Здравейте всички,малко предистория - от известно време исках да сменя маслото на скоростите със синтетично (тутела, както си е препоръчано за пунто) и миналата седмица най-накрая успях да си взема. Отидох да ми го сменят в един сервиз препоръчан от колега (там ми смениха и ангреажния ремък преди време - за момента нямам проблеми с него). Всичко беше чудесно и прекрасно до днес...Днес прибирайки се от обяд, мернах мазно петно под колата и веднага взех да разглеждам - маслото в двигателя не е мръднало, спирачките изглеждат ОК и т.н... Отидох в една проверена "масларница" на близо за да видят какво точно капе и се оказа че точно където е пробката за скоростите има една малка цепка и капе бавно капка по капка.... Коментара им (категоричен и в един глас, така да се каже) беше - "скоростната кутия е алуминиева и винта е конусовиден - пренатегнали са го и са спукали скоростната кутия...". После като отвориха отгоре и доляха, глътна над литър масло Казаха ми че единственото което те могат да направят е да намажат със силикон цепнатината и аз се съгласих... В момента продължава леко да капе (с по бавни темпове) но то нали и на силикона му трябва време за да стегне....Та ако някой се е сблъсквал с нещо подобно нека даде съвет - това може ли да се завари, или пък с по-добър силикон може ли да се изолира.....Отчаян съм - проблем изникнал буквално от нищото...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спукана скоростна кутия на пунто....
Collapse
X
-
Мисля че кожуха на скоростната ти кутия е същия като на на по старите фиати можеш да го смениш с такъв от 128, регата, ритмо, застава, сеат ибиза/малага, има ги по разните места кадето изкупуват стари коли Металекс 5, Надин Метал, Трансинс,...... цяла скоростна кутия от Трансинс ми излезе 59.8лв. по курса на различните метали :"))
Коментар
-
Дано да помогна
Явно проблема ти е като моя преди 3 седмици с малко повече сложнота.Източи хубаво маслото след като си я покарал доста остави го да се отцеди хубаво.Измии с коресилин или амв издухай пукнатината с компресор навътре да спре да се подмокря.Изшкури с едра шкурка.Увери се че няма сълзене.Ако е студено на канал с една печка за затопляне за по добро стягане на лепилото.Препоръчвам локтайд двойна спринцовка ако0 имаш възможност има и едни мрежички за арматура се слагат между първия и следващите слоеве.Топли го поне два часа от последното нанасяне задължително при натегната пробка.Вярвам че няма да имаш проблеми а и не вярвам да ти се наложи следваща смяна на масло на кутията след 60000-70000 км.Успех ако работиш по тоя начин а иначе заварка на аргон.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Колега и при мен беше аналогичен случай!Няма нищо страшно-аз го залепих с двукомпонентно лепило като пластелин,което струва 3.50 по магазините!И така вече поне 30 000 км. Но наистина трябва да източиш маслото до капка,да завиеш пробката и да обезмаслиш хубаво мястото.SKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
Re: Спукана ...
Колеги,от всичко написано дотук е изпуснато едно желязно правило-преди да се реши какво да се прави с пукнатина по машинна конструкция,тя трябва първо да се ограничи !-с пробиване на кръгъл отвор в края и-ако това не се направи,пукнатината продължава да расте!Успех !Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Прочети и http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3987 по аналогия с картера .....Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
Re: Спукана ...
vesko.t написа:Колеги,от всичко написано дотук е изпуснато едно желязно правило-преди да се реши какво да се прави с пукнатина по машинна конструкция,тя трябва първо да се ограничи !-с пробиване на кръгъл отвор в края и-ако това не се направи,пукнатината продължава да расте!Успех !
