Добре се е сетил колегата Airfan да направи този експеримент,но или не се изказва правилно,или блъфира,или е объркал носача с щангата.biser_as добре цитира wikipedia,но това е за обяснение за обща употреба.Има доста по сериозни материяли по този въпрос.От спора който се разви и така ожесточено се ангажираха някои колеги аз смятам че може да се направят следните важни изводи:1.Тази щанга се слага единствено да намали напречните колебания на колата при движение и най вече да намали крена в завой и за нищо друго.Който твърди друго не е запознат добре с теорията за устойчивоста и управляемоста на колата.2.Няма никакви стабилизиращи функции от които да се ползва колата.3.Слага се на едни коли,на други не.Слага се предимно на по скъпите модели с оглед по висок комфорт-по малък крен в завой.Това е единствената полза от тази щанга.4.Пределно ясно е че вътрешното колело на колата в завой има стремеж да се отдели от пътната настилка и с това да намали сцеплението на едно от колелата с пътя.Точно тук е компромиса който допускат инженерите и това е цената която се плаща за по доброто напречно поведение когато колата е със стаб щанга.В техниката винаги е така,когато подобриш един показател то винаги е за сметка на разваляне на друг.И за това се прави компромис.5.Какво се печели от наличие на стаб.щанга вече е ясно.Добре е да се каже какво се губи от нея.Предния мост става частично зависим,по нечувствителен към неравностите на пътя,колата вози по твърдо,по шумно и не копира пътната настилката добре.Защо е така,ами защото едното колело се съобразява с другото.Не може всяко поотделно да копира пътните неравности само за себе си.Ако лявото преминава през изпъкнала бобуна принуждава и дясното да се повдигне,независимо че няма нищо под него,и колата цялата подскача нагоре.Когато е дупка от ляво,тогава дясната част на колата се повдига без да е необходимо.Това трябва да се разбере от всички спорещи!!6.За недостатъка в завой,след тези експерименти с дигането на крик предполагам всички го разбраха и няма повече да го коментирам.Който още се съмнява да си вдигне колата на крик от дясно,което е почти същото състояние на колата в завой и да види какво става с дясното колело-има ли стремеж да се вдига нагоре или няма.7.Никой не призовава никой да си маха щангата.Спора възникна може ли без нея.Разбира се че може след като половината коли я нямат.Това че крена ще е малко по голям в завой,това не е от особено значение.Призовавах само всеки който се съмнява да направи опит без нея и тогава да спори.Ако на някой водач на кола му махнеш щангата без да му кажеш,надали въобще ще разбере че я няма,по същия начин както много които карат коли без тази щанга знаят че я нямат. Накрая призовавам колегите които по един или друг начин не са съгласни с нещо и когато то се разминава с техните възгледи да не реагират така бурно и си служат с епитети и определения.Единствения нячин да убедиш някой в правотата си да изтъкнеш адекватни аргументи а не предположения и лични обиди.Поздрави и приятен weekend.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Махане на стабилизираща щанга
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Stefan Hadjov написа:Добре се е сетил колегата Airfan да направи този експеримент,но или не се изказва правилно,или блъфира,или е объркал носача с щангата.biser_as добре цитира wikipedia,но това е за обяснение за обща употреба.Има доста по сериозни материяли по този въпрос.От спора който се разви и така ожесточено се ангажираха някои колеги аз смятам че може да се направят следните важни изводи:1.Тази щанга се слага единствено да намали напречните колебания на колата при движение и най вече да намали крена в завой и за нищо друго.Който твърди друго не е запознат добре с теорията за устойчивоста и управляемоста на колата.2.Няма никакви стабилизиращи функции от които да се ползва колата.3.Слага се на едни коли,на други не.Слага се предимно на по скъпите модели с оглед по висок комфорт-по малък крен в завой.Това е единствената полза от тази щанга.4.Пределно ясно е че вътрешното колело на колата в завой има стремеж да се отдели от пътната настилка и с това да намали сцеплението на едно от колелата с пътя.Точно тук е компромиса който допускат инженерите и това е цената която се плаща за по доброто напречно поведение когато колата е със стаб щанга.В техниката винаги е така,когато подобриш един показател то винаги е за сметка на разваляне на друг.И за това се прави компромис.5.Какво се печели от наличие на стаб.щанга вече е ясно.Добре е да се каже какво се губи от нея.Предния мост става частично зависим,по нечувствителен към неравностите на пътя,колата вози по твърдо,по шумно и не копира пътната настилката добре.Защо е така,ами защото едното колело се съобразява с другото.Не може всяко поотделно да копира пътните неравности само за себе си.Ако лявото преминава през изпъкнала бобуна принуждава и дясното да се повдигне,независимо че няма нищо под него,и колата цялата подскача нагоре.Когато е дупка от ляво,тогава дясната част на колата се повдига без да е необходимо.Това трябва да се разбере от всички спорещи!!6.За недостатъка в завой,след тези експерименти с дигането на крик предполагам всички го разбраха и няма повече да го коментирам.Който още се съмнява да си вдигне колата на крик от дясно,което е почти същото състояние на колата в завой и да види какво става с дясното колело-има ли стремеж да се вдига нагоре или няма.7.Никой не призовава никой да си маха щангата.Спора възникна може ли без нея.Разбира се че може след като половината коли я нямат.Това че крена ще е малко по голям в завой,това не е от особено значение.Призовавах само всеки който се съмнява да направи опит без нея и тогава да спори.Ако на някой водач на кола му махнеш щангата без да му кажеш,надали въобще ще разбере че я няма,по същия начин както много които карат коли без тази щанга знаят че я нямат. Накрая призовавам колегите които по един или друг начин не са съгласни с нещо и когато то се разминава с техните възгледи да не реагират така бурно и си служат с епитети и определения.Единствения нячин да убедиш някой в правотата си да изтъкнеш адекватни аргументи а не предположения и лични обиди.Поздрави и приятен weekend.
Коментар
-
biser_as написа:Може ли да ми обясниш на мен, щот аз си немам на идея ква и е функцията па и не съм чел сериозната литература
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:biser_as написа:Може ли да ми обясниш на мен, щот аз си немам на идея ква и е функцията па и не съм чел сериозната литература
Коментар
-
Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
Коментар
-
ilko-gd написа:Темата е наистина интересна.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
Коментар
-
ilko-gd написа:Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.Marea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
Като гледах клипчетата целта на тази щанга е окачването да няма голяма разлика при свиването на двете пружини, да се движи като една маса. Едното колело се повдига, а с него и другото. Така автомобила остава като една цяла монолитна конструкция, ако мога така да го нарека.Тук според мен не се гони сцепление на гумите с пътя, а да се намалят усукванията на купето и накланянето му. То като гледам на клиповете за сцепление въобще не може да се говори, целта е автомобила да влиза и излиза от завоя без съществени разлики във четирите колела, купето да стои "равно" така да се каже.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Като гледах клипчетата целта на тази щанга е окачването да няма голяма разлика при свиването на двете пружини, да се движи като една маса. Едното колело се повдига, а с него и другото. Така автомобила остава като една цяла монолитна конструкция, ако мога така да го нарека.Тук според мен не се гони сцепление на гумите с пътя, а да се намалят усукванията на купето и накланянето му. То като гледам на клиповете за сцепление въобще не може да се говори, целта е автомобила да влиза и излиза от завоя без съществени разлики във четирите колела, купето да стои "равно" така да се каже.
Коментар
-
maskarata написа:Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:maskarata написа:Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Atanas71 написа:Stefan Hadjov написа:maskarata написа:Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар