Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    pi4_s_bravo написа:
    ilko-gd написа:
    pi4_s_bravo точно това е целта на щангата, част от силата която действа на външните колела да се пренесе върху вътрешните.А и наистина, кола от наклон не се обръща да знаеш, можеш да пробваш. Докато не ти поднесе ще си стои на пътя защото ще има сцепление и гумите ще я държат.
    Ти преобръщал ли си се с кола за да знаеш,защото аз съм се и ти казвам че не поднесе а си се катурна. Кажи ти пробвал ли си това дето твърдиш или си поредния от теоретиците зад клавиатурата?
    Кола не може да се обърне от накланяне в завой.Бъркаш.Катурнал си се или защото си я подпрял в нещо след поднасяне или е попаднала в нисък банкет или канафка.Или нещо подобно.Аз ще ти дам моята кола на плац да се опиташ да я обърнеш в какъвто си искаш завой.Може много да се наклони.може да поднесе,но обръщане НИКОГА!!

    Коментар


      Добре сега и с мене ли ще спориш сякаш си бил там. Убеждавам се ,че го правиш само за да има спор. Асфалта беше абсолютно равен и имаше следи единствено от това къде гумите след повдигането хващат на външната си част и захапват отведнъж след което се катурва колата.Искаше практика-ето ти практика ама пак се спори.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        Ами за това говорим. Като се е наклонила едните колела са се повдигнали, изгубили са сцеплението и така всичката сила дето действа пада на другите. Те като не могат да я удържат тя трябва да отиде някъде и обръща колата. В случая с теб това става много бързо защото явно с голяма скорост си завъртял много волана. И в клиповете се вижда как се взимат завоите на състезание и че едната част от колата остава във въздуха - точно тази сила ако е по-голяма няма само да я повдигне ами ще я обърне.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          pi4_s_bravo написа:
          На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
          Това са абсолютни фантасмагории.Не може да стане това никога.Взами отиди на един плац и виж какво става и недей да говори небивалици.Колата ти не е захапала асфалта,а е захапала някой бордюр след поднасяне и си се обърнал.

          Коментар


            Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.Ето ти клип на едно БМВ как при дестабилизиране от накланяне и наличие на достатъчно сцепление се обръща. http://vbox7.com/play:1e554d13
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              Stefan Hadjov написа:
              pi4_s_bravo написа:
              На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
              Това са абсолютни фантасмагории.Не може да стане това никога.Взами отиди на един плац и виж какво става и недей да говори небивалици.Колата ти не е захапала асфалта,а е захапала някой бордюр след поднасяне и си се обърнал.
              Искаш да ти докарам 2-ма свидетели ли или да пишеме клетвена декларация? Да ходя утре да ти снимам мястото,или ще кажеш че не е било там?
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                pi4_s_bravo написа:
                Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.
                Колкото и да се наклони каросерията не води до ОБРЪЩАНЕ,НЕ ВОДИ!!!!Обръщане само в сънищата на някои.Винаги поднася и никога не се обръща.Това важи и за вановете и за микробусите,и за джиповете идр.Обръщане може да се случи само след поднасяне.

                Коментар


                  pi4_s_bravo написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  pi4_s_bravo написа:
                  На абсолютно равен път стана при рязък завой- не поднесе грам а от накланянето на каросерията се повдигна вътрешната част откъм завоя и колелата захапаха асфалта. Това не говориме за Фиата де,ама нещата са принципни,в случая се твърди че накланянето не пречи затова казах тоя пример щото явно пречи.
                  Това са абсолютни фантасмагории.Не може да стане това никога.Взами отиди на един плац и виж какво става и недей да говори небивалици.Колата ти не е захапала асфалта,а е захапала някой бордюр след поднасяне и си се обърнал.
                  Искаш да ти докарам 2-ма свидетели ли или да пишеме клетвена декларация? Да ходя утре да ти снимам мястото,или ще кажеш че не е било там?
                  1000 души свидетели да докараш-НИКОГА!!!Недей да говориш смехории,ами си вземи колата и отиди утре-неделя е има много празни места и се опитай да я обърнеш.Да,ама не.Няма да се получи.Ще ти поднесе.

                  Коментар


                    По бързо че се забавлявам до 10-та страница и отивам да си лягам.Липсва ми Атанас да се посмея малко.

                    Коментар


                      http://vbox7.com/play:cec297b7 Това чероки дори да кажеш че леко поднесе се обърна щото се наклони и хвана сцепление,или не е така?
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        pi4_s_bravo написа:
                        Ами така де нали това и аз казвам- прекаленото повдигане на каросерията води до преобръщане при достатъчно налично сцепление- в другия случай поднася. Нали целия въпрос се върти около това,че като се повдигала повече колата без щанга нямало да се обърне.Ето ти клип на едно БМВ как при дестабилизиране от накланяне и наличие на достатъчно сцепление се обръща. http://vbox7.com/play:1e554d13
                        Клипа е идеален и доказва точно това което се мъча в 8 стр.да обясня на Атанас.Колата се обърна след като загуби сцепление с пътя и поднесе.От накланяне-НИКОГА!!!А сцепление се губи-Атанас знае кога.Наклона или крена не обръща никога кола.Това го запомнете.

                        Коментар


                          pi4_s_bravo написа:
                          http://vbox7.com/play:cec297b7 Това чероки дори да кажеш че леко поднесе се обърна щото се наклони и хвана сцепление,или не е така?
                          Случая с Черокито е съвсем друг.Колата поднася в завой и не се обръща.Обръщането стана в прав участък след употреба на жестока спирачка и засичане с волана.Това беше търсено обръщане.В завой не може да се обърне от накланяне.Тук е спора.

                          Коментар


                            pi4_s_bravo написа:
                            http://vbox7.com/play:cec297b7 Това чероки дори да кажеш че леко поднесе се обърна щото се наклони и хвана сцепление,или не е така?
                            Не е така!

                            Коментар


                              Колега Хаджов, понеже искаш да водим градивен спор, моля отговори ми на въпросите ми към теб, който ти уекинко игнорира няколко страници назад (5-а страница)!

                              Коментар


                                Леко встрани от темата - двигателят ми на Дедрата има балансиращи валове. На Темпрата ми беше абсолютно същият двигател, без балансиращи валове. В момента ремъкът на балансиращите ми валове е махнат, а те не са застопорени. Въпреки това, на пръв поглед няма абсолютно никаква разлика.Мисля, че има достатъчно аналогия.Смисълът е следния - без стабилизираща щанга може, но е желателно да я има. При разглеждане на напречната стабилност на автомобилите в завой има 2 критични скорости - критична скорост за странично плъзгане, и критична скорост за преобръщане.При повечето автомобили - ВСИЧКИ леки, повечето товарни и автобуси, Vкр за странично плъзгане е по-ниска от тази за преобръщане. Затова Хаджов е прав, че автомобилите първо поднасят, и след това се преобръщат. Товарни автомобили с високо разположен товар например, или двуетажни автобуси, е възможно да започнат преобръщане без поднасяне. Наличието на стабилизираща щанга оказва влияние на критичната скорост за преобръщане, като я повишава с около 2-3 %. Туй то.Чисто теоретично, във формулата, определяща Vкр преобръщане един коефициент е 0.97 ако няма стабилизираща щанга, и от 0.98 до 1.0 ако има такава.Със стабилизираща щанга получаваш малко повече стабилност в завой, за сметка на по-твърдо возене.Отговорът на въпроса, дали може или не без стабилизираща щанга се крие в наличието на едни и същи автомобили с и без такава. Щом има същата каросерия без такава шанга, значи без нея може.@Атанас71 - как не се запознахме на Италфеста?!

                                Коментар

                                Working...