Коментар
-
Благодаря на всички за отговорите!Днес източиха и обезмаслиха кутията, и сложиха червен/термо силикон. Според майстора дето я прави, няма да има проблеми освен ако не задера с камък или бордюр силикона отдолу... За момента всичко изглежда ОК - няма повече течове. Не гледах дали е пробил дупка накрая на цепката, но разчитам че го е направил както трябва... Ако изкара повечко километри, ще сменям направо кужуха със следващата смяна на маслото след няколко десетки хиляди километри (голям оптимизъм ме е налегнал след победата на левски тая вечер :D )За съжаление не съм много на "ти" с бърникането под капака за да се справям сам, но се опитвам да гледам какво правят майсторите и поне с теорията да съм добре, че да не ме метнат някъде с някоя голяма глупост Ще пиша след известно време пак да кажа какво е положението със силикона.Punto 1.1 SX 95г
Коментар
-
mironcho написа:Благодаря на всички за отговорите!Днес източиха и обезмаслиха кутията, и сложиха червен/термо силикон. Според майстора дето я прави, няма да има проблеми освен ако не задера с камък или бордюр силикона отдолу... За момента всичко изглежда ОК - няма повече течове. Не гледах дали е пробил дупка накрая на цепката, но разчитам че го е направил както трябва... Ако изкара повечко километри, ще сменям направо кужуха със следващата смяна на маслото след няколко десетки хиляди километри (голям оптимизъм ме е налегнал след победата на левски тая вечер :D )За съжаление не съм много на "ти" с бърникането под капака за да се справям сам, но се опитвам да гледам какво правят майсторите и поне с теорията да съм добре, че да не ме метнат някъде с някоя голяма глупост Ще пиша след известно време пак да кажа какво е положението със силикона.
Коментар
-
Както бях обещал - да пиша докъде стигнаха нещата..Днес погледнаха лепеното с червения силикон - малко се беше олюпил, но маслото не е изтелко и си е цялото в скоростната кутия Въпреки това, си мисля по-натам (през лятото), да се направи по стабилно за да не му треперя на силикона и на хубавото синтетично масло tutela....Punto 1.1 SX 95г
Коментар
-
100% reshenie!
Predlagam reshenie izpitano 4-5 pyti na klienti: - izmivash puknatenata s razreditel, ako mojesh da istochish masloto oshe po-xubavo; - ako ne moje da se iztochi, s edin centyr udrqsh po prodyljenie na puknatenata da se zatvori "naklepi" za da ne teche ili sylzi masloto; - kupuvash dvu komponentno lipilo jelatelno s Al ili Fe pylnej; Nie izpolzvame amirikansko za syjilenie v BG ne se predlaga v magazinite izpolzvaj lipilo na Loctait ili Benzona. - izmuvash i podsushavash mqstoto predi lipeneto; - smesvash metaloplastika i lepish mestoto moje s armirane s parche mreja za komari ili dr. podobna za da ne se sticha metaloplastika, - zadyljitelno trqbva da prestoj minium 6-12 chasa /za vsqko lepilo e razlichno/. ...sled tova karash na volq na 100% sigornost dava zavarka no posochiqt metod e izpitan i do sega nqma reklamaciq ot nito edin klient! Celiqt remont e okolo 10-15 min Remtechnoloji Ltd http://remtechnology.eu/Колега писането на КИРИЛИЦА във форума е задължително, оправи си мнението. Fire 999
Коментар
-
И аз съм със същия проблем. В началото на годината сменях масло и презатегнах пробката и лутията се спука. Намазах ме с поксипол и беше ок, но преди месец започна да капе (почти съм сигурен,че е от кутията). Та отвора в края на цепката с какъв диаметър да го пробия (светъл илиглух да е той) и с какво се запушва, с лепилото или с болтче някакво? Какво лепило да използвам, което да се предлага на нашия,пазяр?Колата е Алфа Ромео 156, ако това има значение.Благодаря ви!
Коментар
-
max-2 написа:Преди да лепиш с каквото и да е, трябва да няма масло в скоростите. В противен слу4ай колкото и да се опитваш да из4истиш повърхността, лепилото няма да хване. Според мен с "POXIPOL" ще стане, но при затегната пробка, за да не се спука слоя лепило след товаFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар