Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за Прословутия Катализатор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за Прословутия Катализатор?

    Колеги дайте съвет? Искам да махна катализатора защото вече си е изпял песента и вече е на Стрепсилс Ментол. Един ауспухджия каза че ако го махна заминава и ламбда сондата какво да правя ? мога ли да сложа резонансно гарне и както ще стане с сондичката ?Дайте накакви идей. Както се забелязва и от снимката Уцелили са каде да го сложат.’
    Прикачени файлове
    www.puntopower.com
    FIAT Punto 1.2 16V Sporting

    #2
    По принцип ламбда сондата не се виляе за работата си от катализатора, а това дето са ти го казали е в категория градски легенди.Иначе можеш на мястото на катализатора да сложиш и парче тръба, ама с резонансно гърне е по-добре.Има предвид че катализаторите на старо вървят все по-скъпо - за скапан катализатор на места плащат до 100 кинта така че не го давай на ауспухджията, а тох да ти намали труда си наполовина - това си е чиста измама. Ако искат да ти вземат катализатора - направо гърне и труд безплатно, а и някой лев може да ти дадат даже. Иначе си плати сметката а си го продай после - иамше тука деже идин колега ги изкупуваше - съдържат платина.
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      колега баща ми хаправи така.махна катализатора и сложи резонаторно гърне и няма проблеми с сондата бачка си екстра.малко е връткаво но е най добрия вариант
      Продавам Бош дебитомер,стъпков мотор и бензинова помпа оригинална за Пунто ГТ.

      Коментар


        #4
        Така като гледам снимката ми се струва, че този мотор има две ламбда сонди - една преди и една след катализатора. Тогава махането му ще бърка работата на втората след катализатора защото тя ще отчита каквото и първата. Иначе ако колата е само с една ламбда сонда, преди катализатора няма никакъв проблем. Сондата си работи съвсем нормално, проверено на моята кола.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Re: Въпрос за Прословутия Катализатор?

          fanatiliano написа:
          Колеги дайте съвет? Искам да махна катализатора защото вече си е изпял песента и вече е на Стрепсилс Ментол. Един ауспухджия каза че ако го махна заминава и ламбда сондата какво да правя ? мога ли да сложа резонансно гарне и както ще стане с сондичката ?Дайте накакви идей. Както се забелязва и от снимката Уцелили са каде да го сложат.’
          Как разбра че катализатора си е изпял песента.И как може да взимаш съвет от някакъв си ауспухаджия.Ами той ако ставаше за съвети от такъв характер нямаше да е ауспухаджия.Ако не ти свети чек лампата не пипай катализатора,защото ако го махнеш започва твоята песен.Колата ти е Евро 3 с две ламба сонди,като втората контролира работата на катализатора.Ако го махнеш колата ти влиза в авариен режим и ще излезе от него когато поставиш друг.Живота на катализатора е разчетен за живота на двигателя.Той не е консуматив и не слушай съветите на който да е.Когато катализатора си изпее песента ще ти светне чек лампата.

          Коментар


            #6
            Точно така е, не махай катализатора щото така си решил. Какво значи изпял си е песента?
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Ще извинява колегата за спам-а обаче как да разбера, че е заминал? Четох, че трябвало да почне да намирисва? Bravo 1.8 GT, 1995.
              MB 280 S W108 67' - pickUp
              MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
              ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
              Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
              office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid

              Коментар


                #8
                Suppish написа:
                Ще извинява колегата за спам-а обаче как да разбера, че е заминал? Четох, че трябвало да почне да намирисва? Bravo 1.8 GT, 1995.
                Има писано по този въпрос в теми разни.Но щом не си в състояние да разбереш дали е заминал,защо въобще трябва да го пипаш??

                Коментар


                  #9
                  Е нали питам точно за да разбера дали е заминал какво ми се хвърляш с рогата напред? Дай да си стой там неработещ и да запушва уж колата пък после. Точно затова питам защото не съм компетентен по този въпрос!
                  MB 280 S W108 67' - pickUp
                  MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
                  ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
                  Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
                  office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid

                  Коментар


                    #10
                    Отиваш в първия сервиз, който има газ анализатор, измерват емисиите, и диагнозата е готова-работи или не...ПП. Всички, които правят ГТП, имат тази техника.
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #11
                      Ако го махаш си сложи КАТАЛИЗАТОРНО гърне а не резонаторно.Разликата в парите е 20-30лв.И аз мисля да го махам и така ме посъветваха.Някой ако знае къде плащат добре за стари катализатори да казва
                      И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

                      Коментар


                        #12
                        Това че катализатора е с живот колкото двигателя съвсем не е така. В нашия сервиз преди 2 дена дойде такси,което едвам работеше и на едно друго място му бяха поставили диагноза че няма компресия и да се сваля главата. Оказа се,че катализатора е заминал (това кола на 1 година и 80 000км) ,след избушването му колата си работеше нормално, тъй че това "катализатора е разчетен за живота на двигателя" няма нищо вярно. Ресурса на един катализатор е около 100-120 хил.км и все пак зависи от типа на каране- може да е повече,може и по-малко.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          #13
                          pi4_s_bravo написа:
                          Това че катализатора е с живот колкото двигателя съвсем не е така. В нашия сервиз преди 2 дена дойде такси,което едвам работеше и на едно друго място му бяха поставили диагноза че няма компресия и да се сваля главата. Оказа се,че катализатора е заминал (това кола на 1 година и 80 000км) ,след избушването му колата си работеше нормално, тъй че това "катализатора е разчетен за живота на двигателя" няма нищо вярно. Ресурса на един катализатор е около 100-120 хил.км и все пак зависи от типа на каране- може да е повече,може и по-малко.
                          Kaтализатора е разчетен за живота на двигателя.За една година и 80000 клм ти може да унищожиш и самия двигател.Тогава ще излезе че двигателя не е разчетен за ресурса на катализатора.Има такива случаи.Катализатор на 250000 клм работи като нов-измерен и диагностиран.А като всяко нещо по двигателя може да го унищожиш и за 5000 клм.Това за 100-1200000 клм че издържал един катализатор,това са приказки от фолклора на ауспухаджиите предназначени за шарани.

                          Коментар


                            #14
                            А нали знаеш,че теорията за разчитането се различава от практиката Те по начало не са разчели никакви ремонти така да се каже от завода,пък в последствие се сменя какво ли не. А това,че са разчели един елемент не значи че ще изкара толкова реално. Те и разхода на даден автомобил го мерят по метода на стенда, а после в реалния живот не бил толкова, сигурно и катализаторите биха издържали колкото мотора НО при някакви идеални условия,които на практика нямаме.
                            Фиат Крома 1.9 16v+
                            Фиат Браво 1.6 16v
                            Фиат Мареа 1.6 16v

                            Коментар


                              #15
                              pi4_s_bravo написа:
                              А нали знаеш,че теорията за разчитането се различава от практиката Те по начало не са разчели никакви ремонти така да се каже от завода,пък в последствие се сменя какво ли не. А това,че са разчели един елемент не значи че ще изкара толкова реално. Те и разхода на даден автомобил го мерят по метода на стенда, а после в реалния живот не бил толкова, сигурно и катализаторите биха издържали колкото мотора НО при някакви идеални условия,които на практика нямаме.
                              Сменяй го тогава по често,защото практиката е различна от теорията.

                              Коментар

                              Working...
                              X