Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махане на стабилизираща щанга

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Добре де,като е толкоз хубаво без тая щанга,що са я сложили ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 Уфффф,забравих,че всичко трябва да се побългарява !
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
    Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

    Коментар


      #17
      Princo написа:
      Добре де,като е толкоз хубаво без тая щанга,що са я сложили ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 Уфффф,забравих,че всичко трябва да се побългарява !
      Не може да ни излъжат нас инженерите веднага открихме че това е паразитен възел поставен за да се сменят консумативи[биалетки] Всичко без пустата щанга е по-добре ,това комфорт , устойчивост , летене , ниско преземяване , отскок с двоен аксел всичко си идва на мястото. Махайте щангите веднага , олекотява се колата с това и съотношението конска сила на килограм :D Колите стават по-бързи
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #18
        колега недей говори на пук моля ти се...когато дойдеш на моята...цялата предница да ти скърца и да хлопа да си сменил почти всичко и да продължава да скърца като някой стар трамвай от депото тогава пиши на пук..аз ще пробвам така или иначе нищо не губя....
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #19
          mitkosoft написа:
          колега недей говори на пук моля ти се...когато дойдеш на моята...цялата предница да ти скърца и да хлопа да си сменил почти всичко и да продължава да скърца като някой стар трамвай от депото тогава пиши на пук..аз ще пробвам така или иначе нищо не губя....
          След като си сменил всичко , от каде скърца . И аз смених "всичко" но не скърца а е толкова тиха както като я купих преди 48хил.км. По-добре открий проблема и го реши от колкото да осакатяваш предницата. Ако откачваш щангата само за проба да установиш от там ли идва проблема , добре но ако изобщо я елеминираш
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            #20
            ами кво да ти кажа ако ми хареса може и така да остане...не може само за колата да се работи...то кола няма вече в тая кола аз смао предницата и стягам...
            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

            Коментар


              #21
              Не случайно и в една друга тема го писах, че на тази щанга и казват и паразитна. Лично аз също съм карал без такава и също не забелязах разлика. Ако става на въпрос аз имам и от зад такава тъпня. Но трябва да разхвърлям половината кола за да ги махна и просто не ми се занимава.

              Коментар


                #22
                Atanas71 написа:
                Princo написа:
                Добре де,като е толкоз хубаво без тая щанга,що са я сложили ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 Уфффф,забравих,че всичко трябва да се побългарява !
                Не може да ни излъжат нас инженерите веднага открихме че това е паразитен възел поставен за да се сменят консумативи[биалетки] Всичко без пустата щанга е по-добре ,това комфорт , устойчивост , летене , ниско преземяване , отскок с двоен аксел всичко си идва на мястото. Махайте щангите веднага , олекотява се колата с това и съотношението конска сила на килограм :D Колите стават по-бързи
                Не,не си прав.Не трябва всичко да се побългарява и аз съм противник на това.Ти също си побългарил колата като си махнал катализатора и измисли някакви резонаторни еквиваленти да се поставят на негово място.Аз не призовавам никой да си маха стабилизаторната шанга въпреки че аз съм без нея за експеримент,и понеже не виждам съществени недостатъци не съм я сложил защото и не е лесно.Спора се завърза защото някои твърдят че едва ли не е катастрофално да се кара без нея,не може да завиваш,хвърля те по дупките,обръщаш се по завоите и какви ли не небивалици.Същите забравят че половината коли нямат такава щанга.Аз само призовавам да не говорят такива неща,а да направят експеримент без нея за да разберят че не са прави.И сами да си решът с нея или без нея.Аз твърдя съвсем отговорно че стабилизиращата щанга се слага на по скъпите коли за пасивен комфорт като теоретично а донякъде и на практика намаляват в известна степен крена/накланянето/на колата в завой и нищо друго.Но това не подобрява стабилноста,защото крена не влияе на нея.В същото време когато се подобрява нещо в техниката,обезателно се развалв нещо друго.Това би трябвало да го знаеш-само пълно няма никъде.В случая с стабилизираща щанга предницата става частично зависима,не копират независимо двете колела пътната неравност,поради това вози по твърдо и по шумно,в завой вътрешното колело се стреми да се отдели от пътната настилка и колата намалява малко от стабилноста си.Фирмите се стремят да намерят компромис между тези неодтатъци но каквото и да направят си е компромис.Ти си мислещ човек техник,размисли и кажи не е ли така.Не влагам никаква тенденциозност в разсъжденията си,изразявам собствено мнение и констатация от личен опит. И още нещо искам да кажа за тази щанга.Първо тя не трябва да се казва стабилизираща,защото нищо не стабилизира,а е обикновена торсиона щанга.Второ,най голямите шумове,тропаници и неприятни усещания от предния мост идват най често от нея,защото работи в много неблагоприятен режим на вибрации породени и от двете колела.Да не говорим за всичко около нея като биалетки,тампони и др. които знаеме нормално какво става около тях.

