Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети при покупка на Fiat Marea 1.9 JTD/Fiat Marea 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Стефан е прав, според мен. Аз минах по пътя с газовите и никога повече.... не е за мен тая работа - нямам нерви да човъркам постоянно.

    Коментар


      #47
      Моето мнение по темата:Който кара над 15-20000 клм годишно е редно да се ориентира към JTD-двигател.За предпочитане JTD100 ili JTD110.Ако е фен на бензина и държи на добра динамика, сравнително бърза кола,без да е от значение разхода за гориво-1,8/16V.Akо кара предимно градско с редки пътувания извън -1,2/16V.Без ГУ независимо какви.А който много държи да кара на газ-да си купи кола от миналия век с карборатор.Тогава проблемите ще са най-малко.

      Коментар


        #48
        E аз за кво съм на дизел ? Е и заради турбото.Като се появи бензиново турбо на нормални цени, дето да харчи малко
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #49
          Stefan Hadjov написа:
          Scorpion_BV написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Princo написа:
          Atanas71 написа:
          Грабвай бензина и карай , остави другите да си ги хвалят и мерят. При бензина имаш възможност да караш с алтернативно гориво , в смисъл разполагаш с два вида гориво ако я газифицираш а това не е никак за подценяване.
          Тва сериозно ли го казваш ? Кое му е хубавото ? Ще дам 1200 кинта за инжекцион,който ще го избивам сума ти време,или мога да си взема жтд с перфектен разход.Ако не стана ясно,гласувам за JTD !
          To остави избиването на парите ами след това като го туриш какво те чака...........Чети вниматлно раздел газови уредби.P.S.Ако беше възможно да се направи да работи на два вида гориво,то първо Фиат щяха да го направят.Кеф ти караш на бензин,кеф ти на газ.Ама не става-чети раздел Газови уредби.
          На теб ти отговарям за последно и те забравям! Ти си изключително технически неграмотен според мен! Всичките ти изказвания са като на лапе на 16 години дето е слушал чичо Пешо как се фали, че му върви голфо!Фиат е една от марките в света която от много години прави BiFuel коли! Има заводска мареа 1.6 16V с заводски метан. Мареа BiFuel! Същото нещо го има на Мултипла! Новата панда има метанова версия. Гранде пунто има и метанова и ЛПГ версия. Товарните баничарки също имат метанова и ЛПГ версия. Всичко си излиза от завода и си има гаранция и работи както трябва. Работят и на газ и на бензин. Така, че моля те замълчи с глупостите дето ръсиш по всички теми за газови уредби! Спри се! Това вече твойто клони към болестно състояние!
          Абе на тебе ясно ли ти е тези коли за които споменаваш,колко общо имат с тази глупост която си сложил допълнително на колата си наречена ГИ.Не може въобще да имат допирни точки за сравнение.И знаеш ли каква е разликата при двигателите за работа с метан и ЛПГ.Много ти е елементарно разсъждението-щом някъде нещо е направено подобно,това значи че ти може да го пренесеш и на твоята Мареа.Да ,ама не!Няма да стане.Като гледам и ти си вече стигнал до това убеждение и 50% вече си готов да минеш на Дизел.Още малко като се помъчиш и дадеш парички за разни неща около ГИ и ще си готов 100%.Още ли не си разбрал истината че който иска да се вози евтино си взима дизел,който иска да се пише дявол си купува бензин,слага си ГУ и си плаща за дяволъка с пари,нерви и дизконфорт.
          Да ясно ми е! Но на теб не ти е! Нямаш и грам идея за какво говориш, дъвчеш едно и също като папагал без никаква конкретна техническа информация. Аз до тук от мойта газова само ПЕЧЕЛЯ! Разходите за да си оправя проблема са ми точно 140лв.!!! 100лв. ВИЗА с доставка и 40лв. за стар компютър. Три пъти съм си закачал сам колата за по 30мин (БЕЗПЛАТНО). Изминал съм с колата около 50 000км. на газ. Спестил съм няколко ХИЛЯДИ ЛЕВА! за гориво. Дори в момента се возя ПО-ЕВТИНО от ДИЗЕЛ! Така, че може да си гледаш работата и да не ми се бъркаш. БАСТА! Избирам дизела заради вървежа! Той няма връзка с това на какво гориво ще карам бензинката, има разлика чисто технологично. Дизела има ТУРБО и дизела е двигателя с по-високо КПД! Повече не си прави труда да пишеш коментари на мои мнения. Няма да получиш друг отговор.
          KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
          Land Rover Discovery 2.5TD '94
          EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
          EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
          EX: Fiat Regata 1.7D '84

