Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Махане на стабилизираща щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
-
TIP написа:Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:Тук доста се обърка , но тези примери които ги даваш противоречат на някои физични закони
Коментар
-
Atanas71 написа:Защо комплектите за тунинговане на окачване[спортни пакети] Предлагат дори и кухи стабилизиращи щанги известни със своята пъргавина на реакция спрямо плътните
Коментар
-
Преди седмица имаше точно тема за стабилизиращата щанга за едно Стило.Тогава написах, че махането на щангата не е хубаво.ДА, вярно е, че като я махнеш, нормалния потребител няма при нормално каране да усети липсата й.Махал съм щанга, карал съм, возенето става може би една идея по-меко.Ако завиваш малко наляво и надясно, за да видиш дали колата е по-нестабилна, не е достатъчно.@Stefan HadjovАз ще докажа с чисти физични закони защо грешиш.За да не обръщаме темата пак на някакъв вид спор, за това си затраях в другата тема.Ти каза, че окачването и геометрията на окачването нямат значение.Аз ще ти кажа, че има огромно значение.Също ще ти кажа, че оказва голямо значение за двете понятия - oversteer и understeerАко дойде момента да изпиташ на живо тези две понятия в реална ситуация, гарантирам ти, че ще видиш разликата.Може с махнатата ти щанга да си направиш експеримент точно на горните понятия. Да си харесаш завой някъде и да видиш разликата в пределната скорост с която ще вземеш завоя. ГАРАНТИРАМ ти, че ще видиш разликата!Направи си ти този експеримент!Съветвам те да прочетеш при липсата на стабилизираща щанга какво става с:1. Страничния наклон на колелото в геометрията (camber)2. Център на тежестта.Просто няма смисъл от спорове.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Преди седмица имаше точно тема за стабилизиращата щанга за едно Стило.Тогава написах, че махането на щангата не е хубаво.ДА, вярно е, че като я махнеш, нормалния потребител няма при нормално каране да усети липсата й.Махал съм щанга, карал съм, возенето става може би една идея по-меко.Ако завиваш малко наляво и надясно, за да видиш дали колата е по-нестабилна, не е достатъчно.@Stefan HadjovАз ще докажа с чисти физични закони защо грешиш.За да не обръщаме темата пак на някакъв вид спор, за това си затраях в другата тема.Ти каза, че окачването и геометрията на окачването нямат значение.Аз ще ти кажа, че има огромно значение.Също ще ти кажа, че оказва голямо значение за двете понятия - oversteer и understeerАко дойде момента да изпиташ на живо тези две понятия в реална ситуация, гарантирам ти, че ще видиш разликата.Може с махнатата ти щанга да си направиш експеримент точно на горните понятия. Да си харесаш завой някъде и да видиш разликата в пределната скорост с която ще вземеш завоя. ГАРАНТИРАМ ти, че ще видиш разликата!Направи си ти този експеримент!Съветвам те да прочетеш при липсата на стабилизираща щанга какво става с:1. Страничния наклон на колелото в геометрията (camber)2. Център на тежестта.Просто няма смисъл от спорове.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:Защо комплектите за тунинговане на окачване[спортни пакети] Предлагат дори и кухи стабилизиращи щанги известни със своята пъргавина на реакция спрямо плътнитеФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
@BOТи си мислещ човек и ти давам следната ситуация върху която да размислиш.Караш кола със ст.щанга,остър десен завой и влизаш с гранична скорост за поднасяне,но все още колата не е поднесла.Какво става в такъв момент:В резултат на центробейната сила предно ляво колело е набрано нагоре максимално,колата се е набила в посока предно ляво колело.Поради това че щангата е вързана между лявия и десния носач на колата,то тя надига десния нагоре и така че силата на сцепление с пътната настилка е изключително малка,защото силата на сцепление с пъте F=f.G .f e коеф.на триене на гумата с пътя а G етеглото в този момент върху гумата.Има случаи когато това тегло е 0 или близко до 0 заради това повдигане нагоре.И така F=f.0=0.T.e. в най критичния момент в самия завой колата ти се указва на три колела.За каква стабилност в завой ми говориш.Какво става когато си без тази щанга.Ами всяко колело си натиска с собствената си тежест върху пътната настилка и няма нищо което да му пречи.Центъра на тежеста на колата по височина няма никакво значение в този случай къде е.А помисли ,ама по задълбочено.
