Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стягане на запалитени свещи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стягане на запалитени свещи

    Здравейте колеги!Днес ще сменям свещите на пандата. Стягането на свещите според Аутодата трябва да стане с 27Nm. Не се казва обаче на студен или топъл двигател. Този ДВГ е доста разпространен, затова се надявам на точна информация, че нещо не намирам. В ръководство за Пунто видях че въртящия момент е същия, но пак нищо за температурата на ДВГ. Благодаря!
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    #2
    правилото е да се развиват на топъл двг, за да отпусне резбата. съответно след това слагаш свещ и стягаш и заминаваш. според мен не гледай момента на стягане по книга, слагат се на ръка и се навиват докрай на ръка, ако двг го позволява ест. и след това леко врътваш с ключа и тва е. бях тръгнал да си купувам динамометричен ключ, ама колеги ми казаха, че точно с динамометричен най-много резби се късат
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Благодаря за отговора. Динамометричния ключ така или иначе го имам, но ме притесняват Nm. 27 ми се виждат много за алуминиева глава. Май ще си ги стегна на ръка.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        На някой може да му е интересно:Ето старите свещи. По километраж са на 40 000км. Реално са на 80 000км. тъй като запалителната система е такава, че винаги има искри в две свещи. Това е и причината да има малка разлика в цветовете им. Две по две малко са различни, защото искрите са в различна посока. Смея да твърдя, че пандата се чувства по-добре с новите свещи и следващия път ще ги сменя по-рано!
        Прикачени файлове
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Колата е работила добре.Свещите са с "хубав" цвят
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

          Коментар


            #6
            здравейте от скоро съм собственик на Пунто 1,2 75 кс.днес реших да му сменя кабели и свещи всичко вървеше добре до 3 цилиндар кадето свеща неискаше да се развива лека полека я развих трудно когато я погледнах резбата и беше развалена и омазана ,навих новата свещ и после я развих резбата и също беше леко се наранила както и да е сложих я отново и колата си запали работи добре но ме човърка тази развалена резба явно някой си е оставил рацете ,та въпроса ми е кво да правя ? да я оставяли така или с времето ще се доразвали тази резба и свеща да хвръкне друг също важен въпрос при смяна на агренажен махат ли се свещите за да се гледа буталото кога ще дойде в ГМТ (това дали така си е дошла от италия или в сервиза са ми я приебали )
            Fiat Punto 1.2 75 hp
            Suzuki Vitara 1.6
            Lancia Ypsilon 1.2 60hp

            Коментар


              #7
              Ако познаваш някой с медчик да ти нареже наново резбата,или в някой сервиз...друго засега не ми идва на ум.
              Fiat Tipo 1.4 91 AGT cat.
              Fiat Marea 1.6 16v 99

              Коментар


                #8
                не махат свещи при смяна на ангренажен ремък. щом се е завила няма начин да изхвръкне. ако не мислиш да я караш тази кола 10 год не се занимавай и без това свещи се сменят на 20-30 000, колко ще ги смениш още 1 максимум 2 пъти...
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Нарязването на нова резба хубаво, ами стружките дето ще отидат в цилиндъра? Най-добре не пипай!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар

                  Working...
                  X