          Коментар


            #50
            emzo написа:
            E аз за кво съм на дизел ? Е и заради турбото.Като се появи бензиново турбо на нормални цени, дето да харчи малко
            Като се появи бензиново турбо съвсем няма да е икономично и дизела пак ще си е за предпочитане.Оппа,сетих се Смарт е с бензиново турбо.Ориентирай се.

            Коментар


              #51
              До сега не съм могъл да си отговоря на един въпрос който за себе си съм си го задавал многократно и не съм стигал до задоволителен отговор.Защо трябва да се купува бензинова кола и да и се постави веднага ГУ-"модерна"ГИ и да се започнат нескончаеми настройки и проблеми/да не уточнявам какви/, като бензиновата кола и дизеловата кола са на една цена втора употреба.Оставям настрана че след слагане на ГИ цената става с плюс 1000-1200 лв.Даже се забелязва една тенденция породена от същото това странно пазарно поведение:в момента коли с ЖТД двигатели може да се купят по евтино от бензинова кола.Имам пред вид от гамата-Фиат.

              Коментар


                #52
                @Scorpion_BVФиат фанатикНедей да си въобразяваш че се засягам или обиждам от приказките ти.Ти си последния от който бих могъл да се обидя.Просто безкрайно се забавлявам от постовете ти а реакцията ми е че все едно не съм ги прочел.Така че може да продължиш с плюенето.Развеселяваш ме.............

                Коментар


                  #53
                  Ma®tin написа:
                  Аз имам комби - 1750 кг и наистина се усеща, че 1.6 понякога не достига.
                  Може ли някой с думи прости да ми разясни горния цитат? Какво означава "Двигател 1.6 не достига на комбито" ? И изобщо "двигател Х е слаб за купе У" ?По какво ги преценявате, каква е скАлата за оценка? Да не би да не може да се поддържа 90 км/ч ? На какво не достига? Аз ако започна да карам само мерцедеси ЦДИ 320, или сл 63 амг то е ясно че после всеки друг двигател ще ми се струва слаб. Не забравяйте че когато този двигател 1.6 е монтиран в тази мареа, е било преди 14 години. Тогава нещата са изглеждали по-различни. Ако имаше 3 литров двигател, сигурно всичко освен него щеше да "не достига" за това купе.

                  Коментар


                    #54
                    Това което се има предвид е, че колата явно и осезаемо се мъчи с този двигател на това купе. Тя вдига и 200, лично пробвано и то на газ, но е там проблема. Проблема е, като почнеш да я караш градско с климатик и недай си боже с багаж. Тръгването е видимо голям зор особенно по голям наклон. Мотора за да тегли и да има поне малко ряз трябва все да е в критични обороти. При изпреварване ако колата е с климатика нещата става много грозни. Колата няма запас от мощност която да може да те измъкне от ситуация. И още много мога да пиша. Колата не е най-бавната, не е най-бавно ускоряващата, но спрямо другите мотори в гамата е зле. Общо взето най-голямата грешка е човек да си купи най-голямото купе на модела с най-малкия двигател за модела. Нито разхода ще е добре, нито вървенето. Затова казах и преди, 1.6 е идеален за Браво, за Брава кажи речи, за Мареа седан аха аха, за комби не. Искам кола която да не се плаши от баирите! Като дойде наклон да не се почва редене на предавките надолу. Затова казах, че дизела е по-добрия вариант. Там огромния въртящ момент в ниските обороти прави нещата коренно различни. А пък ако е и 2.4JTD :D . Карал съм всички мареи с изключение на 2.0 20V. Най ми беше кеф с 2.4JTD-то. Просто като съм по планински път със завой като и дам газ дори на 5-та и колата тръгва да набира. Това с 1.6-цата няма как да стане. На същото място 1.6-цата е на 3-та с пълен оборотомер за да не тръгне назад. :D За жалост обаче 2.4 си е сериозен мотор и не е по джоба на всеки. Пак казвам, съвета ми е, никога не взимайте най-малкия мотор на най-голямото купе за модела. Аз тази грежка няма да я повторя. Това ми е втората такава кола и следващата няма да е така. Ще си взема мощна кола, за да знам, че като давам пари поне кеф ще има от карането.
                    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                    Land Rover Discovery 2.5TD '94
                    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                    EX: Fiat Regata 1.7D '84

