Здравейте колеги от 5 дни съм собственик на гореспоменатата брава ...колата е в доста добро състояние след минаване на стенд и елком майсторите ми казаха ,че нямат забележки относно състоянието и освен задължителния ремък и т.н съм сменил само едни свещи.Но да си дойдем на думата вчера трябваше да обърна колата и при опита си да включа задна доста се затрудних трябваше няколко пъти да я ръчкам че да влезе...по интересното е че не се чува никакъв звук имам предвид характерното ръмжене когато съединителя не отделя.Каква може да е причината според вас за това и това характерен проблем ли е за модела или аз съм попаднал на проблемна кола .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със скоростната кутия Brava 1.6 16V
Collapse
X
-
Re: Проблем със скоростната кутия Brava 1.6 16V
Mi7R0 написа:Здравейте колеги от 5 дни съм собственик на гореспоменатата брава ...колата е в доста добро състояние след минаване на стенд и елком майсторите ми казаха ,че нямат забележки относно състоянието и освен задължителния ремък и т.н съм сменил само едни свещи.Но да си дойдем на думата вчера трябваше да обърна колата и при опита си да включа задна доста се затрудних трябваше няколко пъти да я ръчкам че да влезе...по интересното е че не се чува никакъв звук имам предвид характерното ръмжене когато съединителя не отделя.Каква може да е причината според вас за това и това характерен проблем ли е за модела или аз съм попаднал на проблемна кола .F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
Виж тази темаИ по-специално мнението на колегата:Vladim написа:Първо гледай, като включваш задна автомобила да е в покой, а не да се дижи леко напред! И натискай съединителя максимално до долу! Ако понякога не иска да влезе не напъвай, а пусни съединителя, натисни го пак и пробай! Ако пак не се получава повтаряш операцията само, че превключаваш през първа и тогава вече няма, как да не се получи!Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
emzo написа:1. Задната предавка няма синхронизатор, за да се избегне хъркането, превключвай в пълен покой.pazdir написа:Задната включвай по следния начин: първо дай първа и веднага след това задна - това всичко в пълен покой. Би трябвало да нямаш проблем тогава.ogi28b написа:При моята съм забелязал че задната хърка изключително и само когато съм натиснал спирачки, или съм на ръчна, когато искам да я включа, т.е. когато се напасват зъбните колела, трябва да има малко мегдан цялата кола да се мести, а не да е застопорена. Изключвам случаите когато се движи напред, когато хъркането е неизбежно. Та освен че колата не трябва да се движи напред, смятам че трябва и да не са натиснати спирачките.ogi28b написа:Лично мнение: За скоростите - когато зъбните колела са зъб срещу зъб и не са натиснати спирачките, като напънеш малко с лоста, самите колела се наместват, като така леко се завърта втория вал, съответно и колелата, и така задната влиза лесно. Самото завъртане е доста малко, и шофьорът почти не усеща поместването на колата, освен ако не дебне специално за това. Но когато си блокирал колелата със спирачки - валът не може да се завърти, за да се напаснат зъбните колела, затова някои прилагат метода - "първа -> задна" , като по този начин също рааздвижват з. колела, да не са 1 с/у друго. Друг метОд , който използвам, когато задната не иска да захапе, е много леко да отпусна на полусъединител, което също води до раздвижване на зъбните колела, и съответно до влизане на задната.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:При мен лично нещата се оправиха, като си регулирах съединителя да отделя по-високо....преди това едвам включвах задна и то само с чалъми. Сега всичко е суперAlfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Plastex написа:Geraka написа:При мен лично нещата се оправиха, като си регулирах съединителя да отделя по-високо....преди това едвам включвах задна и то само с чалъми. Сега всичко е суперEx: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Момчета, при всичките тези симптоми, включително и тотално разбъркване на предавките и самоволното им възстановяване, при мен причината се оказа много проста-разхлабване на голямата гайка под страничния капак на скор. кутия/където е V-та скорост/ и оттам аксиален луфт в първичния вал и недобро "нахлузване" на зъбн. колела по шлиците си.Смених зъбчатката на V-та, стегна се гайката и всичките си дойдоха на място.Операцията е сравнително лесна-откъм предното ляво колело, но я свърши момче/ в Ямбол/, което явно си разбираше и беше много сръчно.Поздрави на всички.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар