Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Vehicle speed sensor - датчик километраж - ОПРАВЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Vehicle speed sensor - датчик километраж - ОПРАВЕН

    Снимки: Конкретно ме интересуват следните неща:1. Подлежи ли на ремонт ?2. Освен да показва скороста и изминатото разстояние, каква рола още изпълнява ?3. Дори след смяната му, ми стои като записана грешка(P0500).Километража работи. Идеи ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    доколкото знам не подлежи на ремонт, нов е скъп. търси втора ръка. Малко съм объркан, искаш да оправяш стария, а си имал нов? в крайна сметка? :D
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    Коментар


      #3
      Нов е 50-60лв.Аз сложих втора употреба, но го свалихме работещ.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        само заради грешката ли?
        Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
        Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

        Коментар


          #5
          Ъпдейт:Разкачих куплунга му и вече километража ми спря да отчита.После ще видя дали е цъфнала някоя съпътстваща грешка.Въпросите по-горе са все така в сила.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Явно ще си водя монолог....., както и да е.Започва да ми мирише на побългаряване Датчика е 3 пинов - 12волта, маса и сигнал.Масата и захранването са лесни за намиране.Остава 3ия пин - сигнала.Сега се сетих, че преди време като правих логове в движение, скоростта винаги беше 0.Т.е. за ЕКУ тя винаги е 0.Това е и причината за трупането на грешката.Обаче километража коректно, което автоматично означава, че информация от 3ия кабел (сигналния) стига до таблото.ЕКУто чете VSS на пин C26.Въпроса е къде отива другия край на кабела ? В таблото или някъде е разклонен.Това или е лоша връзка или калпава авто апапска намеса
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Колега, пробвал ли си на схема да видиш къде отива кабела със сигнала от датчика?

              Коментар


                #8
                Ако намеря схема.....Знам само, че крайната дестинация на VSS сигнала е пин С26 на ЕКУ.Също така, подозирам, че сигнала се разклонява от таблото.-------------Ново "двайсе"....Според менюъла ЕКУ взима сигнал от АBS(поне неговото ЕКУ е error free).
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Разнищих го !Има малко разминавания в service manual за Браво/a JTD.Схемата е следната:VSS датчик -> арматурно табло-> ЕКУВ менюъла е упоменато:Pin 3-26(C26) Vehicle Speed Signal (from ABS)Което дефакто не е така:Схемата подсказва, че пин С26 отива към пин 12 на таблото:И накрая още едно разминаване/противоречие:От цялата работи излиза, че пин С26 на ЕКУ трябва да отива до пин А12 на таблото.Теорията решена, предстои практиката
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Проблема е отстранен.VSS сензора отива директно в таблото.Пин 14 му подава захранване - 12в. Пин 17 приема сигнала, а по пин 12 се предава към ЕКУ.Не видях намеса по таблото от сорта на разпояване/запояване.Кабела от пин 12 на таблото до пин С26 на ЕКУ е прекъснат.Прекарах нов кабел и проблема е решен.А сега може и да съм луд, но май като пусна газта по-меко падат оборотите.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Като моята, нали? Поздравления за поредната полезна тема!

                      Коментар


                        #12
                        Ммм, даже ще сложа ключе на кабела, за да си докажа, че не си въобразявам.Много мазна стана, наистина като твоята :P
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Ммм, даже ще сложа ключе на кабела, за да си докажа, че не си въобразявам.Много мазна стана, наистина като твоята :P
                          Тъй, тъй таз работа.Директната жица реши проблема Дано да си сложил някоя 4мм^2, за да не се прекъсне пак
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            ... 4 мм^2 подсигурена с 2 по 2.5 мм^2 ...Защо смяташ че колата сваля обороти по-плавно, или по-меко, какво общо може да има едното с другото ? При падане на оборотите - няма впръскване на гориво, но това едва ли зависи особено от ВСС ? Може би компютъра изчислява според скоростта на колата, позицията на педала, и оборотите - дали трябва да впръсква гориво или не? Не виждам логика, чакаме резултати от ключето.

                            Коментар


                              #15
                              Aми колата се успокои, беше супер "нервна". Airfan знае, за какво става дума.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X