Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задната чистачка не се връща в изходно положение - Оправено

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задната чистачка не се връща в изходно положение - Оправено

    Здравейте!Задната чистачка спира в момента в който я спра и не се връща сама в изходно положение.Знаете ли дали проблема е в моторчето или някъде другаде?Подлежии ли това на ремонт или да търся ново моторче?Колата е Браво 1,2 16VМерси предварително

    #2
    Колега, вътре има едно реленце. Струва около 70 стотинки в магазините. Сменяш го и си готов.

    Коментар


      #3
      Може ли малко подробности за местоположението на реленцето.След като прочетох тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=33845 имам вече известна представа за устройството на задната чистачка. Та това реле под кората на вратата ли да го търся или вътре в моторчето и какво точно представлява (дали е възможно да се опише)Мерси

      Коментар


        #4
        Релето е монтирано на корпуса на моторчето, една бяла кутийка. То служи, за да отложи следващият оборот на чистачката, и няма общо с връщането и в изходно положение. За връщането в изходно положение се грижат едни контактни пластини, които контактуват с едно зъбно колело. Може проблемът ти да е доста елементарен - притискане на пластините към колелото, или по-сложен - нещо да е побългарявано. Ела на някоя среща в София, например тази вечер, и все някой ще гопогледне. Сега като се замисля - колегата Наско е напълно прав, защото ако е прецакано това което отлага следващия цикъл, то непрекъснато ще си генерира цикли, и обикновено режат постоянното захранване, за да остане само това захранване, когато си врътнал врътката. Затова изниква важен въпрос:Има ли пауза от 3-4 секунди между два последователни цикъла, когато си врътнал врътката, или няма - т.е. чистачката върти постоянно без пауза ?

        Коментар


          #5
          Да, чистачката върти постоянно без пауза и когато изключа спира веднага на място.

          Коментар


            #6
            Релето е тогава. Сменял съм на един колега и проблема му се реши.

            Коментар


              #7
              Потвърждавам поста над моя !
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Мерси за съдействието. В понеделник ще обиколя магазините да потърся релето, че днес заминавам за провинцията.

                Коментар


                  #9
                  Здравейте!Вчера ми остана малко време и реших да сваля задната чистачка и да го видя това реле.Към корпуса на моторчето имаше монтирано с два винта една черна пластмасова кутийка с две букси към нея. През едната букса влизат три кабела, а от другата излизат два кабела и отиват към самото моторче. Та въпроса ми е кое точно е релето, което трябва да се смени. Цялата черна кутия ли или нещо вътре в кутиятя.Мерси
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    Прикачени файлове
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Не знам, защо колегите те пратиха към по-сложното, но... явно и релето се скапва понякога. Моят съвет е да почистиш пластините и контакторите на третата врата! Ако няма промяна закрепи по една дебела шайба, или стотинка над всяка пластинка и затвори вратата. Някога с купуването на колата имах същият проблем, просто е удряна отзад и не е добре напаснат капака и затова нямаше добър контакт. След, като повдигнах контакторите с едни гайко под тях всичко се оправи! Забележете, че жиците към задната чистачка са три! Маса и два плюса. Единият се подава, когато лостът е във включено положение, а другият, когато е в изключено! Представете си, ако единият плюс липсва, какво се получава!
                      Прикачени файлове
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Доколкото разбрах, предлагаш да измеря дали на буксата с трите кабела се подава +12V на два от тях.А иначе мисля, че на третата врата няма пластини и контактори, а захранването преминава през един гумен маншон от купето към третата врата.

                        Коментар


                          #13
                          По описанието на колегата - релето.Аз минах по тоз път.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Това реле къде да го търся, в магазините за авточасти или в магазините за електроника. Ако може да препоръчате конкретен магазин около сточна гара.Мерси предварително.

                            Коментар


                              #15
                              В магазините за електроника го продават.

                              Коментар

                              Working...
                              X