Още един "нов" проблем или добре забравен стар Преди да ми се повреди термостата имах доста сериозна загуба на антифриз. Ходих в сервиз, но не откриха нищо! За седмица трябваше да доливам може би около 1 литър дори и повече... много неприятно особено за теч, който не се вижда...В момента в който термостата ми се повреди (температурата не се качваше повече от 75-80 градуса, вероятно е отварял по-рано?) антифриз, нито грам не съм губил! Реших, че се е оправило от самосебе си (да бе да)... макар и да не е логично!Почти бях забравил за този проблем, но след като смених термостата вчера (заковава 90-те градуса както се очаква и колата заработи както трябва) антифриза отнов падна под минимума.. и старата история с доливането започва да се повтаря!Очевидно пак ще се наложи всеки ден да следя за загуба на антифриз!Въпросът ми към колегите е, каква може да е връзката в моя случай между работещ термостат и загубата на антифриз? Дали антифриза циркулира през определен кръг където се губи? Не мисля, че е съвпадение, защото загубата беше сериозна и очевидна при два различни (работещи) термостата, а когато се развали спря да губи антифриз!Моля за мнения, че ми е супер спечено.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Връзка между работещ термостат и загуба на антифриз!
Collapse
X
-
1л. си е сериозно количество и щом не изтича навън,значи отива в двигателя.Там вариантите са 2:или в цилиндър или при маслото.Ако маслото ти е наред и няма следи от конденз,вероятно отива в цилиндър.Логика:при 90 градуса водата започва да създава някакво налягане.Мисля си,че ако имаш пробив към цилиндър,то ще ти бълбукат мехури,като запалиш двигателя.Много странно.Оглеждал ли си за теч при загрят двигател?Нека специалистите да се произнесат по въпросаBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
-
При отворен термостат (поне така си обяснявам ниската температурата която държеше 75-80 градуса) би трябвало антифриза да охлажда двигателя още по-рано от необходимото, а при раното (така предполагам) отваряне загуба нямаше! От където си вадя заключение, че не отива в цилиндрите (?) До колкото внимателно съм следил маслото... промяна в нивото няма, освен това самия двигател като параметри работи като чисто нов... (и се надявам да не е най-лошия вариант).Още не мога да схвана връзката.. за сега единствената сламка е, че термостата е сменян и вчера може да е имало останал въздух (?) в охладителната система и за това нивото да е паднало, но това силно ме съмнява, защото преди, при здравия термостат загубата на антифриз беше нечовешка и няма как да е случайно.В купето миризма на антифриз не съм усетил, стъклата не се запотяват/омазняват, видим теч майсторите не видяха, вкл. по радиатора (възможно е прегледа който са правили да е бил при вече повреден термостат.. не мога да преценя времето точно).Нека наистина хората които познават по-добре охладителната система да изкажат мнение, че си е....FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Аз имах подобен проблем преди няколко години с един Пасат . Та накрая се оказа че ми е спукан радиатора но тече както казваш когато е загряла колата и не тече ами се изпарява на момента. Открих го случайно защото дупката беше навряна на ....... :D . Та ако наистина не ти меси масло и вода и ако след хубав оглед не откриеш нищо видимо-бягай в ОМV или Shell и купувай добавка за запушване на течове(ама не се оливай пробвай по малко). Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Yellow_Flash_Colorz_PDT_06П.П. Писали сме по едно и също време така че не съм ти чел предния пост.Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Y
Коментар
-
Искрено ти пожелавам да е обезвъздушаване на системата след смяната на термостата. При мен така за 2 дена долях около 2 литра след смяната. Какво се получаваше - наливам до макс, паля колата, ходя насам натам. На другия ден - пак под минимума, и така, докато не долях тия два литра. След това се оправиха нещата и нищо не съм доливал.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
perlsite написа:При отворен термостат (поне така си обяснявам ниската температурата която държеше 75-80 градуса) би трябвало антифриза да охлажда двигателя още по-рано от необходимото, а при раното (така предполагам) отваряне загуба нямаше! От където си вадя заключение, че не отива в цилиндрите (?) До колкото внимателно съм следил маслото... промяна в нивото няма, освен това самия двигател като параметри работи като чисто нов... (и се надявам да не е най-лошия вариант).Още не мога да схвана връзката.. за сега единствената сламка е, че термостата е сменян и вчера може да е имало останал въздух (?) в охладителната система и за това нивото да е паднало, но това силно ме съмнява, защото преди, при здравия термостат загубата на антифриз беше нечовешка и няма как да е случайно.В купето миризма на антифриз не съм усетил, стъклата не се запотяват/омазняват, видим теч майсторите не видяха, вкл. по радиатора (възможно е прегледа който са правили да е бил при вече повреден термостат.. не мога да преценя времето точно).Нека наистина хората които познават по-добре охладителната система да изкажат мнение, че си е....
Коментар
-
Погледни сутрин например дали имаш петна под колата - пресни естествено. Аз заради едно малко петънце смених радиатора. Оказа се че изпуска отстрани, но докато слезе до долу и капне на земята просто се изпарява. Другият начин е на загрял двигател (87 градуса) да се звериш и да търсиш пара да излиза от някъде. Тези проверки естествено следват след като си сигурен, че не ти меси антифриза с маслотоFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Погледни сутрин например дали имаш петна под колата - пресни естествено. Аз заради едно малко петънце смених радиатора. Оказа се че изпуска отстрани, но докато слезе до долу и капне на земята просто се изпарява. Другият начин е на загрял двигател (87 градуса) да се звериш и да търсиш пара да излиза от някъде. Тези проверки естествено следват след като си сигурен, че не ти меси антифриза с маслотоFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
hit-ko написа:Имам сьмнение, че това количество се е променило при смяната на термостата, но може и да не си обьрнал внимание!FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Пробваи да караш с отворена капачка на разширителния съд за водата и би трябвало да ти губи по-малковода, огледаи много добре радиатора там кадето е снадката м-ду пластмасовата част и алуминиевата оплатнението там е гумено и часта кадето влиза горещата вода се нагява много и после се охлажда и така гумата старее много и започва да тече когато колата загрее и се дигне налягането ж охладителната система, ако отвиеш капачката няма да се вдига налягането и ще тече по-малко, по бензиностанциите продават разни несхта за запушване на такива пукнатини но те работят само ако не ти се вдига налягането в системата
Коментар
-
Днес запалих двигателя и близо 30 минути киснах пред нас с двигател загрят на 90 градуса... Гледах, търсех... от никъде пара и течове/сълзене незабелязах.. разбира се аз може и да не гледам както трябва/където трябва.Вчера вечерта беше паднало малко под максимума и долях около 100 гр антифриз за да се изравни с чертичката (двигателя беше практически студен.. най-много да е работил на празен ход 3-4 минути през деня, но определено беше минало време преди да погледна), а днес на студено отново беше паднало малко под максимума (колата не е местена дори и милиметър спрямо вчера)! В момента тази разлика при студен двигател не си я обяснявам, освен на някаква темературна разлика... и аз не знам.При палене на двигателя абсолютно нито едно балонче въздух не съм видял в казанчето с антифриза.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Наскоро сменях моя термостат БРАВА 1.8 Много трудно стана обезвъздушаването.Долях после 2 литра.Пристегнах всички скоби по мъркучите.Под термостата даже имах лек теч.Проблема е ,че бързо съхне и като отвориш капака няма нищо видимо.Палиш колата,отваряш и пробката на радиатора и капачка,ако не е направено.www.avi7.hit.bg
Видеонаблюдение и системи за сигурност
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар