Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Добре се е сетил колегата Airfan да направи този експеримент,но или не се изказва правилно,или блъфира,или е объркал носача с щангата.biser_as добре цитира wikipedia,но това е за обяснение за обща употреба.Има доста по сериозни материяли по този въпрос.От спора който се разви и така ожесточено се ангажираха някои колеги аз смятам че може да се направят следните важни изводи:1.Тази щанга се слага единствено да намали напречните колебания на колата при движение и най вече да намали крена в завой и за нищо друго.Който твърди друго не е запознат добре с теорията за устойчивоста и управляемоста на колата.2.Няма никакви стабилизиращи функции от които да се ползва колата.3.Слага се на едни коли,на други не.Слага се предимно на по скъпите модели с оглед по висок комфорт-по малък крен в завой.Това е единствената полза от тази щанга.4.Пределно ясно е че вътрешното колело на колата в завой има стремеж да се отдели от пътната настилка и с това да намали сцеплението на едно от колелата с пътя.Точно тук е компромиса който допускат инженерите и това е цената която се плаща за по доброто напречно поведение когато колата е със стаб щанга.В техниката винаги е така,когато подобриш един показател то винаги е за сметка на разваляне на друг.И за това се прави компромис.5.Какво се печели от наличие на стаб.щанга вече е ясно.Добре е да се каже какво се губи от нея.Предния мост става частично зависим,по нечувствителен към неравностите на пътя,колата вози по твърдо,по шумно и не копира пътната настилката добре.Защо е така,ами защото едното колело се съобразява с другото.Не може всяко поотделно да копира пътните неравности само за себе си.Ако лявото преминава през изпъкнала бобуна принуждава и дясното да се повдигне,независимо че няма нищо под него,и колата цялата подскача нагоре.Когато е дупка от ляво,тогава дясната част на колата се повдига без да е необходимо.Това трябва да се разбере от всички спорещи!!6.За недостатъка в завой,след тези експерименти с дигането на крик предполагам всички го разбраха и няма повече да го коментирам.Който още се съмнява да си вдигне колата на крик от дясно,което е почти същото състояние на колата в завой и да види какво става с дясното колело-има ли стремеж да се вдига нагоре или няма.7.Никой не призовава никой да си маха щангата.Спора възникна може ли без нея.Разбира се че може след като половината коли я нямат.Това че крена ще е малко по голям в завой,това не е от особено значение.Призовавах само всеки който се съмнява да направи опит без нея и тогава да спори.Ако на някой водач на кола му махнеш щангата без да му кажеш,надали въобще ще разбере че я няма,по същия начин както много които карат коли без тази щанга знаят че я нямат. Накрая призовавам колегите които по един или друг начин не са съгласни с нещо и когато то се разминава с техните възгледи да не реагират така бурно и си служат с епитети и определения.Единствения нячин да убедиш някой в правотата си да изтъкнеш адекватни аргументи а не предположения и лични обиди.Поздрави и приятен weekend.

    Коментар


      #62
      Stefan Hadjov написа:
      Добре се е сетил колегата Airfan да направи този експеримент,но или не се изказва правилно,или блъфира,или е объркал носача с щангата.biser_as добре цитира wikipedia,но това е за обяснение за обща употреба.Има доста по сериозни материяли по този въпрос.От спора който се разви и така ожесточено се ангажираха някои колеги аз смятам че може да се направят следните важни изводи:1.Тази щанга се слага единствено да намали напречните колебания на колата при движение и най вече да намали крена в завой и за нищо друго.Който твърди друго не е запознат добре с теорията за устойчивоста и управляемоста на колата.2.Няма никакви стабилизиращи функции от които да се ползва колата.3.Слага се на едни коли,на други не.Слага се предимно на по скъпите модели с оглед по висок комфорт-по малък крен в завой.Това е единствената полза от тази щанга.4.Пределно ясно е че вътрешното колело на колата в завой има стремеж да се отдели от пътната настилка и с това да намали сцеплението на едно от колелата с пътя.Точно тук е компромиса който допускат инженерите и това е цената която се плаща за по доброто напречно поведение когато колата е със стаб щанга.В техниката винаги е така,когато подобриш един показател то винаги е за сметка на разваляне на друг.И за това се прави компромис.5.Какво се печели от наличие на стаб.щанга вече е ясно.Добре е да се каже какво се губи от нея.Предния мост става частично зависим,по нечувствителен към неравностите на пътя,колата вози по твърдо,по шумно и не копира пътната настилката добре.Защо е така,ами защото едното колело се съобразява с другото.Не може всяко поотделно да копира пътните неравности само за себе си.Ако лявото преминава през изпъкнала бобуна принуждава и дясното да се повдигне,независимо че няма нищо под него,и колата цялата подскача нагоре.Когато е дупка от ляво,тогава дясната част на колата се повдига без да е необходимо.Това трябва да се разбере от всички спорещи!!6.За недостатъка в завой,след тези експерименти с дигането на крик предполагам всички го разбраха и няма повече да го коментирам.Който още се съмнява да си вдигне колата на крик от дясно,което е почти същото състояние на колата в завой и да види какво става с дясното колело-има ли стремеж да се вдига нагоре или няма.7.Никой не призовава никой да си маха щангата.Спора възникна може ли без нея.Разбира се че може след като половината коли я нямат.Това че крена ще е малко по голям в завой,това не е от особено значение.Призовавах само всеки който се съмнява да направи опит без нея и тогава да спори.Ако на някой водач на кола му махнеш щангата без да му кажеш,надали въобще ще разбере че я няма,по същия начин както много които карат коли без тази щанга знаят че я нямат. Накрая призовавам колегите които по един или друг начин не са съгласни с нещо и когато то се разминава с техните възгледи да не реагират така бурно и си служат с епитети и определения.Единствения нячин да убедиш някой в правотата си да изтъкнеш адекватни аргументи а не предположения и лични обиди.Поздрави и приятен weekend.
      Обещавам в тоз си пост да не те обиждам или да ползвам епитети, само имам една молба! Молим, да ми отговориш на няколко въпроса за да ме убедиш ти в правотата си и аз да спра да вярвам, че колите дето караме ги мислят некви инженери, и да повервам, че тез същите коли са замислени от некви тъпанари дето и хабер си немат от устойчивост, сцепление с пътя и т.н.Та така, моля некак да ми обясниш 1-во тия две неща дет съм ти ги почертал в твоите умозаключения нещо не мислиш ли, че се взаимоизключват?2. Тва че wikipedia не е учебник от библиотеката на ТУ-София съм съгласен, мма моля да ми кажеш ти лично експериментаторе с кое от написаното там не си съгласен и не е вярно? Ако нещо не си на ТИ с английския си кажи, ще намерим начин ти го преведем 3. Ся за тва на кои коли се монтира, мми то и е ясно че на пунто 55 коня или на панда 34 коня нема да я сложат, мма ти ми обясни убаво ся, що на Пунто ГТ примерно дето е почти 3 пъти по-мощно от пунто 1,1 са сложили такава щанга и отпред и отзад? Е тва примерно ми е мнооо интересно да го знам, що така са ме вътрили тия кухи инженери в Торино, та са ми наслагали тия железа по колата, като както казваш не само неми носят никва полза мми даже праят колата друсаща, твърда и неустойчива. Обясни ми що така са ме наказали тия мръсни италянци?Ако успееш ме убедиш, сигурно се окаже, че и дисковите спирачки отзад дет са ми ги турнали и те сигурно са за наказание некво, щото на пунто 1,1 ги нема, пък колата си се движи по улиците?4. Ти твърдиш, че таз щанга е сложена за комфорт и ползи за устойчивостта и поведението на колата по пътя няма. Тогава как ще ми обясниш тоз факт, че колите по разните му състезания (пистови, рали и т.н.) карат с такива щанги отпред и отзад и то доста по-дебели от тази дет си махнал на фят-а ти? Може би това го правят инженерите в тия отбори за да не им друска на пилотите, а? Това явно ще дойдат най-комфортните коли дет знам. Ако успееш ми го обясниш тоз факт, начи ще призная всичките инженери от WRC, WTCC и още безброй шампионати за пълни лаици на тема автомобили и тяхното пътно поведение. 5. Това, че вътрешното колело в завоя опитва да се отдели от пътя, как по-точно ще промени поведението на колата ако ей така си контактува с пътя при положение, че всички динамични натоварвания на окачването в таз ситуация са върху външните колела?6. Ти сигурен ли си изобщо, че знаеш точно как работи въпросната щанга? Може ли да ми обясниш на мен, щот аз си немам на идея ква и е функцията па и не съм чел сериозната литература дето спомена, знам само, че некви талянчета са ми я турнали да ми тежи още в завода? Дали тази щанга не действа втърдяващо на окачването от външната за завоя страна? Тва е за ся, мнооо ше се радвам да ме убедиш, как всичките инженери бъркат и ти си прав

      Коментар


        #63
        biser_as написа:
        Може ли да ми обясниш на мен, щот аз си немам на идея ква и е функцията па и не съм чел сериозната литература
        Нищо няма да ти обяснявам,защото е напълно излишно след това което споделяш сам за себе си.И до утре да ти обяснявам няма нищо да разбереш.Все едно говориме на различни езици и си губиме времето.

