Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто Гт проблем с турбото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто Гт проблем с турбото

    Здравейте колеги,Търся някой който разбира от турбини или ако някой може да ми каже на какво се дължи моя проблем...значи смених турбото на моето пунто гт със същото от друго пунто гт (няма луфтове и не вие) но като запаля и тръгна първите пъти надува до над 1.6 даже ги минава и почва да забива муцуна колата и след известно време да кажем 10 мин каране почва да надува едвам едвам до половината и почти не се усеща все едно няма турбо, някой знае ли от какво може да е това ?

    #2
    Имаш проблем с разтоварващия клапан. Ако е с вакуумно управление - провери дали не ти изтича вакуума отнякъде. Ако е с напълно механично управление - имаш напълно механичен проблем с клапана. Това 1.6 между другото каква мерна единица е ?

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Имаш проблем с разтоварващия клапан. Ако е с вакуумно управление - провери дали не ти изтича вакуума отнякъде. Ако е с напълно механично управление - имаш напълно механичен проблем с клапана. Това 1.6 между другото каква мерна единица е ?
      Кое смяташ за разтоварващ клапан при таз кола?Пунто ГТ има Блоу офф и уестгейт мма аз лично не виждам причина, в който и да е от двата да са причина колата студена да държи едно налягане, а топла друго.Тва 1,6 е бар-ове.

      Коментар


        #4
        Re: Пунто Гт проблем с турбото

        bihito написа:
        Здравейте колеги,Търся някой който разбира от турбини или ако някой може да ми каже на какво се дължи моя проблем...значи смених турбото на моето пунто гт със същото от друго пунто гт (няма луфтове и не вие) но като запаля и тръгна първите пъти надува до над 1.6 даже ги минава и почва да забива муцуна колата и след известно време да кажем 10 мин каране почва да надува едвам едвам до половината и почти не се усеща все едно няма турбо, някой знае ли от какво може да е това ?
        Колега, опиши по-продробно кво се случва точно и т.н.Когато колата забие заради високото налягане, след това ли почва да държи ниско налягане? Ако я загасиш след това и пак тръгнеш после какво налягане държи?

        Коментар


          #5
          biser_as написа:
          Кое смяташ за разтоварващ клапан при таз кола?
          Самото име показва кое точно е разтоварващият клапан - уеЙст-гейт (waste-gate). А ти ? Кое смяташ за разтоварващ клапан?

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            biser_as написа:
            Кое смяташ за разтоварващ клапан при таз кола?
            Самото име показва кое точно е разтоварващият клапан - уеЙст-гейт (waste-gate). А ти ? Кое смяташ за разтоварващ клапан?
            Мми то и самото име на blow off-a или dump valve (название за едно и също нещо са) показва същото-разтоварващ клапан. Аз доколкото знам и гейт-а и бов-а разтоварват турбината по някъф начин (с различна цел обаче) и затва попитах кое имаш в предвид. Пък и опредлено наименованието ’разтоварващ клапан’ при турбо колите се ползваза blow off-a. Тта след като имаш впредвид гейт-а, то той на тази кола, а и на всички коли с турбо се управлява с налягане и разни вакууми немат общо тука.Също не виждам кое ще накара гейт-а да промени налягането, на което да отваря при студена и при загряла кола (имам в предвид кола с вътрешен гейт и актуатор, щото на тия с външен гейт особено ако е сложен некъф китайски, температурата може и да оказва влияние за пружината му).

            Коментар


              #7
              wastegate - Това е клапан който с отварянето си пропуска част от изгорелите газове през канал и така тези газове заобикалят топлата перка и отиват право в генерацията. По този начин количеството изгорели газове които задвижват перката на турбото си е константно. Колкото повече се вдигат оборотите на мотора толкова повече Уестгейта се отваря и отвежда все повече изгорели газове право в генерацията (тоест тези газове не минават през топлата перка и не оказват никакво влиание върху работата на турбото) - цитат от един друг форум.blow off - До колкото знам изпуска част от обратното налягане(примерно като си изрязъл колата и след това рязко си дръпнеш крака от газта), за да не забавя набралата вече скорост турбина и да е готова в следващият момент да ти осигури отново пълно налягане.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Доста съм изостанал в развитието на турбо колите. Имам няколко въпроса:Уейст-гейта разтоварва турбината, за да не помпа повече, нали ? Блоу-оф-а изпуска създаденото налягане, за да не изкъртиш дросела, нали ? Кой клапан влияе на създаването на налягане от 1.6 бара ? Уейст-гейта, или блоу-оф-а ? Аз мисля да е първия.Само питам де, щото очевидно и аз си нямам понятие. Понеже казваш че разтоварващ клапан при турбо коли се използва само за блоу-оф-а, имам още 1 въпрос: Аз понеже карам турбо кола, ама дизелова, -> нямам дросел, -> нямам блоу-оф, -> нямам разтоварващ клапан ? Егати якото, турбината ми помпа до припадък, щото няма разтоварване. Тва са много, много конски сили....