                Коментар


                  #23
                  Stefan Hadjov написа:
                  Atanas71 написа:
                  Princo написа:
                  Добре де,като е толкоз хубаво без тая щанга,що са я сложили ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 Уфффф,забравих,че всичко трябва да се побългарява !
                  Не може да ни излъжат нас инженерите веднага открихме че това е паразитен възел поставен за да се сменят консумативи[биалетки] Всичко без пустата щанга е по-добре ,това комфорт , устойчивост , летене , ниско преземяване , отскок с двоен аксел всичко си идва на мястото. Махайте щангите веднага , олекотява се колата с това и съотношението конска сила на килограм :D Колите стават по-бързи
                  Не,не си прав.Не трябва всичко да се побългарява и аз съм противник на това.Ти също си побългарил колата като си махнал катализатора и измисли някакви резонаторни еквиваленти да се поставят на негово място.Аз не призовавам никой да си маха стабилизаторната шанга въпреки че аз съм без нея за експеримент,и понеже не виждам съществени недостатъци не съм я сложил защото и не е лесно.Спора се завърза защото някои твърдят че едва ли не е катастрофално да се кара без нея,не може да завиваш,хвърля те по дупките,обръщаш се по завоите и какви ли не небивалици.Същите забравят че половината коли нямат такава щанга.Аз само призовавам да не говорят такива неща,а да направят експеримент без нея за да разберят че не са прави.И сами да си решът с нея или без нея.Аз твърдя съвсем отговорно че стабилизиращата щанга се слага на по скъпите коли за пасивен комфорт като теоретично а донякъде и на практика намаляват в известна степен крена/накланянето/на колата в завой и нищо друго.Но това не подобрява стабилноста,защото крена не влияе на нея.В същото време когато се подобрява нещо в техниката,обезателно се развалв нещо друго.Това би трябвало да го знаеш-само пълно няма никъде.В случая с стабилизираща щанга предницата става частично зависима,не копират независимо двете колела пътната неравност,поради това вози по твърдо и по шумно,в завой вътрешното колело се стреми да се отдели от пътната настилка и колата намалява малко от стабилноста си.Фирмите се стремят да намерят компромис между тези неодтатъци но каквото и да направят си е компромис.Ти си мислещ човек техник,размисли и кажи не е ли така.Не влагам никаква тенденциозност в разсъжденията си,изразявам собствено мнение и констатация от личен опит. И още нещо искам да кажа за тази щанга.Първо тя не трябва да се казва стабилизираща,защото нищо не стабилизира,а е обикновена торсиона щанга.Второ,най голямите шумове,тропаници и неприятни усещания от предния мост идват най често от нея,защото работи в много неблагоприятен режим на вибрации породени и от двете колела.Да не говорим за всичко около нея като биалетки,тампони и др. които знаеме нормално какво става около тях.
                  Точно с този пасаж не мога да бъда съгласен с теб Казваш вътрешното колело се опитва да отдели от пътната настилка Да опитва се , но без стабилизираща щанга същото това колело няма какво да пу попречи в подобна ситуация да не си разгъне пълния ход на пружината , което е по-лошо от колкото когато го задържа стабилизаторната щанга в опит да копира сгънатоста на другото. При това положение без тази щанга вътрешното колело заедно с пружината си неконтролеруемо се опитва да даде максимален крен на колата като освобождава напрежението на пружината , повлияно допълнително от нарастващите центробежни сили това снижава устоичивоста на колата. Ето в това трябва да се убедиш , колата става по-комфортна но не и по устоичива в завой. :D Това неконтролирано разпъване на пружината води до повдигане центъра на тежеста на купето с това увеличава осезаемо центробежните сили и с това влошава общата кондиция на самото шаси. Заключение: Колата е по устойчива в завой със стабилизаторна щанга . Ти също си техник и нека се върнем малко назад в соц. годините и поговорим за проблемите при някои от тогавашните возила Давам пример с окачването на Лада срещу окачването на Вартбург. Вартбурга е с много здраво за времето си окачване спряма Ладата но при него няма стабилизаторна щанга на предницата и преодоляването на завой с висока скорост води до голям наклон на купето. Подведен точно от предното окачване , защото задното е снабдено със тази щанга но неможе да устои на усилието предадено му отпред. За сметка на това при Ладата има стабилизаторна щанга на предницата но лоша шега в завоите и оказва задния мост по понятни причини :D С няколко думи както бях писал по-горе , неконтролираното разгъване на пружината като лост опитващ се да обърне купето. При наличието на ст. щанга това разпъване се контролира и не повдига центъра на тежеста и не води до влошаване управлението в завой. Да не забравяме че повдигането на центъра на тежеста в някои случай дори с нищожните 2-3см. влияе зле върхо общата стабилност на колата в завой. Това е последното което пиша по темата освен ако не бъда правокиран с теории в опит за "оборване" на ИСТИНАТА която съм написал Това което съм написал многократно съм го изпитал на практика , не от този каза че това било по-добре ........ друг казал че без амортесьори е по-добре.......
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #24
                    @Atanas71Много приказки колега,но не е така.Няма да те оспорвам с теории разни.Свали си стабил.щанга и се опитай да обърнеш колата си където искаш и както искаш.Може да я поднесеш,но обръщане от нестабилност-никога.Поднасянето не е свързано с стаб.щанга,а с сцеплението на гумите с пътя.И точно за това колата става по лесно подаваща се на поднасяне със стаб.щанга. А единствено верно е това че намалява крена в завой и нищо друго.Но за сметка на това разваля друго.

                    Коментар


                      #25
                      Торсионната щанга, доколкото знам, намалява накланянето на автомобила в завой. Това все пак е важен възел и не е поставен случайно. Тези които карат offroad ги махат за удължаване на ходовете.Съвета ми към колегата пуснал темата е да я откачи, пробва, но да си намери проблема. След като го реши да си върне щангата.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        Danchojn написа:
                        Торсионната щанга, доколкото знам, намалява накланянето на автомобила в завой. Това все пак е важен възел и не е поставен случайно. Тези които карат offroad ги махат за удължаване на ходовете.Съвета ми към колегата пуснал темата е да я откачи, пробва, но да си намери проблема. След като го реши да си върне щангата.
                        Щангата е противопоказна когато се иска от колата добър контакт на колелата с пътя и добра стабилност.Торсиона щанга -да,но стабилизираща-няма такава функция.Напротив-дестабилизираща.

                        Коментар


                          #27
                          Stefan Hadjov написа:
                          @Atanas71Много приказки колега,но не е така.Няма да те оспорвам с теории разни.Свали си стабил.щанга и се опитай да обърнеш колата си където искаш и както искаш.Може да я поднесеш,но обръщане от нестабилност-никога.Поднасянето не е свързано с стаб.щанга,а с сцеплението на гумите с пътя.И точно за това колата става по лесно подаваща се на поднасяне със стаб.щанга. А единствено верно е това че намалява крена в завой и нищо друго.Но за сметка на това разваля друго.
                          Не колега , всичко е вярно което съм ти написал дословно. Без тази щанга при наклон в завой купето на колата взема за център около който да се завърти[обърне] външното колело поради издигане центъра на тежеста и както каза ти самия повишаване на крена. С така нареченото от теб повишаване на крена нали се повдига и центъра на тежеста а високия център води до лоша стабилност в завой. Нали спортното окачване към това се стреми : по-нисък център на тежеста , по-малък ход на окачването. С твоите теории плюеш върху всичко тона. И като последно , защо моите приказки да са много[след като са вярни] а твоите борещи пропаднала кауза да са достатъчни И моля те не намесвай гумите и сцеплението , говорим за стабилизаторната щанга как влияе върху общата кондиция на самото шаси.
                          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                          Коментар


                            #28
                            Тук доста се обърка , но тези примери които ги даваш противоречат на някои физични закони
                            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                            Коментар


                              #29
                              Atanas71 написа:
                              Тук доста се обърка , но тези примери които ги даваш противоречат на някои физични закони
                              Основно бъркаш.Колата никога не се обръща поради нараснал център на тежеста.Колата се обръщя винаги след като загуби сцепление с пътя,поднесе и тогава става белята.Вановете,джиповете,микробусите и т.н. трябваше по твоята теория да се въргалят по пътищата.А дали ще загуби сцепление е наистина дали има стабилиз.щанга.Със стабил.щанга вероятноста да загуби сцепление е по голяма и вече обясних защо.Контакта с пътя в завой със стаб.щанга е по лошо.При по висок център на тежеста може да нарасне само крена,но не да се влоши стабилноста.Виж ако преместиш центъра на тежеста по дължина на колата,може да настъпат нежелателни последици.Но в случая няма такава опасност.Има една книжка: Управляемост и устойчивост на автомобила.Трябва да я попрочетеш.

                              Коментар


                                #30
                                Stefan Hadjov написа:
                                Atanas71 написа:
                                Тук доста се обърка , но тези примери които ги даваш противоречат на някои физични закони
                                Основно бъркаш.Колата никога не се обръща поради нараснал център на тежеста.Колата се обръщя винаги след като загуби сцепление с пътя,поднесе и тогава става белята.Вановете,джиповете,микробусите и т.н. трябваше по твоята теория да се въргалят по пътищата.А дали ще загуби сцепление е наистина дали има стабилиз.щанга.Със стабил.щанга вероятноста да загуби сцепление е по голяма и вече обясних защо.Контакта с пътя в завой със стаб.щанга е по лошо.При по висок център на тежеста може да нарасне само крена,но не да се влоши стабилноста.Виж ако преместиш центъра на тежеста по дължина на колата,може да настъпат нежелателни последици.Но в случая няма такава опасност.Има една книжка: Управляемост и устойчивост на автомобила.Трябва да я попрочетеш.
                                Значи за майтап са я нарекли стабилизираща щанга, а пък тя всъщност била дестабилизираща.
                                Marea Weekend HLX Jtd 110

                                oO(_)____////____(_)Oo

                                Коментар

                                Working...
                                X