        Коментар


          #64
          Stefan Hadjov написа:
          biser_as написа:
          Може ли да ми обясниш на мен, щот аз си немам на идея ква и е функцията па и не съм чел сериозната литература
          Нищо няма да ти обяснявам,защото е напълно излишно след това което споделяш сам за себе си.И до утре да ти обяснявам няма нищо да разбереш.Все едно говориме на различни езици и си губиме времето.
          Мдам, очаквах некъв такъв пост! И аз не бих искал да отговарям на някой дето ми задава въпроси, които противоречат на твърденията ми пък аз немоем да дам логичен отговор, с който да защитя теорията си.

          Коментар


            #65
            Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #66
              ilko-gd написа:
              Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
              Колега,аз също карам без стабилизираща щанга и констатациите ми се покриват с твоите 1:1.Наистина само това е предназначението на тази щанга.Понеже не искам да си имам работа с тампони на щанга,биалетки, тропаници и излишни шумове не съм я монтирал обратно на колата.Не ми пука че на завой незначително повече се накланя колата.Стабилноста ми е много добра и не по лоша отколкото с щангата.НО предпочитам в условията на нашите пътища возенето да ми е по добро,да копират колелата по добре неравностите и по малко излишни тропаници.

              Коментар


                #67
                ilko-gd написа:
                Темата е наистина интересна.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
                Ето едни обяснения кво точно прави тва нещо стабилизиращата щанга в една кола: http://www.youtube.com/watch?v=9xr7k...xAsoМисля добре се вижда на анимацията какво точно се случва.Но целия въпрос и спор в тази тема е основно около твърденията на колегата Стефан Хаджов, че тази щанга е напълно излишна, че с нея се влошава стабилността на колата, прецаква ни контакта с пътя на вътрешните за завоя колела и видиш ли единствената и функция е да се возим комфортно, мма в същото време тоз комфорт не бил мноо добър, щото друсало и тропкало с нея.Пък според мен стабилноста на колата с нея е значително по-голяма, щот ако не беше така, на колата от клипчето нямаше да и слагат и отпред и отзад такова желязо.А имайки впредвид, че колите са състезателни (пежо врц и субару врц), мое сме сигурни, че тоз който ги е наслагал тия ми ти щанги там, последното нещо за което е мислил е дали на пилота ше му е комфортно.Мноо ми е интересно как Стефан би обяснил на тия инженери от Пежо Спорт или Продрайв дето са подготвили колите от клипчетата, че са пълни лаици и нищо не разбират от стабилно поведение на колите, щот са наслагали тия железа там (като гледам даже са си подготвили и по 3 вида различни, мма туй е явно щот тия щанги немат никво значение и ги слагат за самочувствие само). :D

                Коментар


                  #68
                  ilko-gd написа:
                  Темата е наистина интересна.Аз също съм карал без тази щанга Бравата от подписа и мога да кажа че единствената разлика, която съм забелязал е накланянето на колата повече в завой. След като смених носачите, беалетките и тампоните на щангата сега си ми е закачена и карам с нея. Разликата е по-твърдата возия определено и по-малкото накланяне на купето в завой. Това съм си го установил от личният опит. За това ми е интересно наистина ли само това и са функциите на тази щанга, поне тези са ясно видими.От одеве мисля точно какъв е принципа на действие на тази щанга? Тя е захваната с два тампона за моста и с беалетките за носачите. Ако може някой да покаже с картинка точно какво се случва в завой например и при преминаване през неравности. Кое колело свива пружината или по-точно може би е правилно да се каже към кое колело пада тежестта на автомобила и как това действа на неговият носач, а от там чрез щангата на другият носач и съответното колело.
                  http://www.youtube.com/watch?v=9xr7ktz1_as
                  Marea Weekend HLX Jtd 110

                  oO(_)____////____(_)Oo

                  Коментар


                    #69
                    Като гледах клипчетата целта на тази щанга е окачването да няма голяма разлика при свиването на двете пружини, да се движи като една маса. Едното колело се повдига, а с него и другото. Така автомобила остава като една цяла монолитна конструкция, ако мога така да го нарека.Тук според мен не се гони сцепление на гумите с пътя, а да се намалят усукванията на купето и накланянето му. То като гледам на клиповете за сцепление въобще не може да се говори, целта е автомобила да влиза и излиза от завоя без съществени разлики във четирите колела, купето да стои "равно" така да се каже.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #70
                      ilko-gd написа:
                      Като гледах клипчетата целта на тази щанга е окачването да няма голяма разлика при свиването на двете пружини, да се движи като една маса. Едното колело се повдига, а с него и другото. Така автомобила остава като една цяла монолитна конструкция, ако мога така да го нарека.Тук според мен не се гони сцепление на гумите с пътя, а да се намалят усукванията на купето и накланянето му. То като гледам на клиповете за сцепление въобще не може да се говори, целта е автомобила да влиза и излиза от завоя без съществени разлики във четирите колела, купето да стои "равно" така да се каже.
                      Да, наистина точно си го забелязъл.Тези клипчета нямат нищо общо с нормалното каране на една кола,каквото правиме ние.Тук завоите не се взимат в следа както е нормално,а всичко е на "дъртрак" с контролирано поднасяне. Купето и окачването е едно общо с много малки отклонения.Твърдо окачване с твърди амортисьори с къс ход.Никой не се интерисува от возене,тишина,сцепление с пътя.Точно обратното търси се контролирано дисцепление с пътната настилка.Тези условия на кормуване нямат нищо общо с нормалните за обща употреба.Не могат да бъдат давани за пример.Значи ли че колите които нямат тази щанга трябва да се считат като непълноценно решени.

                      Коментар


                        #71
                        Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
                        Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                        Коментар


                          #72
                          maskarata написа:
                          Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
                          Ами значи не го смятат за важен.Пунто като няма фабрично как минава на преглед.Като си махате катализаторите е още по подсъдно........................И на всичкото отгоре лъжите държавата че имате за да не плащате данък.А аз ако лъжа някой,лъжа само себе си.

                          Коментар


                            #73
                            Stefan Hadjov написа:
                            maskarata написа:
                            Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
                            Ами значи не го смятат за важен.Пунто като няма фабрично как минава на преглед.Като си махате катализаторите е още по подсъдно........................И на всичкото отгоре лъжите държавата че имате за да не плащате данък.А аз ако лъжа някой,лъжа само себе си.
                            Незнам кой лъжеш и какво правиш , но хвърляш в заблуда със налудничавите си идеи куп потребители на този форум. В крайна сметка е по добре да имам стабилна кола със ст. щанга отколкото мизерното решение да съкратя този възел в окачването за да спестя от смяна на консумативи . Отгоре на това да измислям причини и сам да си вярвам че колата е станала по стабилна като я няма , пък и да обеждавам другите. Голям смях ще събуди по авто форумите когато се прочете тази тема. Темата трябва да се прекръсти ..."какви възли по колата може да съкратим и пак да се движи".... Тогава ще е достойна за един друг форум.
                            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                            Коментар


                              #74
                              Колегата Хаджов е прав на Пунто 1 на моделите 55,60 няма щанга!
                              Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
                              Втората......пак същата!
                              (_-_)______////_______(_-_)
                              Punto75-Вече на жената!
                              Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

                              Коментар


                                #75
                                Atanas71 написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                maskarata написа:
                                Извинявайте предварително за спама. Колега Хаджов не мислиш ли, че това което си направил е подсъдимо и как си преминал технически преглед без този важен за окачването възел.
                                Ами значи не го смятат за важен.Пунто като няма фабрично как минава на преглед.Като си махате катализаторите е още по подсъдно........................И на всичкото отгоре лъжите държавата че имате за да не плащате данък.А аз ако лъжа някой,лъжа само себе си.
                                Незнам кой лъжеш и какво правиш , но хвърляш в заблуда със налудничавите си идеи куп потребители на този форум. В крайна сметка е по добре да имам стабилна кола със ст. щанга отколкото мизерното решение да съкратя този възел в окачването за да спестя от смяна на консумативи . Отгоре на това да измислям причини и сам да си вярвам че колата е станала по стабилна като я няма , пък и да обеждавам другите. Голям смях ще събуди по авто форумите когато се прочете тази тема. Темата трябва да се прекръсти ..."какви възли по колата може да съкратим и пак да се движи".... Тогава ще е достойна за един друг форум.
                                Ako не ти харесва отмини темата с мълчание.На други им харесва и я четът с увлечение.От поста ти не разбрах нищо което да ме убеди в това което твърдиш.А от клипчетата разбрах че като се вдигне лявото колело се вдига и дясното.Виж колко в добре много хора да се включват в един спор.НО ТРЯБВА ДА СЕ ВОДИ ГРАДИВНО,а не негативно.

                                Коментар

                                Working...
                                X