Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростната кутия Brava 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със скоростната кутия Brava 1.6 16V

    Здравейте колеги от 5 дни съм собственик на гореспоменатата брава ...колата е в доста добро състояние след минаване на стенд и елком майсторите ми казаха ,че нямат забележки относно състоянието и освен задължителния ремък и т.н съм сменил само едни свещи.Но да си дойдем на думата вчера трябваше да обърна колата и при опита си да включа задна доста се затрудних трябваше няколко пъти да я ръчкам че да влезе...по интересното е че не се чува никакъв звук имам предвид характерното ръмжене когато съединителя не отделя.Каква може да е причината според вас за това и това характерен проблем ли е за модела или аз съм попаднал на проблемна кола .
    НЕ на войната по пътищата !!!
    Fiat Brava 1.6 16V

    #2
    Ами то май повечето са така. Аз включвам на първа, давам леко напред и тогава веднага задна и влиза без проблем.Честита ти количка и много безаварийни километри с нея
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Re: Проблем със скоростната кутия Brava 1.6 16V

      Mi7R0 написа:
      Здравейте колеги от 5 дни съм собственик на гореспоменатата брава ...колата е в доста добро състояние след минаване на стенд и елком майсторите ми казаха ,че нямат забележки относно състоянието и освен задължителния ремък и т.н съм сменил само едни свещи.Но да си дойдем на думата вчера трябваше да обърна колата и при опита си да включа задна доста се затрудних трябваше няколко пъти да я ръчкам че да влезе...по интересното е че не се чува никакъв звук имам предвид характерното ръмжене когато съединителя не отделя.Каква може да е причината според вас за това и това характерен проблем ли е за модела или аз съм попаднал на проблемна кола .
      честито колега.опитай да като включваш задната да "наместиш" малко лоста. съвсем леки движения наляво и дясно. има едни лостчета /щанги/ които се разбиват. не е болка за умиране но дразни. лоста за скоростите как се движи плавно по "каналите" си или има луфт?
      F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
      F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

      Коментар


        #4
        Виж тази темаИ по-специално мнението на колегата:
        Vladim написа:
        Първо гледай, като включваш задна автомобила да е в покой, а не да се дижи леко напред! И натискай съединителя максимално до долу! Ако понякога не иска да влезе не напъвай, а пусни съединителя, натисни го пак и пробай! Ако пак не се получава повтаряш операцията само, че превключаваш през първа и тогава вече няма, как да не се получи!
        Aз по тези указания се оправих и почти нямам ядове
        Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
        Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          1. Задната предавка няма синхронизатор, за да се избегне хъркането, превключвай в пълен покой.
          pazdir написа:
          Задната включвай по следния начин: първо дай първа и веднага след това задна - това всичко в пълен покой. Би трябвало да нямаш проблем тогава.
          ogi28b написа:
          При моята съм забелязал че задната хърка изключително и само когато съм натиснал спирачки, или съм на ръчна, когато искам да я включа, т.е. когато се напасват зъбните колела, трябва да има малко мегдан цялата кола да се мести, а не да е застопорена. Изключвам случаите когато се движи напред, когато хъркането е неизбежно. Та освен че колата не трябва да се движи напред, смятам че трябва и да не са натиснати спирачките.
          ogi28b написа:
          Лично мнение: За скоростите - когато зъбните колела са зъб срещу зъб и не са натиснати спирачките, като напънеш малко с лоста, самите колела се наместват, като така леко се завърта втория вал, съответно и колелата, и така задната влиза лесно. Самото завъртане е доста малко, и шофьорът почти не усеща поместването на колата, освен ако не дебне специално за това. Но когато си блокирал колелата със спирачки - валът не може да се завърти, за да се напаснат зъбните колела, затова някои прилагат метода - "първа -> задна" , като по този начин също рааздвижват з. колела, да не са 1 с/у друго. Друг метОд , който използвам, когато задната не иска да захапе, е много леко да отпусна на полусъединител, което също води до раздвижване на зъбните колела, и съответно до влизане на задната.
          При мен лично нещата се оправиха, като си регулирах съединителя да отделя по-високо....преди това едвам включвах задна и то само с чалъми. Сега всичко е супер
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Geraka написа:
            При мен лично нещата се оправиха, като си регулирах съединителя да отделя по-високо....преди това едвам включвах задна и то само с чалъми. Сега всичко е супер
            Може ли да подскажеш как се регулира съединителят, колега, че и на мен ми минава през ум, /подсеща ме задната скорост/ че трябва да предприема нещо
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

            Коментар


              #7
              Plastex написа:
              Geraka написа:
              При мен лично нещата се оправиха, като си регулирах съединителя да отделя по-високо....преди това едвам включвах задна и то само с чалъми. Сега всичко е супер
              Може ли да подскажеш как се регулира съединителят, колега, че и на мен ми минава през ум, /подсеща ме задната скорост/ че трябва да предприема нещо
              Ами моята е тд100 - проблема беше, че съединителя отделяше много ниско - дори ако имаше постелка отдолу не искаха и другите скорости да влизат.Та ето я темата - там е обяснено, но не знам ти с кой двигател си.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=12981
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Благодаря за помоща колеги ...аз на мойта и открих цаката когато е в пълен покой след като съм натисал съединителя леко го отпускам и задната си влиза като у дома си
                НЕ на войната по пътищата !!!
                Fiat Brava 1.6 16V

                Коментар


                  #9
                  Момчета, при всичките тези симптоми, включително и тотално разбъркване на предавките и самоволното им възстановяване, при мен причината се оказа много проста-разхлабване на голямата гайка под страничния капак на скор. кутия/където е V-та скорост/ и оттам аксиален луфт в първичния вал и недобро "нахлузване" на зъбн. колела по шлиците си.Смених зъбчатката на V-та, стегна се гайката и всичките си дойдоха на място.Операцията е сравнително лесна-откъм предното ляво колело, но я свърши момче/ в Ямбол/, което явно си разбираше и беше много сръчно.Поздрави на всички.
                  BRAVA TD100 ELX `98

                  Коментар


                    #10
                    По точно смени се главината на синхронизатора а не зъбчатката на V-та.
                    BRAVA TD100 ELX `98

                    Коментар

                    Working...
                    X