                Коментар


                  #9
                  Значи аз мисля, че не е от blow-offa защото като дигне 1.6 и нагоре като пусна гаста и се чува съскане как разтоварва.Сега ще ви кажа какво точно става. Паля и тръгвам, докато е студена настъпвам до край газта и турбото надува над 1.6 бара и като мине червеното забива муцуна (явно му идва множко) спирам гася и после паля и пак същото, но като покарам 5-10 мин така и пак настъпя до край турбото едвам едвам стига половината на оганичението (някъде 0.5 бара) и файда от турбо никаква - все едно няма това е доста странно и незнам от какво може да е, ако някой има идея и може да го оправи аз съм от Габрово ще му я докарам да я погледне но незнам при кого да отида за турбини ??!

                  Коментар


                    #10
                    И аз това искам да кажа от 3-4 поста насам - блоу-оф-а не е виновен, той не е разтоварващ клапан за турбината. Разтоварващият клапан е уейст-гейт-а. За да надуе толкова много, вероятно той не разтоварва в точния момент. Всъщност - нещо правено ли е, някакви изкуствени опити за вдигане на налягането? И друго - уредът, който отчита 1.6 бара - фабричен ли е, или е допълнително монтиран ?

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Доста съм изостанал в развитието на турбо колите. Имам няколко въпроса:Уейст-гейта разтоварва турбината, за да не помпа повече, нали ? Блоу-оф-а изпуска създаденото налягане, за да не изкъртиш дросела, нали ? Кой клапан влияе на създаването на налягане от 1.6 бара ? Уейст-гейта, или блоу-оф-а ? Аз мисля да е първия.Само питам де, щото очевидно и аз си нямам понятие. Понеже казваш че разтоварващ клапан при турбо коли се използва само за блоу-оф-а, имам още 1 въпрос: Аз понеже карам турбо кола, ама дизелова, -> нямам дросел, -> нямам блоу-оф, -> нямам разтоварващ клапан ? Егати якото, турбината ми помпа до припадък, щото няма разтоварване. Тва са много, много конски сили....
                      Първо се извиня на автора на темата, че спора, който явно си заформяме не му помага особено за проблема, който има, мма може пък това да има полза за хората, които четат форума и за някой, които дават категорични диагнози за проблема в таз тема!Ся за таз мания blow off-a (dump valve, pop off и сякви подобни наименования за едно и също нещо), която явно ти е убягнала в развитието на турбо колите, мма тя се слага от некви ’зли’ инженери там с определена идея и тя не е за да пази от изкъртване некви дросели, а за да избегнат обратното налягане, което се получава към компресорната част на турбината след като върнем газта. Така доколкото ми е известно успяват успешно да ни спестят тва принудително забавяне на вече завъртяната турбина до 100 000++ оборота за да можем да разчитаме на ’благотворния’ и полъх скоро след като подадем газ, а също и за да избегнат счупването на таз турбина, което се случва в доста случаи ако го няма.За това, кое и как разтоварва турбината, мисля че си съгласен, че и гейт-а и бов-а я разтоварват по някъф начин (за тва и те питах в 1-вия ми пост кой от двата имаш в предвид), но с различна цел. Също така колкото и да не ти се иска ще трябва да се съгласиш, че наименованието дето ползваш ’разтоварващ клапан’ при коли с турбо се използва за бов-а. Предполагам, че не ми вярваш на тва твърдение мма можеш си преведеш на български ’dump valve’ какво означава буквално, пък ако не ти се занимава с преводи моеш си чукнеш в гуглето комбинацията ’разтоварващ клапан+turbo’ и ти гарантирам, че резултатите ще са интересни за теб.След като се разбрахме, че говорим за гейт-а на въпросната кола и аз имам въпрос към теб: ти ми кажи как тоз гейт има нещо общо със споменатите от теб вакууми и кое точно го кара на студено да работи така, че турбината да вдига 1,6+ бар-а, а като загрее да държи на полувината?Тва, че имаш дизелова кола с безброй коне може само ме радва, мма в темата идеше реч за бензинка с турбо мисля!