Коментар
-
Atanas71 написа:Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:Защо комплектите за тунинговане на окачване[спортни пакети] Предлагат дори и кухи стабилизиращи щанги известни със своята пъргавина на реакция спрямо плътните
Коментар
-
Точно в това , ама точно в това което си написал се крие голямата грешка и заблуждение. Действие на ст.щанга в завой е да сгъне почити толкова колкото външното , не натовареното вътрешно колело и да не му дава да разпъне пружината си . При липса на щангата , пружината на вътрешното колело изпълва хода си в ход разпъване и действа на шасито като лост в опит да го обърне. Обяснено по народно му При това положение крена е голям а центъра на тежеста високо . Не за друго шофиорите на такива автомобили се накланят като навигатор-балансьори в колата в опит да я задържат на пътяФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:Защо комплектите за тунинговане на окачване[спортни пакети] Предлагат дори и кухи стабилизиращи щанги известни със своята пъргавина на реакция спрямо плътнитеФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@BOТи си мислещ човек и ти давам следната ситуация върху която да размислиш.Караш кола със ст.щанга,остър десен завой и влизаш с гранична скорост за поднасяне,но все още колата не е поднесла.Какво става в такъв момент:В резултат на центробейната сила предно ляво колело е набрано нагоре максимално,колата се е набила в посока предно ляво колело.Поради това че щангата е вързана между лявия и десния носач на колата,то тя надига десния нагоре и така че силата на сцепление с пътната настилка е изключително малка,защото силата на сцепление с пъте F=f.G .f e коеф.на триене на гумата с пътя а G етеглото в този момент върху гумата.Има случаи когато това тегло е 0 или близко до 0 заради това повдигане нагоре.И така F=f.0=0.T.e. в най критичния момент в самия завой колата ти се указва на три колела.За каква стабилност в завой ми говориш.Какво става когато си без тази щанга.Ами всяко колело си натиска с собствената си тежест върху пътната настилка и няма нищо което да му пречи.Центъра на тежеста на колата по височина няма никакво значение в този случай къде е.А помисли ,ама по задълбочено.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Atanas71 написа:Точно в това , ама точно втова което си написал се крие голямата грешка и заблуждение. Действие на ст.щанга в завой е да сгъне почити толкова колкото външното , не натовареното вътрешно колело и да не му дава да разпъне пружината си . При липса на щангата , пружината на вътрешното колело изпълва хода си в ход разпъване и действа на шасито като лост в опит да го обърне. Обяснено по народно му При това положение крена е голям а центъра на тежеста високо . Не за друго шофиорите на такива автомобили се накланят като навигатор-балансьори в колата в опит да я задържат на пътя
Коментар
-
Абе човек те автомобилните производители си знаят работата.Половината коли я нямат тази щанга.Голфа е с абсолютно съшата геометрия и конструкция на предния мост като на Браво и я няма.Наистина много трудно се кара Голф,по завоите е трагедия.Обръща се защото пружината го повдига и толкова го повдига на високо че той се обръща.Новото Clio също се обръща и също е опасно.Недей да спориш че е смешно.
Коментар
-
BO написа:Stefan Hadjov написа:@BOТи си мислещ човек и ти давам следната ситуация върху която да размислиш.Караш кола със ст.щанга,остър десен завой и влизаш с гранична скорост за поднасяне,но все още колата не е поднесла.Какво става в такъв момент:В резултат на центробейната сила предно ляво колело е набрано нагоре максимално,колата се е набила в посока предно ляво колело.Поради това че щангата е вързана между лявия и десния носач на колата,то тя надига десния нагоре и така че силата на сцепление с пътната настилка е изключително малка,защото силата на сцепление с пъте F=f.G .f e коеф.на триене на гумата с пътя а G етеглото в този момент върху гумата.Има случаи когато това тегло е 0 или близко до 0 заради това повдигане нагоре.И така F=f.0=0.T.e. в най критичния момент в самия завой колата ти се указва на три колела.За каква стабилност в завой ми говориш.Какво става когато си без тази щанга.Ами всяко колело си натиска с собствената си тежест върху пътната настилка и няма нищо което да му пречи.Центъра на тежеста на колата по височина няма никакво значение в този случай къде е.А помисли ,ама по задълбочено.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Няма ли един от спорещите да седне да направи тест в реално време без нея и да каже наистина какво е установил.По зле ли е или все тая.Така може до утре да си говориме и спориме,без резилтат.На едната кола съм със стаб.щанга,на другата съм без и мога да направя много,ама много добра разлика и ползата от нея.А колата на Жена ми пък въобще фабрично е без токова нещо.Още не се е обърнала по завоите.Камбера има функция в завой и тои си действа много добре при външното колело,за вътрешното не.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар