BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Махане на стабилизираща щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
Stefan Hadjov написа:Danchojn написа:Торсионната щанга, доколкото знам, намалява накланянето на автомобила в завой. Това все пак е важен възел и не е поставен случайно. Тези които карат offroad ги махат за удължаване на ходовете.Съвета ми към колегата пуснал темата е да я откачи, пробва, но да си намери проблема. След като го реши да си върне щангата.
Коментар
-
аз съм сменях щанагата на Пунтото, интересното е че щанга на пунтото се слага на моделите над 70 коня, 60,55 няма щанга!Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Хубаво де без щанга 4-те колела правели контакт с пътя,ама тежестта която ляга на вътрешните откъм завоя колела е нищожна,камо ли да има сцепление и да прави колата по-стабилна. Може би тия коли от пистовите шампионати с твърдите окачвания при които всеки завой е на 3 колела нямат поведение на пътя?!Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Airfan написа:Задавам един тъп въпрос - вдигам колата на крик от дясно. Лявото колело се е прибрало нагоре, а дясното е във въздуха. Откачам щангата от биелетата, в резултат на което щангата подскача с як напън надолу, а не нагоре. Защо? Според описаните примери, би следвало щангата да се метне нагоре.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Извинявам се за намесата,по принцип не разбирам много от коли от стабилизиращи щанги още по малко,но някой замислял ли се е какво се случва,ако от ляво седне шофер 130кг,а от дясно няма никой.Та по-мойто скромно мнение от части и това е част от предназначението ,дори за визия при спрял автомобил.Казах ,че съм лайк затова не ме съдете строго,МОЛЯ.Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
Ами да, колегата Аirfan е прав!!! Я се замислете всички и се засрамете! Щангата е хваната за купето в две точки. В ляво и дясно и съответно отделно за всеки носач! Когато купето се наклони на ляво,примерно, то натиска щангата в точката на захвата си в купето в лявата половина, а разтоянието между левия носач (респективно щангата) и пътя е винаги едно и също. Т.Е. купето свива лявата пружина, и в ляво не натиска щангата в областа на носача надолу(защото тя е свързана чрез биалетката в долната част на амортисьора), ами я натиска в областа на захвата си, в лявата половина на купето! Така от получелото се усукване, щангата в дясната си част (поради своята извита в страните си геометрия) се измята в посока надолу и се стреми да натиска дясното колело, към по добро сцепление. Това важи обаче само при завой, или когато колата е наклонена-от повдигане с крик примерно.В друга ситуация, когато лявото колело стъпи на бурдюр да речем, а дясното е по надолу на асвалта, купето не е наклонено толкова и натиска му в областа на захвата на щангата в купето е равномерен в двете точки. Тогава щангата не се усуква в областа на носачите противоположно(поради равномерния натиск в средата) и се стреми да държи купето хоризонтално. Гениално Уотсън!!! За да се доуверя дали съм прав в разсъжденията си, утре ще направя тест както го е описал колегата Airfan. Луд умора няма.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Ами да, колегата Аirfan е прав!!! Я се замислете всички и се засрамете! Щангата е хваната за купето в две точки. В ляво и дясно и съответно отделно за всеки носач! Когато купето се наклони на ляво,примерно, то натиска щангата в точката на захвата в купето в лявата половина а разтоянието между левия носач (респективно щангата) и пътя е винаги едно и също. Т.Е. купето свива лявата пружина, но в ляво не натиска щангата в областа на носача надолу(защото тя е свързана чрез биалетката в долната част на амортисьора), ами я натиска в областа на захвата в лявата половина на купето. Така от получелото се усукване, щангата в дясната си част (поради своята извита в страните си геометрия) се измята в посока надолу и се стреми да натиска дясното колело, към по добро сцепление. За да се доуверя дали съм прав в разсъжденията си, утре ще направя тест както го е описал колегата Airfan. Луд умора няма.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:iuly_vn написа:Ами да, колегата Аirfan е прав!!! Я се замислете всички и се засрамете! Щангата е хваната за купето в две точки. В ляво и дясно и съответно отделно за всеки носач! Когато купето се наклони на ляво,примерно, то натиска щангата в точката на захвата в купето в лявата половина а разтоянието между левия носач (респективно щангата) и пътя е винаги едно и също. Т.Е. купето свива лявата пружина, но в ляво не натиска щангата в областа на носача надолу(защото тя е свързана чрез биалетката в долната част на амортисьора), ами я натиска в областа на захвата в лявата половина на купето. Така от получелото се усукване, щангата в дясната си част (поради своята извита в страните си геометрия) се измята в посока надолу и се стреми да натиска дясното колело, към по добро сцепление. За да се доуверя дали съм прав в разсъжденията си, утре ще направя тест както го е описал колегата Airfan. Луд умора няма.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:BO написа:iuly_vn написа:Ами да, колегата Аirfan е прав!!! Я се замислете всички и се засрамете! Щангата е хваната за купето в две точки. В ляво и дясно и съответно отделно за всеки носач! Когато купето се наклони на ляво,примерно, то натиска щангата в точката на захвата в купето в лявата половина а разтоянието между левия носач (респективно щангата) и пътя е винаги едно и също. Т.Е. купето свива лявата пружина, но в ляво не натиска щангата в областа на носача надолу(защото тя е свързана чрез биалетката в долната част на амортисьора), ами я натиска в областа на захвата в лявата половина на купето. Така от получелото се усукване, щангата в дясната си част (поради своята извита в страните си геометрия) се измята в посока надолу и се стреми да натиска дясното колело, към по добро сцепление. За да се доуверя дали съм прав в разсъжденията си, утре ще направя тест както го е описал колегата Airfan. Луд умора няма.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Аз си мисля, че сте в грешка, вчера закачих моята щанга и си беше когато от дясно е на земята а лявото колело е във въздуха трябваше да натискам щангата към земята за да я закача, нещо бъркате. Като цяло идеята на тази щанга е да се опита да държи право купето на автомобила. Стефан също е прав, че когато на завой се надигне и щангата ще повлияе отрицателно, но ще е отрицателно когато автомобила като цяло си е навирен. Ако си стой изправен в завоя то тогава може би е помогнала и тя е допринесла за това да стой изправен. Всеки е гледал автомобилни състезания и много добре знае, че там окачването е максимално твърдо за да се избегнат тези накланяния и все пак в завоите е на две-три гуми :D Няма смисъл от този спор, единственото което ще добавя е, че не трябва да се подстрекават потребителите да си отстраняват каквото и да било по окачването защото някой може да си счупи главата.
Коментар
-
Ебаси тъпия спор се е получил тука и то само щото чичо Стефчо е твърдоглав експериментатор :D Ся предлагам спецялно на него, а и на тия дето мислят да се доверят на техническия му гении и да си разкарат стабилизиращите щанги да прочетат убаво за кво се слага туй нящо по колите и после мое споделят дали гуруто чичо Стефчо е прав и видиш ли производителите са сложили тоз чарк по колите само с идеята да ни ги напраят по-нестабилни и да ни пробат нервите и рефлексите само.Ето линка: http://en.wikipedia.org/wiki/Sway_barЖелая ви, приятно четене
Коментар
-
Колеги, мисля че единствения начин да се докаже кой е прав е да се избере една кола и един завой и да се пробва с една и съща скорост, със и без щанга какво ще стане! След като анализираме резултатите ще разберем!Атанас и Стефан - мисля че няма човек във форума, който да не е наясно, че и двамата имате солидни знания! Струва ли си за една щанга да си имате зъб ?Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар