаване на чужди коментари , по начин по който на теб е удобно да наклониш спора. За да решим спора пусни една анкета ..."За и против ст.щанга"....и ако "За" е преобладаващо , то значи че това което си написал за мен по-горе важи за всички гласували със "ЗА" Хайде пусни анкета , това мисля е най-добрия начин да разберем какви са общите нагласи във форума по тази тема. А колкото за теб и мен се разбра че всеки си има свое мнение и държи на него.
                    Не ти ли омръзна само празни приказки да пишеш.Напиши нещо конкретно и обосновано,подкрепено с теория,практика и т.н.Всичките ти постове се повтарят и се състоят от 30 все едни и същи думи.Ето ти един пост на колега от форума ако не си го прочел,върни се малко назад две страници.Колата е Брава:"Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит."Във всичките ми постове до сега аз съм го казал същото.А сега седни и него да го оплюеш в познатия ни твой стил.Защо Пунто няма стабил.щанга.Защо Голф 2 и 3 нямат.Ааа,забравих,немските инженери са олигофрени,трябвало е да дойдат да ги светнеш.Защо Клио няма,да бе и френските са същите.Абе въобще всички без тази щанга са такива.

                    Коментар


                      #85
                      Без ст. щанга вътрешното колело в завой заедно с пружината си неконтролеруемо се опитва да даде максимален крен на колата като освобождава напрежението на пружината , повлияно допълнително от нарастващите центробежни сили това снижава устоичивоста на колата. Ето в това трябва да се убедиш , колата става по-комфортна но не и по устоичива в завой. Това неконтролирано разпъване на пружината на вътрешните колела води до повдигане центъра на тежеста на купето с това увеличава осезаемо центробежните сили и влошава общата кондиция на самото шаси. Заключение: Колата е по устойчива в завой със стабилизаторна щанга. Тя ограничава наклона на шасито с което държи центъра на тежеста ниско близо до положението му преди завоя. Повишава устойчивоста и улеснява управлението на автомобила.
                      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                      Коментар


                        #86
                        То пък Пунтото и Клио-то са едни образци на устойчивостта та ги даваш за пример- преди 2 седмици ме возиха в едно пунто което при взимането на завоите имах чувството че всеки момент ще се катурне.При Голфа и Клио-то положението е същото, така се клатушкат при резки маневри че ме е страх да се возя в такива коли. Пусто ми се губи едно клипче отпреди години как на Москвич 12-ка бяха сложили 2 стабилизиращи щанги отпред и после го снимаха как взима 90 градусов завой и колата почти не се наклони (а Москвича не е от най-стабилните коли по принцип). А и като ще се дават примери за махната щанга що не цитирате колегата с типото няколко поста по-нагоре дето каза че щял да се обърне по Петрохан с разкачената стаб. щанга?
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          #87
                          bmahob написа:
                          Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
                          Няма да оспорвам този факт, но по твоята логика често няма и уред за температура на водата.Значи може и без него.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #88
                            Atanas71 написа:
                            Без ст. щанга вътрешното колело в завой заедно с пружината си неконтролеруемо се опитва да даде максимален крен на колата като освобождава напрежението на пружината , повлияно допълнително от нарастващите центробежни сили това снижава устоичивоста на колата. Ето в това трябва да се убедиш , колата става по-комфортна но не и по устоичива в завой. Това неконтролирано разпъване на пружината на вътрешните колела води до повдигане центъра на тежеста на купето с това увеличава осезаемо центробежните сили и влошава общата кондиция на самото шаси. Заключение: Колата е по устойчива в завой със стабилизаторна щанга. Тя ограничава накона на шасито с което държи центъра на тежеста ниско близо до положението му преди завоя. Повишава устойчивоста и улеснява управлението на автомобила.
                            Абсолютно неверно твърдение.Няма неконтролирано разпъване на пружината на колелото.Тя е свита толкова колкото е товара върху нея и това е точно предимството в случая,защото държи колелото в максимално добро сцепление с пътя.В случая който цитираш ти,вътрешното колело губи сцепление с пътя и се нарушава стабилноста.Това съм го повторил 20 пъти,но ти си знаеш все едно и също.Това че колата се накланя в завой,не значи че е нестабилна,а значи че крена и е по голям.Нестабилната кола се изнася от пътя,завърта независимо колко е наклонена в завоя.Кола никога не се обръща от голям крен.Преди да се обърне тя поднася.Не гледа ли клипчетата,там видя ли обърнати коли.Защо не се обръща Пунто,което е без тази щанга и е кола със сравнително висок център на тежеста.Разсъжденията ти са напълно погрешни.Нали карам без щанга и никога не съм загубил стабилност,но ти въобще качвал ли си се на кола без щанга.Вземи едно Пунто,вземи един Голф и виж какво става в завой.Омръзна ми от твоите заядливи постове.До утре да ти обяснявам не можеш да разбереш.Па вземи и попрочети малко нещо странично.Стига едно и също.

                            Коментар


                              #89
                              Stefan Hadjov написа:
                              Atanas71 написа:
                              Без ст. щанга вътрешното колело в завой заедно с пружината си неконтролеруемо се опитва да даде максимален крен на колата като освобождава напрежението на пружината , повлияно допълнително от нарастващите центробежни сили това снижава устоичивоста на колата. Ето в това трябва да се убедиш , колата става по-комфортна но не и по устоичива в завой. Това неконтролирано разпъване на пружината на вътрешните колела води до повдигане центъра на тежеста на купето с това увеличава осезаемо центробежните сили и влошава общата кондиция на самото шаси. Заключение: Колата е по устойчива в завой със стабилизаторна щанга. Тя ограничава накона на шасито с което държи центъра на тежеста ниско близо до положението му преди завоя. Повишава устойчивоста и улеснява управлението на автомобила.
                              Абсолютно неверно твърдение.Няма неконтролирано разпъване на пружината на колелото.Тя е свита толкова колкото е товара върху нея и това е точно предимството в случая,защото държи колелото в максимално добро сцепление с пътя.В случая който цитираш ти,вътрешното колело губи сцепление с пътя и се нарушава стабилноста.Това съм го повторил 20 пъти,но ти си знаеш все едно и също.Това че колата се накланя в завой,не значи че е нестабилна,а значи че крена и е по голям.Нестабилната кола се изнася от пътя,завърта независимо колко е наклонена в завоя.Кола никога не се обръща от голям крен.Преди да се обърне тя поднася.Не гледа ли клипчетата,там видя ли обърнати коли.Защо не се обръща Пунто,което е без тази щанга и е кола със сравнително висок център на тежеста.Разсъжденията ти са напълно погрешни.Нали карам без щанга и никога не съм загубил стабилност,но ти въобще качвал ли си се на кола без щанга.Вземи едно Пунто,вземи един Голф и виж какво става в завой.Омръзна ми от твоите заядливи постове.До утре да ти обяснявам не можеш да разбереш.Па вземи и попрочети малко нещо странично.Стига едно и също.
                              Има неконтролеруемо разпъване на пружината защото ако има ст.щанга тя контролира пружината да не се разпъва и накланя колата , като за това копира не напълно сгънатоста на пружината на външноно колело. А защо не напълно защото щангата се усуква. Лесно и просто но ти навлизаш в каквили не увъртания за да не се съгласиш По второто подчертано от мен с червено: Това що за коментар е правиш опит да настроиш модератор срещу мен ли . Кое е заядливо в моите постове , това че казвам истината която не ти изнася ли. Пусни анкета , казах ти . Така ще наблюдаваме и нека колегите решат.
                              Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                              Коментар


                                #90
                                Stefan Hadjov написа:
                                Atanas71 написа:
                                Без ст. щанга вътрешното колело в завой заедно с пружината си неконтролеруемо се опитва да даде максимален крен на колата като освобождава напрежението на пружината , повлияно допълнително от нарастващите центробежни сили това снижава устоичивоста на колата. Ето в това трябва да се убедиш , колата става по-комфортна но не и по устоичива в завой. Това неконтролирано разпъване на пружината на вътрешните колела води до повдигане центъра на тежеста на купето с това увеличава осезаемо центробежните сили и влошава общата кондиция на самото шаси. Заключение: Колата е по устойчива в завой със стабилизаторна щанга. Тя ограничава накона на шасито с което държи центъра на тежеста ниско близо до положението му преди завоя. Повишава устойчивоста и улеснява управлението на автомобила.
                                Абсолютно неверно твърдение.Няма неконтролирано разпъване на пружината на колелото.Тя е свита толкова колкото е товара върху нея и това е точно предимството в случая,защото държи колелото в максимално добро сцепление с пътя.В случая който цитираш ти,вътрешното колело губи сцепление с пътя и се нарушава стабилноста.Това съм го повторил 20 пъти,но ти си знаеш все едно и също.Това че колата се накланя в завой,не значи че е нестабилна,а значи че крена и е по голям.Нестабилната кола се изнася от пътя,завърта независимо колко е наклонена в завоя.Кола никога не се обръща от голям крен.Преди да се обърне тя поднася.Не гледа ли клипчетата,там видя ли обърнати коли.Защо не се обръща Пунто,което е без тази щанга и е кола със сравнително висок център на тежеста.Разсъжденията ти са напълно погрешни.Нали карам без щанга и никога не съм загубил стабилност,но ти въобще качвал ли си се на кола без щанга.Вземи едно Пунто,вземи един Голф и виж какво става в завой.Омръзна ми от твоите заядливи постове.До утре да ти обяснявам не можеш да разбереш.Па вземи и попрочети малко нещо странично.Стига едно и също.
                                Е какво сцепление в завой може да се очаква от колело,което е вътрешно на завоя- от него зависи точно нищо- като се наклони колата контактната му площ (дори да има такава с махната щанга) е 2-3 см и като товара не ляга на тях дали компенсират по-голямото накланяне на каросерията което води до дестабилизиране. Аз съм се качвал точно на колите без щанги които цитираш- е мерси да ме возят на такава, няма нищо общо като стабилност с Бравото ми сравнявай Голфа ако щеш,че Пунтото не е същия клас.
                                Фиат Крома 1.9 16v+
                                Фиат Браво 1.6 16v
                                Фиат Мареа 1.6 16v

                                Коментар

                                Working...
                                X