Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за Типо - основен ремонт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за Типо - основен ремонт

    Карам Типо 1,4i.e. Колата харчи масло като невидела. Има-няма 2л. на 1000 км. Не съм я водил да и разглобяват мотора, но с който съм говорил, всички споменават "основен ремонт". Та, интересувам се, ако някой има опит в тази насока, да сподели ориентировъчна цена и др. полезни информацийки, които е хубаво да знае човек, преди да се вкара в подобно приключение. Също ме интересува, ако някой е в състояние да помогне, дали не е по-удачно доректно да се смени двигателя и ако да, кои други двигатели биха станали, без да се сменят и всички други неща под капака?Предварително благодаря на всички, които ще помогнат с мнение или препоръка!!!
    Shit happens, sometimes...
    Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
    Marea 1.8 HLX - червена като аватара

    #2
    Бих ти казал да смениш гумичките на клапаните първо, ама разхода на масло е твърде голям за да е само от тях...
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #3
      Тях ги смених, но не свърши работа.
      Shit happens, sometimes...
      Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
      Marea 1.8 HLX - червена като аватара

      Коментар


        #4
        горе долу 500-600лв е цената но все пак тва е много относително ако вземеш цял мотор хубаво е да е от познат за да го знаеш на какъв хал е иначе си е котка в чувал а и ще трябва да го регистрираш в КАТ
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          На колко хиляди ти е двигателя? Като я настъпиш излиза ли сиво-синкав дим през ауспуха? Можеш да измериш и компресията преди да пристъпиш към основен ремонт...
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            аз лично не се кефа на отваряни двигатели,основен ремонт един приятел прави на 1.5 регата,излезе му близо 700лв(тя толко си и струва регатата Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 )на половината на тези пари,та и по-надолу,ще си вземеш мотор в добро състояние и няма да се разправаш с ремонти

            Коментар


              #7
              Зависи до колко ти е износен мотора ,ако няма износване на цилиндрите с едни сегменти ще се разминеш, пълен ремонт на главата, и смяна на всички семеринги и гарнитури ще минеш по тънко :D ,относно тея ремонти за по 700лв. според мен това не може да се нарече основен ремонт (все пак мое мнение само) един основен ремонт включва доста операции и части , нещо тея 700лв. не се вместват в тях ако се направи качествено и да се подмени всичко
              FIAT UNO 1,4i ELEGANZA 160.A1.046

              Коментар


                #8
                Re: Питане за Типо - основен ремонт

                ivjordan написа:
                Карам Типо 1,4i.e. Колата харчи масло като невидела. Има-няма 2л. на 1000 км. Не съм я водил да и разглобяват мотора, но с който съм говорил, всички споменават "основен ремонт". Та, интересувам се, ако някой има опит в тази насока, да сподели ориентировъчна цена и др. полезни информацийки, които е хубаво да знае човек, преди да се вкара в подобно приключение. Също ме интересува, ако някой е в състояние да помогне, дали не е по-удачно доректно да се смени двигателя и ако да, кои други двигатели биха станали, без да се сменят и всички други неща под капака?Предварително благодаря на всички, които ще помогнат с мнение или препоръка!!!
                Общо взето под основен ремонт много хора разбират смяна на бутални пръстени и уплътнители на калпани и др. Най-хубаво и точно ще стане, ако се разглоби главата, буталата се извадят, разглобят от мотовилки и бутални болтове, лагери(основни и мотовилкови). Прави се дефектация на главата, измерва се състоянието на цилиндровите втулки, измерват се буталата, буталните болтове, лагерите и антифрикционния слой,коляновия вал и разпределителния вал и още поне 5-10 неща. Общо взето никой не прави това, освен ако няма някаква причина. Така че, поне да се измерят хлабините в буталните пръстени и каналите на булатала, (ако няма някакви запичания)външен оглед и измерване на цилиндрите, дефектация на главата, външен оглед на КВ и лагерите. При необходимост вече се минава на ремонтни размери на втулките, ако е необходимо буталата се сменят, нови пръстени, уплътнители на клапаните и т.н. Сега дали ще го правиш и колко ще струва и заслужава ли си е друг въпрос. Успех!

                Коментар


                  #9
                  Да използвам темата, че май и аз натам отивам (компресия 9 и духа като гейзер от отдушника) Не може ли да се "присади" без други смени едноваловия 1,6 мотор на типо 1,4? И как става номера с регистрацията в КАТ?
                  FIAT Tipo 1,4mi - EX
                  Alfa Romeo 146ti - EX
                  Alfa Romeo 156 2,4JTD

                  Коментар


                    #10
                    Според мене трябава да стане без промени да присадиш 1,6 , относно кат , ако взимаш мотора от авто-морга дават фактура и така регистрираш , ако взимаш от ударена кола дрябава да ти даде собственика талона ,като преди това е бракувал купето ,но първо си провери твоя мотор и сметни кое ще ти е по- изгодно , текущ ремонт или смяна на мотора
                    FIAT UNO 1,4i ELEGANZA 160.A1.046

                    Коментар


                      #11
                      tonov написа:
                      Да използвам темата, че май и аз натам отивам (компресия 9 и духа като гейзер от отдушника) Не може ли да се "присади" без други смени едноваловия 1,6 мотор на типо 1,4? И как става номера с регистрацията в КАТ?
                      абсолютно нищо не сменяш при смяната на мотор 1.4 1.6за документите колегата ти е казал

                      Коментар


                        #12
                        Re: Питане за Типо - основен ремонт

                        ivjordan написа:
                        Карам Типо 1,4i.e. Колата харчи масло като невидела. Има-няма 2л. на 1000 км. Не съм я водил да и разглобяват мотора, но с който съм говорил, всички споменават "основен ремонт". Та, интересувам се, ако някой има опит в тази насока, да сподели ориентировъчна цена и др. полезни информацийки, които е хубаво да знае човек, преди да се вкара в подобно приключение. Също ме интересува, ако някой е в състояние да помогне, дали не е по-удачно доректно да се смени двигателя и ако да, кои други двигатели биха станали, без да се сменят и всички други неща под капака?Предварително благодаря на всички, които ще помогнат с мнение или препоръка!!!
                        Аз бих те посьветвал, да свалиш първо главата, да провериш износването на цилиндрите и ако няма износване или задиране, да си смениш само сегментите!Ако има обаче недопустимо износване, тогава да мислиш по-евтини варианти на ремонта!На добьр мотор, втора употреба обаче рядко се уцелва, особенно ако е от автоморга!

                        Коментар


                          #13
                          Мерси на всички, които взеха отношение. Дотук ми става горе-долу ясно, че преди да реша какво да правя, трябва да се отвори мотора и да се види какво му е точно. Аз засега дори компресия не съм мерил. Единственото, което знам със сигурност е, че лапа много масло и по тая причина ме се налага да сменям свещи много често, защото ужасно се зацапват и почват да не работят цилиндрите. Един познат монтьор ми каза, че има некакъв шанс да се мине със сегменти и някакви ризи на цилиндрите, което си нямам идея какво е и щяло да излезе около 350 кинта, ако не се окаже, че има за смяна лагери и други дреболии. При всички случаи нямало да е над 500, но това го каза само на външен оглед и два-три километра разходка с колата, точно когато работеше на три цилиндъра. Аз без да се замислям бих му я дал да я разглоби, но проблема е, че той е в Смолян, та ми е малко трудно с разстоянието. Иначе, ако мина на вариант "смяна на двигател", бих желал да сложа някой с по-голяма кубатура, че по начало исках по-голям, но когато я купувах, просто не изпадна такава. Затова и попитах кои от по-големите ще станат.
                          Shit happens, sometimes...
                          Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                          Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                          Коментар

                          Working...
                          X