Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Връзка между работещ термостат и загуба на антифриз!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Връзка между работещ термостат и загуба на антифриз!

    Още един "нов" проблем или добре забравен стар Преди да ми се повреди термостата имах доста сериозна загуба на антифриз. Ходих в сервиз, но не откриха нищо! За седмица трябваше да доливам може би около 1 литър дори и повече... много неприятно особено за теч, който не се вижда...В момента в който термостата ми се повреди (температурата не се качваше повече от 75-80 градуса, вероятно е отварял по-рано?) антифриз, нито грам не съм губил! Реших, че се е оправило от самосебе си (да бе да)... макар и да не е логично!Почти бях забравил за този проблем, но след като смених термостата вчера (заковава 90-те градуса както се очаква и колата заработи както трябва) антифриза отнов падна под минимума.. и старата история с доливането започва да се повтаря!Очевидно пак ще се наложи всеки ден да следя за загуба на антифриз!Въпросът ми към колегите е, каква може да е връзката в моя случай между работещ термостат и загубата на антифриз? Дали антифриза циркулира през определен кръг където се губи? Не мисля, че е съвпадение, защото загубата беше сериозна и очевидна при два различни (работещи) термостата, а когато се развали спря да губи антифриз!Моля за мнения, че ми е супер спечено.
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    #2
    1л. си е сериозно количество и щом не изтича навън,значи отива в двигателя.Там вариантите са 2:или в цилиндър или при маслото.Ако маслото ти е наред и няма следи от конденз,вероятно отива в цилиндър.Логика:при 90 градуса водата започва да създава някакво налягане.Мисля си,че ако имаш пробив към цилиндър,то ще ти бълбукат мехури,като запалиш двигателя.Много странно.Оглеждал ли си за теч при загрят двигател?Нека специалистите да се произнесат по въпроса
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    Коментар


      #3
      При отворен термостат (поне така си обяснявам ниската температурата която държеше 75-80 градуса) би трябвало антифриза да охлажда двигателя още по-рано от необходимото, а при раното (така предполагам) отваряне загуба нямаше! От където си вадя заключение, че не отива в цилиндрите (?) До колкото внимателно съм следил маслото... промяна в нивото няма, освен това самия двигател като параметри работи като чисто нов... (и се надявам да не е най-лошия вариант).Още не мога да схвана връзката.. за сега единствената сламка е, че термостата е сменян и вчера може да е имало останал въздух (?) в охладителната система и за това нивото да е паднало, но това силно ме съмнява, защото преди, при здравия термостат загубата на антифриз беше нечовешка и няма как да е случайно.В купето миризма на антифриз не съм усетил, стъклата не се запотяват/омазняват, видим теч майсторите не видяха, вкл. по радиатора (възможно е прегледа който са правили да е бил при вече повреден термостат.. не мога да преценя времето точно).Нека наистина хората които познават по-добре охладителната система да изкажат мнение, че си е....
      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

      Коментар


        #4
        Аз имах подобен проблем преди няколко години с един Пасат . Та накрая се оказа че ми е спукан радиатора но тече както казваш когато е загряла колата и не тече ами се изпарява на момента. Открих го случайно защото дупката беше навряна на ....... :D . Та ако наистина не ти меси масло и вода и ако след хубав оглед не откриеш нищо видимо-бягай в ОМV или Shell и купувай добавка за запушване на течове(ама не се оливай пробвай по малко). Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Yellow_Flash_Colorz_PDT_06П.П. Писали сме по едно и също време така че не съм ти чел предния пост.
        Alfa Romeo 166 2,4 JTD
        Lancia Y

        Коментар


          #5
          Ако загубата е в радиатора и се получава само от голямо налягане, то загубите биха били малки.. а не така, все едно съм бил на бойното поле...
          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

          Коментар


            #6
            При мене беше на моменти разбираш ли имаше моменти и по 1 седмица не съм наливал и изведнъж за 1 ден 1л. Не казвам че ти е същия като моя проблема ама много ми е познато :D .
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD
            Lancia Y

            Коментар


              #7
              Да, разбира се Аз ще трябва да проверя всичко от - до... и за това чакам съвети към какво да се насоча да гледам конкретно, все пак имам жокер и за това търся връзката м/у термостат и теча... все някъде отлита този антифриз...
              FIAT Marea 1.9 JTD HLX

              Коментар


                #8
                Искрено ти пожелавам да е обезвъздушаване на системата след смяната на термостата. При мен така за 2 дена долях около 2 литра след смяната. Какво се получаваше - наливам до макс, паля колата, ходя насам натам. На другия ден - пак под минимума, и така, докато не долях тия два литра. След това се оправиха нещата и нищо не съм доливал.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  perlsite написа:
                  При отворен термостат (поне така си обяснявам ниската температурата която държеше 75-80 градуса) би трябвало антифриза да охлажда двигателя още по-рано от необходимото, а при раното (така предполагам) отваряне загуба нямаше! От където си вадя заключение, че не отива в цилиндрите (?) До колкото внимателно съм следил маслото... промяна в нивото няма, освен това самия двигател като параметри работи като чисто нов... (и се надявам да не е най-лошия вариант).Още не мога да схвана връзката.. за сега единствената сламка е, че термостата е сменян и вчера може да е имало останал въздух (?) в охладителната система и за това нивото да е паднало, но това силно ме съмнява, защото преди, при здравия термостат загубата на антифриз беше нечовешка и няма как да е случайно.В купето миризма на антифриз не съм усетил, стъклата не се запотяват/омазняват, видим теч майсторите не видяха, вкл. по радиатора (възможно е прегледа който са правили да е бил при вече повреден термостат.. не мога да преценя времето точно).Нека наистина хората които познават по-добре охладителната система да изкажат мнение, че си е....
                  При по-висока температура, се покачва и налягането в охладителната с-ма!Това е единственната врьзка, но ти натрупай още малко впечатления и пак ще коментираме. Имам сьмнение, че това количество се е променило при смяната на термостата, но може и да не си обьрнал внимание!

                  Коментар


                    #10
                    Погледни сутрин например дали имаш петна под колата - пресни естествено. Аз заради едно малко петънце смених радиатора. Оказа се че изпуска отстрани, но докато слезе до долу и капне на земята просто се изпарява. Другият начин е на загрял двигател (87 градуса) да се звериш и да търсиш пара да излиза от някъде. Тези проверки естествено следват след като си сигурен, че не ти меси антифриза с маслото
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      brat_John написа:
                      Погледни сутрин например дали имаш петна под колата - пресни естествено. Аз заради едно малко петънце смених радиатора. Оказа се че изпуска отстрани, но докато слезе до долу и капне на земята просто се изпарява. Другият начин е на загрял двигател (87 градуса) да се звериш и да търсиш пара да излиза от някъде. Тези проверки естествено следват след като си сигурен, че не ти меси антифриза с маслото
                      В това време (сняг, киша, кал, вода) абсурд да забележа нещо Обаче като загрее колата добре ще спра някъде и ще огледам внимателно за излизаща пара За сега ще се запася с 1-2 литра антифриз и ще наливам пък дано да е свързано само със смяната на термостата...
                      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                      Коментар


                        #12
                        hit-ko написа:
                        Имам сьмнение, че това количество се е променило при смяната на термостата, но може и да не си обьрнал внимание!
                        Да, двигателя не беше студен когато си взех автомобила от ВантоТрейд, излезнах от сервиза и на няколко стотин метра погледнах всичко, тъй като бях забравил да погледна на място при тръгването, а бяха ми сменяли някой неща, включително спирачна течност.. и леко ми беше притеснено дали са обезвъдушили добре НО, при вече заграяла кола не мога да преценя нищо, първо, че антифриза сигурно е бил затоплен, респективно се е разширил, второ мястото където бях спрял не беше особено равно... Тогава като погледнах всичко беше ОК на пръв поглед, но предимно търсех фрапиращи проблеми, като полу празен резервоар със спирачна течност например Тези дни ще се повозя насам - натам и ще следя какво ще става Исками се да е фалшива аларма, но като си припомних сериозното доливане преди около 2 месеца и не мисля, че е без причина
                        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                        Коментар


                          #13
                          Пробваи да караш с отворена капачка на разширителния съд за водата и би трябвало да ти губи по-малковода, огледаи много добре радиатора там кадето е снадката м-ду пластмасовата част и алуминиевата оплатнението там е гумено и часта кадето влиза горещата вода се нагява много и после се охлажда и така гумата старее много и започва да тече когато колата загрее и се дигне налягането ж охладителната система, ако отвиеш капачката няма да се вдига налягането и ще тече по-малко, по бензиностанциите продават разни несхта за запушване на такива пукнатини но те работят само ако не ти се вдига налягането в системата

                          Коментар


                            #14
                            Днес запалих двигателя и близо 30 минути киснах пред нас с двигател загрят на 90 градуса... Гледах, търсех... от никъде пара и течове/сълзене незабелязах.. разбира се аз може и да не гледам както трябва/където трябва.Вчера вечерта беше паднало малко под максимума и долях около 100 гр антифриз за да се изравни с чертичката (двигателя беше практически студен.. най-много да е работил на празен ход 3-4 минути през деня, но определено беше минало време преди да погледна), а днес на студено отново беше паднало малко под максимума (колата не е местена дори и милиметър спрямо вчера)! В момента тази разлика при студен двигател не си я обяснявам, освен на някаква темературна разлика... и аз не знам.При палене на двигателя абсолютно нито едно балонче въздух не съм видял в казанчето с антифриза.
                            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                            Коментар


                              #15
                              Наскоро сменях моя термостат БРАВА 1.8 Много трудно стана обезвъздушаването.Долях после 2 литра.Пристегнах всички скоби по мъркучите.Под термостата даже имах лек теч.Проблема е ,че бързо съхне и като отвориш капака няма нищо видимо.Палиш колата,отваряш и пробката на радиатора и капачка,ако не е направено.
                              www.avi7.hit.bg
                              Видеонаблюдение и системи за сигурност

                              Коментар

                              Working...
                              X