                      Коментар


                        #12
                        bihito написа:
                        Значи аз мисля, че не е от blow-offa защото като дигне 1.6 и нагоре като пусна гаста и се чува съскане как разтоварва.Сега ще ви кажа какво точно става. Паля и тръгвам, докато е студена настъпвам до край газта и турбото надува над 1.6 бара и като мине червеното забива муцуна (явно му идва множко) спирам гася и после паля и пак същото, но като покарам 5-10 мин така и пак настъпя до край турбото едвам едвам стига половината на оганичението (някъде 0.5 бара) и файда от турбо никаква - все едно няма това е доста странно и незнам от какво може да е, ако някой има идея и може да го оправи аз съм от Габрово ще му я докарам да я погледне но незнам при кого да отида за турбини ??!
                        И аз също мисля, че проблемата ти не е от бов-а (освен поради няква механична причина да остава отворен), също не мисля, че е от гейта, а по-скоро от неговото управление, което е от ЕКУ-то чрез един соленоид.Когато колата ти забие от високото налягане, светва ли ти лампата за моторна електроника на таблото?

                        Коментар


                          #13
                          Значи по колата нищо не е сменяно в стил тунинг всичко си е сток и при голямо надуване нищо не светва по таблото. Проблема започна от както я прегрях и се наложи да сменям глава и от тогава ми прави този проблем.Новата глава е шлайфана и монтирана, и турбото е сменено защото старото беше спукано,но това което купих няма луфт и изглеждаше добре. Колата е правена в габрово от едни момчета който нямат представа от турбини но иначе двигатела е много добре пипнат.Сега остава само да разбера от къде идва проблема с турбото.

                          Коментар


                            #14
                            При таз кола ненам дали си наясно мма налягането, което прави турбото принципно се управлява от ЕКУ-то чрез един соленоид намиращ се при мотора под пласмасовия капак отпред от шофьорската страна. В него влизат два маркуча отзад (принципно имат червена и синя лепенка на тях) -единия идва от студената част на турбото, а другия е свързан с актуатора на гейта и има един маркуч отпред, който е вързан в една пластмасова далаверка намираща се след дебитомера. Ттта не е лошо да видиш дали са вързани правилно и при смяната на турбото и главата нещо да не са объркани.Тва цялото ти го пиша щото от твоето описание на проблема ми се струва, че поради няква причина колата вдига по-високо налягане от колкото го кефи ЕКУ-то и то решава, че има нещо дет не е наред и ша се порути моторя ако продължава така и тоз соленоид го бичи 100% отворен при което налягането пада под 0,8 бар-а и се вдига доста по-флегматично. След кат загасиш колата ’умното’ ЕКУ решаа, че шафьорчето се е фпрегнало от проблема и му е намерило решение и пак си баца кат ората, пак се получава стрес за ЕКУ-то шот проблема си е същия и пак реже налягането и те така.Интересното в целата ситуация, че ако съм прав за това дет се случва, ко кара таз турбина да вдига толко високо налягане, след като ти каза, че е абселютно същото като оригиналното, демек IHI VL7. Ти сугурен ли си, че забива от високо налягане? При кви обороти горе-доле го праи тва и на кава предавка? Ако подаваш по-плавно газ има ли го същия проблем? Ако моеш закачете го на неква диагностика да видите има ли некви грешки записани и т.н., а най-добре е в сервиз да им обясниш и покажеш ко се случва, щот така е мноо гадно с тея писаници, малко е трудно се разбере ко се слува точно за да може и правилно решение се намери.

                            Коментар


                              #15
                              Мерси за съвета,не знам къде има добри сервизи и то за турбо коли , но ще потърся насам натам.А относно това налягане нищо чудно и да са объркали нещо като са я сглабяли защото както казах момчетата не разбират от турбини. А и както казваш ти като надува е много мудно и почти не се усеща и на големите предавки надува все по малко а на 1-ва като тръгвам някой път бууста минава 1.6 бара и минава червеното и тогава започва да забива нос колата то се усеща че претоварва.

                              Коментар

                              Working...
                              X