                    Коментар


                      #55
                      За сведение най малкия двигател който се слага на Мареа е 1,4/12V,a след 1998 год-1,2/16V.Кола на която се дава че ускорява до 100 км/часа за 10,7 сек и максимална скорост 187 км/час в никакъв случай не може да се каже че е с неподходящ двигател и че му липсва резерв на мощност.При такова ускорение ти трябва голям резерв за да го постигнеш.Който дава такава оценка за тази кола има две възможности:или колата има проблем и не е с фабричните си възможности или водача има проблем с карането на подобна кола.

                      Коментар


                        #56
                        Айде и аз да се включа с непосветеното си в техническо естество мнение. Карал съм и бензин 1.6 и дизел 1.9JTD от модела и лично мое мнение е, че дизела приляга по-добре на тази кола. Както каза колегата по-горе 1.6 16v се усеща по-добре в по-малките купета (Браво например). Като се качих директно от Мареа комби 1.6 в 1.9JTD просто се родих. Динамиката на мен ми харесва повече, по-добре се движи из трафика, защото например с бензина, за да се включиш бързо в трафика трябва да я вкараш в едни доста интересни обороти, докато дизела е друго нещо. За мен избора е ДИЗЕЛ, но всичко зависи от мнението на човека, който ще си я кара. Както казаха и колегите преди това, най-добре е да се пробват и двете коли, за да се добие реална представа. Колега успех в търсенето и дано да попаднеш на читава кола, която да те слуша :D
                        FIAT BRAVO SX 1.6 16V '96 ex...
                        FIAT Doblo Cargo 1.9 JTD
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD '01 now

                        Коментар


                          #57
                          Stefan Hadjov написа:
                          За сведение най малкия двигател който се слага на Мареа е 1,4/12V,a след 1998 год-1,2/16V.Кола на която се дава че ускорява до 100 км/часа за 10,7 сек и максимална скорост 187 км/час в никакъв случай не може да се каже че е с неподходящ двигател и че му липсва резерв на мощност.При такова ускорение ти трябва голям резерв за да го постигнеш.Който дава такава оценка за тази кола има две възможности:или колата има проблем и не е с фабричните си възможности или водача има проблем с карането на подобна кола.
                          колега,не ми се спори с теб,явно имаш някакви познания,но в тая тема си захапал едно погрешно мнение и сега си изсмукваш от ръцете вече,за да го защитаваш. 1.6 е слаб мотор за мареа,казвал ми го е почти всеки който притежава и е карал такава...Седни покарай такава,след това седни на jtd и пак покарай,сам ще се убедиш в разликата,но да се напъваш така е излишно. Лично на мен не ми дреме,защото аз не желая нещо кой знае какво,колкото да ми вози задника нормално,но има хора,за които по-трудното потегляне с пълен багаж е изнервящо,затова и трябва колегата да го знае. Но ако казваш,че като динамика 1,6 и 19жтд са близки,всеки би ти се изсмял.Няма как да станеКъм колегата пуснал темата: Колега,лично мое мнение е че... 1,6 е подходящ двигател ако не караш много колата и ако караш рядко предимно извънградско...все пак е по-евтин за поддръжка.Но ако караш повечко,ако я караш и всеки ден в града,взимай жтд,малко по-скъпата поддръжка се изплаща на бензиностанцията после! НО има едно голямо НО,при всички коли на старо и то е- търси кола здрава и в добро състояние,първо гледай това,после точния модел,не се хвърляй да търсиш конкретно нещо и накрая да се умориш от търсене и да вземеш просто една от всички. Кола на старо се избира според състоянието,а не толкова според вида на двигателя и т.н. и НЕ търси цвят,вид салон и т.н. дреболии,защото ако робуваш на тях,може да попаднеш наистина на боклук!Аз и брат сега му търсим мареа и при мен избора не е бензин или дизел,почти съм сигурен,че ако намеря свестен дизел,ще му вземем печка Причините са,че за 1,6 вече казах мнението си...1,8 е прекалено лаком откъм гориво,а за 2,0 вече не ми се мисли какво се случва при разхода и данъка. Ние избираме по принцип между 1,9ТД и 1,9ЖТД и всичко ще опира до състоянието на колата и самата цена...ако намеря жтд на добра цена,която не е кой знае колко по-висока от ТД-то и е в добро състояние,вземам жтд...ако обаче ми се видят скъпи,тд100
                          ex.Мареа ТД100

