Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно ли се сменя фар?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно ли се сменя фар?

    Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
    Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

    #2
    Re: Трудно ли се сменя фар?

    yonkok написа:
    Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
    Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.

    Коментар


      #3
      Re: Трудно ли се сменя фар?

      naskobg написа:
      yonkok написа:
      Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
      Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.
      Много благодаря! Трябваше ми потвърждение, че няма някакви пинизи и да не взема да скапя фарчето))))
      Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

      Коментар


        #4
        [quote:a1c14637f9="ogi28b"] Демонтаж на фар: Фарът е закрепен за автомобила чрез 2 болта и една
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          [quote:3d11e9e855="Sev"][quote:3d11e9e855="ogi28b"] Демонтаж на фар: Фарът е закрепен за автомобила чрез 2 болта и една
          Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

          Коментар


            #6
            да, ставадаже е по-добре
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              задължително първо кабелите, иначе се чупи кутийката за ел.-а. Поне при мен така стана де
              Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
              Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

              Коментар


                #8
                При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #9
                  Geraka написа:
                  При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.
                  А след това налага ли си отново да се регулират или си остават както са били досега, понеже и аз ще свалям мойте?
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар


                    #10
                    yonkok написа:
                    А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
                    Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      yonkok написа:
                      А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
                      Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.
                      Не съм решил по кой начин ще го правя, защото нямам опит в дейността. Просто се опитвам да разбера кой начин е най-удобен и лесен. Не се сърди)
                      Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

                      Коментар


                        #12
                        yonkok написа:
                        Не се сърди)
                        Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          yonkok написа:
                          Не се сърди)
                          Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....
                          Супер!! Мерси!!! мога като го направя да споделя в Пипълс в неделя какво се е случило Даже може и да снимам
                          Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

                          Коментар


                            #14
                            ТакаааСмяната наистина не е трудна. По отношение на това кое по-напред: кабелите или измъкване от ябълката. Според мен по-добре първо кабелите. за тези коитто имат по-големи ръце ще е трудно обаче. Аз се справих доста лесно. Натискам едната скоба нагоре подхващайки от долната страна на буксата, другата настрани. Пръс с ВД40 на ябълката и хоп.ОБАЧЕ ИМАМ ПРОБЛЕМ...Остана ми една невключена букса. Просто на новия фар няма такъв куплунг. Прилагам снимка. Ако можете да ми кажете проблем ли е да не е включена.
                            Прикачени файлове
                            Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

                            Коментар


                              #15
                              Там е моторчето за вертикално регулиране от купето. Ти реши дали е проблем да не е включено, или не

                              Коментар

                              Working...
                              X