Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.
Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.
Много благодаря! Трябваше ми потвърждение, че няма някакви пинизи и да не взема да скапя фарчето))))
При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.
А след това налага ли си отново да се регулират или си остават както са били досега, понеже и аз ще свалям мойте?
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.
А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.
Не съм решил по кой начин ще го правя, защото нямам опит в дейността. Просто се опитвам да разбера кой начин е най-удобен и лесен. Не се сърди)
Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....
Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....
Супер!! Мерси!!! мога като го направя да споделя в Пипълс в неделя какво се е случило Даже може и да снимам
ТакаааСмяната наистина не е трудна. По отношение на това кое по-напред: кабелите или измъкване от ябълката. Според мен по-добре първо кабелите. за тези коитто имат по-големи ръце ще е трудно обаче. Аз се справих доста лесно. Натискам едната скоба нагоре подхващайки от долната страна на буксата, другата настрани. Пръс с ВД40 на ябълката и хоп.ОБАЧЕ ИМАМ ПРОБЛЕМ...Остана ми една невключена букса. Просто на новия фар няма такъв куплунг. Прилагам снимка. Ако можете да ми кажете проблем ли е да не е включена.
Коментар