                          Коментар


                            #58
                            paralesa написа:
                            Stefan Hadjov написа:
                            За сведение най малкия двигател който се слага на Мареа е 1,4/12V,a след 1998 год-1,2/16V.Кола на която се дава че ускорява до 100 км/часа за 10,7 сек и максимална скорост 187 км/час в никакъв случай не може да се каже че е с неподходящ двигател и че му липсва резерв на мощност.При такова ускорение ти трябва голям резерв за да го постигнеш.Който дава такава оценка за тази кола има две възможности:или колата има проблем и не е с фабричните си възможности или водача има проблем с карането на подобна кола.
                            колега,не ми се спори с теб,явно имаш някакви познания,но в тая тема си захапал едно погрешно мнение и сега си изсмукваш от ръцете вече,за да го защитаваш. 1.6 е слаб мотор за мареа,казвал ми го е почти всеки който притежава и е карал такава...Седни покарай такава,след това седни на jtd и пак покарай,сам ще се убедиш в разликата,но да се напъваш така е излишно. Лично на мен не ми дреме,защото аз не желая нещо кой знае какво,колкото да ми вози задника нормално,но има хора,за които по-трудното потегляне с пълен багаж е изнервящо,затова и трябва колегата да го знае. Но ако казваш,че като динамика 1,6 и 19жтд са близки,всеки би ти се изсмял.Няма как да станеКъм колегата пуснал темата: Колега,лично мое мнение е че... 1,6 е подходящ двигател ако не караш много колата и ако караш рядко предимно извънградско...все пак е по-евтин за поддръжка.Но ако караш повечко,ако я караш и всеки ден в града,взимай жтд,малко по-скъпата поддръжка се изплаща на бензиностанцията после! НО има едно голямо НО,при всички коли на старо и то е- търси кола здрава и в добро състояние,първо гледай това,после точния модел,не се хвърляй да търсиш конкретно нещо и накрая да се умориш от търсене и да вземеш просто една от всички. Кола на старо се избира според състоянието,а не толкова според вида на двигателя и т.н. и НЕ търси цвят,вид салон и т.н. дреболии,защото ако робуваш на тях,може да попаднеш наистина на боклук!Аз и брат сега му търсим мареа и при мен избора не е бензин или дизел,почти съм сигурен,че ако намеря свестен дизел,ще му вземем печка Причините са,че за 1,6 вече казах мнението си...1,8 е прекалено лаком откъм гориво,а за 2,0 вече не ми се мисли какво се случва при разхода и данъка. Ние избираме по принцип между 1,9ТД и 1,9ЖТД и всичко ще опира до състоянието на колата и самата цена...ако намеря жтд на добра цена,която не е кой знае колко по-висока от ТД-то и е в добро състояние,вземам жтд...ако обаче ми се видят скъпи,тд100
                            Абе колега,как не разбра че всички такива оценки като твоята са индивидуални и субективни.За едни е зле,за други добре.Сравняват се цифри от сериозни източници и тестови измервания.И те доказват че двата двигателя са съизмерими във фабричния си вид по динамика и Макс.скорост.Това не е мое твърдение.Ако от 2,4ЖТД или 2,0/20V слезеш и се качиш на 1,9 ЖТД ще ти се стори че двигателя е слаб за това купе.Много е важно с какво го сравняваш и какъв ти е мерника за оценка.Ами ако слезеш от 1,4 или 1,2 и се качиш на 1,6 знаш ли какво ще усетиш???Все едно си на ракета.Дай да не спориме за излишни неща.Нека човека си направи пробите и да се спре на това което би го задоволило.Освен това на 1,6;1,8;1,9ЖТД и 2,4ЖТД данъка е съизмерим.Да си вземе 2,4 ЖТД,защото по твоята логика 1,9 ЖТД е малък за това купе.Ти качвал ли си се на 2,4 двигател.1,9 ще ти се стори охлюв.

                            Коментар


                              #59
                              ogi28b написа:
                              Ma®tin написа:
                              Аз имам комби - 1750 кг и наистина се усеща, че 1.6 понякога не достига.
                              Може ли някой с думи прости да ми разясни горния цитат? Какво означава "Двигател 1.6 не достига на комбито" ? И изобщо "двигател Х е слаб за купе У" ?По какво ги преценявате, каква е скАлата за оценка? Да не би да не може да се поддържа 90 км/ч ? На какво не достига? Аз ако започна да карам само мерцедеси ЦДИ 320, или сл 63 амг то е ясно че после всеки друг двигател ще ми се струва слаб. Не забравяйте че когато този двигател 1.6 е монтиран в тази мареа, е било преди 14 години. Тогава нещата са изглеждали по-различни. Ако имаше 3 литров двигател, сигурно всичко освен него щеше да "не достига" за това купе.
                              Аз дадох пример с комбито и масата на автомобила, защот не съм запознат колко тежи седана на мареата.Както написа колегата,при баир с пълна кола и пуснат климатик понякога и 2 предавки да свалиш пак не става.Напълно съм съгласен, че дизеловият агрегат 1.9 било то TD или JTD е по-"гъвкав" и "вървежен", главно заради по-големия въртящ момент. при двигате 1.6 (16v) максималния въртящ момент е 144 Nm при 4000 оборота в минута за сравнение с другите два бензинови агрегата 1.8 (16v) и 2.0 (5 цилиндров 20 V) максималния въртящ момент е както следва - 154 Nm при 4400 об./мин. и 186 Nm при 4500 об./мин. При дизеловите агрегати нещата стоят доста по различно:при 1.9 TD 75 hp, максималният въртящ момент е близък до този на 1.6 бензин - 147 при TD при 144 при 16V, разликата е че максималния въртящ момент при дизела се постига само при 2750 оборота а при бензина 4000!При другите дизелови агрегати :1.9 TD 100 hp - max. въртящ момент 200 Nm при 2250 об./мин.2.4 TD 125 hp - max. въртящ момент 265 Nm при 2000 об./минКакто каза колегата -
                              Scorpion_BV написа:
                              Просто като съм по планински път със завой като и дам газ дори на 5-та и колата тръгва да набира. Това с 1.6-цата няма как да стане. На същото място 1.6-цата е на 3-та с пълен оборотомер за да не тръгне назад.
                              Защото на 5-та предавка и при 2200 оборота дизеловият агрегат ще набира, защото е постигнал много по-висок въртящ момент, докато при бензина при 2200 оборота на 5 в баир ще умре.Въртящия момент ще бъде с пъти по-малък сравнение с този на дизела.Относно темата, въпреки че карам бензин 1.6, аз търсех дизел, независимо какъв-1.9 75 коня, 1.9 100 коня, защото просто този тип двигатели ми допадат повече, първо заради разхода и второ заради по големия въртящ момент.Смятам, че в спора 1.6 бензин fiat VS X дизел на fiat резултата е 0:1 за наФтата Все пак фактите говорят... също така мога да се аргументирам и с разхода : *.................градско......извънградско.........смесено1.6 16v-------11,5------------6,6-------------------8,41.8 16v-------11,8------------6,8------------------ 8,62.0 20v-------14,3------------7,4-------------------9,91.9 TD 75-----8,7-------------5,3-------------------6,51.9 TD 100----8,9-------------5,6-------------------6,82.4 TD 125----10,3-----------6,1-------------------7,7* - това са заводски данни, за коли на по 12-15 години разликите са от 10% до 30% ( от значение е също така и качеството на горивото и стила на каране)Колкото до данъка на колата за регион Плевен (от където е човекът който пусна темата) данъка е както следва: * 1.6 16v - 103 hp - 124.97 лв1.8 16v - 115 hp - 139.53 лв2.0 20v - 138 hp - 165.00 лв1.9 TD 75 hp - 22.34 лв1.9 TD 100 hp - 29.78 лв2.4 TD 125 hp - 151.65 лвданните за данъка са от http://www.pariteni.bg/Calcs/13/1ff1de774005f8da18.html

                              Коментар


                                #60
                                Според този калкулатор данъка ми е 170лв, което НЕ Е вярно
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X